VLIEGVISSEN

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • anno
    Newbie
    • 28-05-2006
    • 1

    VLIEGVISSEN

    hallo mensen. WIE KAN MIJ VERTELLEN HOE IK EEN GOEIE LIJN OPBOUW MOET MAKEN .
    DE EEN ZET ZO DE ANDER WEER ANDERS IK BEN RADELOOS.....grapje..... maar het is wel raar .
    DUS WIE DURFT HET AAN ... BVD. GROETJES Anno
  • hin
    Newbie
    • 03-03-2006
    • 10

    #2
    BESTE ANNO

    ik ben bang dat weinig mensen zich hier de vingers aan willen branden.
    ik neem aan dat je met een lijn opbouw de leader/ voorslag bedoelt?
    in geval van een leader is het afhankelijk van wat je wilt en waar je mee vist.
    wil je met een licht droge vlieg vissen. dan is de tapping van de leader belangerijker als dan met een
    zware nimf of snoek streamer.(trouwens alles is mijn menig). voor droge vliegen en kleine natte gebruik ik toch wel een leader die goed mee over slaat. vaak een gekochte knooploze leader. die ik na verbruik rustig verleng met een vlink stuk mono nylon voor vissen met verzwaarde nimfen. 3 m 16/00 voor op de ijssel bv.
    voor snoek streamers gebruik ik vaak korte leaders van 1.5 tot 2.5 meter waar het niet uit maakt vindt ik of het getappert is als het maar dik en sterk is 40/00 wel nylon graag. trouwens alleen nylon gebruik ik voor het voor komen van vlieg af werpen.

    waar wel trouwens een paar moeie schema's in staan is het boek vliegvissen /vliegbinden van Wim alphenaar (kan verkert gespeld zijn heb het net uitgeleend)

    ik hoop dat je hier wat aan hebt bedenk wel hoe dunner de tip hoe makkelijker de vlieg (natte/ nimf) afzinkt en daar naast natuurlijker beweegt.

    groeten hin
    vis met bijna alle technieken op elk soort vis maar het liefst vliegvis ik.

    wegens beroep regelmatig voor een langere tijd niet berijk baar.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎