madenkleven tot balletjes om te cuppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    madenkleven tot balletjes om te cuppen

    wie heeft er ervaring met dat poeder van sensas of zoiets
    of sticky maggot om maden te kleven tot kleine balletjes formaat pingpong bal
    en bevalt dat en is het aan teraden om dat een keer te proberen
    ik las het in de laatste beet bij het rubriek voertjes met r van den broeck
    ik heb heel vroeger
    wel een geprobeert maar dat ging grandioos fout me handen plakken nog harder dan de maden

    lijkt me wel een mooie optie als voor ballen niet werken en als het een beetje stroomt dan komt los aas ook niet op zijn plek
    je kan erzelf mais of fijn grind er bij doen voor verzwaring
    of hennep
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Ik heb het wel gebruikt met feederen om balletjes in de korf to doen zodat de maden er niet onder het zakken uitkruipen. Werkte prima maar het vergt wel enige oefening.
    Je moet zorgen dat de maden echt goed schoon zijn en dat er geen zaagsel oid meer aanwezig is. Je strooit het poeder op de maden en roert het droge poeder door de maden heen. Vervolgens spray je met een plantenspuit een klein beetje water op de maden, doe de doos dicht en wacht 5 minuten. plakken ze nog niet dan nog wat water erbij. (Je voegt erg snel teveel water toe en dan gaat alles plakken, de maden mogen niet glimmen van het vocht)
    Als het goed gaat dan kun je er een balletje van maken en voelen ze niet echt nat aan. Tijdens het vissen droogt het weer op en kan het een koek worden dus niet te lang van te voren maken en tijdens het vissen af en toe een stuifje weter erop.
    Oefening baart kunst, bij mij plakte in het begin ook alles maar later kon ik het al beter inschatten.
    Je hebt nog een sterkere dan sensas maar vlgs mij komen ze dan nooit meer van elkaar af.

    Groeten Sjaak
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Ik heb nog een voorraadje van de echte Sticky Mag. Inderdaad gigantisch mooi spul als je een geconcentreerde voerplek wilt aanleggen of wanneer je voerballen niet te snel uit elkaar mogen vallen.
      Ik wrijf m'n maden schoon over een (Vis)handdoek. Daarna gaan ze terug in een smetteloze madendoos mee naar 't water.
      Eenmaal aangekomen maak ik m'n handen nat en schudt ze af. Met de vochtige vingers roer ik voorzichtig door de maden en voeg daarna het poeder toe.
      twee eetlepels op een halve liter maden is genoeg.
      Wanneer 't water hard stroomt, kun je ook wat aquariumgrind toevoegen. Zakken de balletjes nog sneller!
      De maden blijven trouwens wel in leven. Als je na 't vissen een halve madendoos met water bij het overschot doet, en ze op een zeef laat uitlekken kunnen ze zo weer mee voor de volgende sessie.

      's zomers geen deksel gebruiken op de madendoos. Ze gaan dan namenlijk teveel zweten waardoor er een plakkerige pap ontstaat.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎