Welke vlieg ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • epo_user
    Newbie
    • 21-03-2005
    • 1

    Welke vlieg ?

    Hallo iedereen, ik ben gisteren gaan vliegvissen in de Dender in België.
    Maar een uurtje, maar ik had toch op een aanbeet gerekend !
    Ik heb alles geprobeerd, Red Tag, Phaisant Tail nimf, goudkopnimf, gepalmerde red tag, NIETS !
    Weten jullie wat momenteel (dus voorjaar) een goede vlieg is?
    En weten jullie soms een bindpatroon voor een gewone steekmug te vinden?

    Alvast bedankt !
    Ik ben een fan van shakespear
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Soms moet je het meest onlogische doen: maak een stel simpele vliegen van bijv. het type Red Tag , maar dan met fluoriserende kleurtjes: Roze, geel en groen, hoe feller hoe beter. Je zult versteld staan van het effect...
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • buzzerfreak
      Newbie
      • 29-03-2005
      • 3

      #3
      Hello epo_user ,

      t'is moeilijk te zeggen welke vlieg je zou moeten gebruiken in bepaalde situaties ,omdat het meestal afhangt van het weer in het algemeen.Uit mijn ondervinding kan ik je wel meegeven,wanneer het bij mij allemaal niet zo goed lukt ,ik dan meestal een pattern neem met een grizzly hackle ,dat werkt meestal (bij mij dan toch ).Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je vooral in de zomer eender welke droge vlieg maakt met grizzly er aanbeten zullen volgen.Mijns inziens is (grizzly)een allrounder,welke zeker niet mag ontbreken in je FlyBoX .
      Er zijn zowel patterns voor drogen als voor natte vliegen ,alsook een perfecte goudkopnimph !!!!
      groetjes van .... ciao

      Reageer

      • Forel
        Newbie
        • 31-08-2005
        • 1

        #4
        Hoi iedereen van het Vlieg vis Forum
        Heb me net als Nieuw Forum lid(FOREL) aangemeld.
        Ik wilde wel eens wat anders doen dan aan de waterkant of op zee vissen
        heb sinds kort in tjechie het VLIEGVISSEN ontdekt(vind het HELEMAAL TE GEK).
        helemaal wanneer je het voor het eerst doet en dan toch nog een forel vangt(smaakte nog ook).
        nu wilde ik aan jullie vragen of ik net als in tjechie verschillende vergunningen ervoor nodig had
        om in nederland ermee te gaan vissen, en welke vis er ik in nederland mee zou Kunnen vangen.
        of moet ik ervoor toch nog naar het buitenland toe.
        heb mijn vliegvis hengeltje gekocht in tjechie met vliegjes voor de maand augustus en sept.
        en bij behorende eendenvet.
        zou het erg jammer vinden als ik hem niet in de ned. waters kan gebruiken.
        !@#$
        En welke maanden MAG je eigenlijk ermee vissen?????? :?
        hoop gauw op antwoord

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎