Wrak vissen is best lastig

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eagel
    Newbie
    • 14-04-2003
    • 21

    Wrak vissen is best lastig

    Afgelopen vrijdag voor het eerst de noordzee opgeweest om op gul te vissen. Ik ben altijd een zoetwatervisser geweest dus dit was een redelijk nieuwe ervaring voor mij. (ik heb er erg van genoten)

    Omdat ik dit nog nooit gedaan had ben ik eerst even gaan "checken" bij wat mede vissers over wat de beste manier was om dit aan te pakken. Het advies was vrij simpel: Lijn tot op de grond laten zakken en zorgen dat je contact met de grond houd door het lood op de grond te laten "bonzen"

    Dit werkte prima, echter het vervelende was dat ik constant vast kwam te zitten aan dat wrak/grond dit koste mij (van wege onervarenheid op zee; geen eigen spullen meegenomen) elke keer 4 euro. Op die manier werdt het een flinke dure aangelegenheid. De medevissers gaven aan dat dit regelmatig kon gebeuren. Echter het viel me op dat sommige vissers er een stuk minder last van hadden dan dat ik had. Ligt dit toch aan de techniek, of ben ik genept en moest ik een stukje boven de grond vissen?

    Ik heb een erg gezellige dag gehad natuurlijk, hoewel ik wel wat boven mijn budget uit kwam..
  • antje
    Frequent aanwezig
    • 01-03-2003
    • 120

    #2
    Hoi Eagel,
    Ik heb het mijn vismaat gevraagd (vist veel in noorwegen).
    Maar wat het belangrijkste is, is dat zodra je contact heb met de bodem, paar slagen terugdraaien, en je kan vissen.
    Wel zal je allert moeten blijven zodra je weer contact maakt met de bodem wegens verloop of iets dergelijks, gelijk weer paar slagen terugdraaien.

    groetjes Antje
    Vandaag is morgen alweer gisteren. SHIT, alweer achter het net gevist dus !!

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎