vissen in Polen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door visseninpolen

    Maar Eduard, met alle respect, je bent een beetje dom... je bezoekjes moet je gewoon plannen aan het water. Lieverhebbers van vissen, gaan vissen, de rest houdt de barbeque in de gaten... En je hebt het meest fantastische bezoek van je leven, haha... niet dan?
    ...Kolego, chyba nie masz zony i dzieci.... ...i gril pewnie na balkonie w bloku? Jednak wole bigos, kielbase, salate i kotlety ktore moja zona gotuje w kuchni... ke: :eat:

    P.s: als je toch in Poznan komt wip dan ff aan bij de tattoo studio (ul. Dluga 11, zijstraat van ul. Polwiejska) en doe Slawek en Jacek de groeten van mij.... kijk ook maar eens op www.tattoo.pl)

    [Gewijzigd door Eduard op 02-17-05 at 03:23 PM]
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • Feeder'81
      Newbie
      • 02-02-2005
      • 27

      #17
      Ik ga in juli naar Polen. Naar Augustow om precies te zijn. Daar woont mijn neef en we zullen zeker aardig wat witvis vangen. Ik ga hem feederen leren.

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #18
        Feederen kennen ze wel in Polen ("Metoda Gruntowa" heet het officiëel, maar ze zeggen meestal net als wij "Feeder" of "z koszykiem" = met een mandje/korfje) alleen wat mij opviel is dat ze de lijn gewoon slap laten liggen.... zo mis je natuurlijk bijna alle aanbeten... (@) Wat verreweg het populairst is is de matchhengel. Hoe dan ook:
        Heel veel plezier daar en ik vind het mooi dat er meerdere mensen zijn die Polen zien als vakantieland. De meeste mensen kennen wel Tsjechië maar fronzen de wenkbrauwen bij Polen... terwijl Polen een heel groot land is, zo'n 8 á 9 keer Nederland... Je hebt er alles: Bergen, bossen, meren, zee en heel veel culturele steden... :robin: ke:
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • visseninpolen
          Met enige kennis...
          • 01-01-2005
          • 301
          • wichmond

          #19
          Tja Eduard, kheb inderdaad geen vrouw en kinderen, maar die kunnen toch aan het water de bbq aan de praat houden terwijl papa vist?? Ach, het was maar een ideetje. Enne, wie doet de boodschappen voor de bygos, kieLbasa etc? OOk je vouw he? Wat heb jij een goede vrouw, haha
          Ik zal er zeker langs gaan als ik in maart toch in Pozanan ben, dat beloof ik je!
          Ik zal ook even melden wat ik gevangen heb als ik gevist heb.

          :klappen: :klappen:
          ryby ryby ryby i duzo ryb

          Reageer

          • Feeder'81
            Newbie
            • 02-02-2005
            • 27

            #20
            Daarom wil ik hem wat dingen bijleren. En ook het vissen met een gevlochten lijn, hij denkt dat het alleen voor roofvissen is.
            Verder ga ik flink aan de flaki.

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #21
              Flaki!!! :~ :~ Dat méén je niet!! :~ Dat geef ik altijd aan de hond.... goh, dat valt me toch wel een beetje tegen van een tukker...
              Doe mij maar bigos :eat:


              [Gewijzigd door Eduard op 02-18-05 at 10:01 PM]
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • Feeder'81
                Newbie
                • 02-02-2005
                • 27

                #22
                Bigos is ook wel lekker, maar flaki ( soep) is ook heel erg lekker. Lekker scherp.
                En verder ook fasolka po bretonsku of zo iets is ook lekker.

                Heeft er iemand trouwens nog op de Wisla gevist met een feeder, of uberhaupt op witvis? Waren de resultaten nog goed dan, en welke plekken zijn op de Wisla het beste om daar te gaan vissen.
                Ik ben van plan ook in de zomer om te gaan vissen in d ebuurt van Wloclawek, waar de Wisla heel erg breed is, zalew Wislany heet dat volgens mij.



                [Gewijzigd door Feeder'81 op 02-19-05 at 06:08 PM]

                Reageer

                • visseninpolen
                  Met enige kennis...
                  • 01-01-2005
                  • 301
                  • wichmond

                  #23
                  Nee, aan de flaki krijg je mij ook niet. Alleen al het idee van wat er in zit. Dat was toch met de ingewanden?? BBrrr het idee alleen al. Maar goed, eigenlijk moet ik het eerst eens proberen.

                  Oh enne Eduard, ik heb de straat gevonden van de tatooshop, ik zal ze de groeten doen als ik er kom, maar praten ze ook engels? Zo goed is mijn Pools nu ook weer niet, snappie?
                  ryby ryby ryby i duzo ryb

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #24
                    Slawek is al jaren bezig engels te leren , maar hij spreekt ook duits, dus dat zal wel lukken. Toen ik nog met hem werkte zaten we een paar straten verderop (ul. Szymanskiego), hij zit nog niet zo lang in deze nieuwe studio.... ik ben er zelf nog niet eens geweest, je hebt wat dat betreft dus een primeur

                    Ik ben benieuwd hoe je visvangsten zullen zijn. Als ik de sterke verhalen moet geloven springt de vis je vanzelf het leefnet in, maar volgens mij is dat ietwat overdreven... In ieder geval heel veel plezier in maart, ik ga eind maart weer heen, met pasen, dus dat zal wel weer het bekende scenario worden: Jesc, jesc i jesc, bo jest Wielkanoc. ke: :eat: :huh:
                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    • visseninpolen
                      Met enige kennis...
                      • 01-01-2005
                      • 301
                      • wichmond

                      #25
                      Kheb de pagina maar even uitgeprint, als ze me niet snappe, laat ik je foto gewoon zien haha, moet lukken he? Wielkanoc... Wielkanoc.. ik ken het woord, maar verrek, ik kom niet meer op de betekenis, HELP!!! Dat had ik ook eens met de woorden obuwie en marchewka, maar nu weet ik het schoenen en worteltjes.
                      de rest van je tekst weet ik (geloof ik) is, is en is omdat (het) is wielkanoc....

                      Pasen: teveel jajko geeft problemen met de jaja, toch? Eitje tik, eier salade, gebakken eitje, eitje met mayo, eh eitje erbij?? en de kids die allerlei leuke versieringen maken op school en de kerk niet te vergeten, ja ze maken er wel werk van, gezellig.... aint: oja en eitje schilderen
                      ryby ryby ryby i duzo ryb

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #26
                        Wielkanoc (= "Grote avond") = Pasen.... Ik heb al menig maal de kookkunst van mijn vrouw de hemel in geprezen ke:....en in Polen zit nog een schoonzus...en babcia..en nog een ciocia...en ze kunnen allemaal lekker koken....en het weekend vóór pasen de forumdag, wat natuurlijk een klinkende overwinning wordt voor ons...Dat kan niet meer stuk!
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • visseninpolen
                          Met enige kennis...
                          • 01-01-2005
                          • 301
                          • wichmond

                          #27
                          Forumdag? Wasda??
                          Trouwens, ik zat zo te denken he? Het heeft niet veel meer met vissen te maken, kan dit nou wat wij hier nu doen? Ik heb ook nog geen reacties gezien of gehoord van de beheerders.
                          Ik ga nu slapen en zal uiteraard verslag doen van mijn viservaringen in Polen.

                          Dobranoc!! ~z~ ~z~ ~z~
                          ryby ryby ryby i duzo ryb

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #28
                            Oei!.... Kijk maar even gauw op het subforum "Wedstrijden"...... (Wedstrijd/bijeenkomst Nationaal Hengelsportforum 2005).....

                            En of onze babbelarij nou zoveel met vissen te maken heeft... Misschien niet, maar in ieder geval weet ik dat er nu meerdere mensen iets met Polen hebben. Ik zou zo zeggen, wie weet volgen er op deze manier meer. We kunnen alleen maar enthousiast onze (vis)verhalen hier op het forum neer zetten en hopen dat het aanstekelijk werkt.

                            Nog even een vraag van mijn kant: Hoe zit het eigenlijk met vergunningen in Polen? Ik heb in Polen altijd op particuliere vijvers gevist dus zonder vergunning en op de site van de ZGPZW krijg ik alleen maar wazige info en bij de plaatselijke afdelingen eigenlijk ook. Volgens mij is men in Polen ook niet zo bekend met buitenlanders die willen vissen..... Toen ik een keer informeerde stonden ze me aan te kijken met zo'n blik van..."Waarvoor? U bent buitenlander, dan gaat u toch gewoon lekker vissen...."


                            [Gewijzigd door Eduard op 02-25-05 at 07:27 AM]
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • visseninpolen
                              Met enige kennis...
                              • 01-01-2005
                              • 301
                              • wichmond

                              #29
                              Hahaha, Eduard, dat had ik ook. Ik vroeg waar je vergunning kon kopen, kijken ze me lachend aan en zeggen ze tegen mij: zeg maar tegen de politie, nie rozuwiem!. Dan krijg je geen boete. (Ga ik in Nederland ook eens proberen, hahaha)
                              In Juni ga ik vissen met die man die visreizen aanbied in Polen, voor wie ik in Nederland klanten ga (proberen) te werven. Hij doet alles inclusief en dus ook MET vergunning. Ik zal hem meer info vragen, want mijn vragen via internet, hebben nooit voldoende opgeleverd.
                              Er is nog maar 1 plek, waar ik de vergunning weet te kopen en dat is in Lagow. Vissen in Polen scijnt ook aardig duur te zijn (Behalve dagvergunninkjes 4ZL), dus zal ik dan ook prijzen doorgeven.
                              De organisator in Polen is trouwens niet duur. 80 zL voor 1 dag incl slapen, 3 maaltijden, boot, vergunning en gids, niet slecht he?
                              Ik heb het echt druk op dit moment, maar ik kan niet wachten om folders voor hem te gaan uitdelen en om zelf heen te gaan.

                              nou nog 1 keer dan KOCHAM POLSKA!! :soppy: :soppy:
                              ryby ryby ryby i duzo ryb

                              Reageer

                              • Feeder'81
                                Newbie
                                • 02-02-2005
                                • 27

                                #30
                                Heeft iemand hier een keer in Wigry gevist. Ben namelijk van plan om dit zomer daar effe mijn feederhengel uit te proberen.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎