vliegvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Cameleon
    Komt net kijken
    • 15-10-2003
    • 70

    vliegvissen

    kan iemand wat vertellen over de belgische ardennen en wat betreft vliegvissen (of dobbervissen) op forel :?

    en hoe zit het met de vergunningen?
    http://geocities.com/cameleon_1303

    MIJN SITE
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Vergunning koop je gewoon in een postkantoor in het waals gewest. Kost evenveel als in Vlaanderen.
    Denk van dit jaar ook is te vissen in de Ardennen, maar dan niet met de vlieg. Ourthe is wel geschikt denk ik.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Patton

      #3
      Ok je vraagt wat over vliegvissen.
      als je naar de belgische ardennen gaat, dan moet je maar eens naar de semois gaan.
      Dit is de beste en mooiste rivier in de ardenne, zeer veel vis, ook forellen al zijn die niet zeer snel te vangen. Ben daar jaren geleden geweest vliegvissen en dobbervissen, gewoon idiaal.
      In de zomermaand is de match.brown de beste drijvende vlieg.Dat is een bruine kleine vlieg, heb ik zeer veel vis met gevangen, ook de dagvliegen moet je eens aanschaffen, vangt ook prima.Navraag in de plaatselijke hengelsportzaken helpen je wel verder.
      Forrellen zijn er niet zo veel te vangen, in 7 jaar vissen op de semois geen enkele forel gevangen dus.De vergunningen koop je in plaatselijke hengelsportzaken en of het postkantoor. Denk er aan dat er verschillende vergunningen bestaan,...op de kant...in het water...in de boot,of het nu in deze moment nog zo is kan je navragen. De beste plaatsen om te vissen op de semois...Bohan sur Semois, membre, vresse, poupehan, dat zijn er al enkele. Vis je met de dobber, wel vis dan met 2 maden op de haak, en voer aan met gekookte tarwe, en gekookte hennep.
      Er zit wel heel veel dikke bareel. De diepte is ongeveer 1 meter, tot 1,50 max.
      Ik kan het weten omdat ik er jarenlang camping gemaakt heb. En de semois is nog steeds hetzelfde gebleven, geen industrie of fabrieken.
      Ik zou zeggen enorm veel succes en vang ze. ke:


      [Gewijzigd door Patton op 01-11-04 at 02:57 PM]

      Reageer

      • Cameleon
        Komt net kijken
        • 15-10-2003
        • 70

        #4
        ha bedankt , maar wat ving je dan zoveel met je vliegen , als er geen forel zit (wat mijn doel is :? )
        http://geocities.com/cameleon_1303

        MIJN SITE

        Reageer

        • Patton

          #5
          Voorn , chevenne, amblet, en nog andere soorten, vraag me niet naar namen, want die provincie luxemburgers hebben gans andere namen voor de vissen.
          Bij voorbeeld de hotu, dat noemen ze zo is een vis met een dikke neus,en de muil naar beneden gericht,dat is een grond snuffelaar, maar die staat wel bij de belgische en nederlandse wateren met foto.Dus even opzoeken op het internet. De chevenne is ook een prachtige vis, pakt ook de vlieg, maar hoe hij in het nederlands heet weet ik niet hoor. Dan geufjes of riviergrondel genoemd wel mooie dikke bij, prima om op snoek daar te vissen. Brasem en snoekbaars heb ik nooit gevangen. 1 enkele maal een rivier of bronforel maar die zijn klein. Nooit een dikke gevangen.
          Ook mooie paling in de zomer, met de dikke dauwworm. Vlagzalm nooit gevangen. De top 3 van de semois.....1 barbeel. ...2 hotu.....3 chevenne...Ik hoop dat je hiermede wat hebt geleerd van de vissen in de semois.


          [Gewijzigd door Patton op 01-11-04 at 06:32 PM]

          Reageer

          • Cameleon
            Komt net kijken
            • 15-10-2003
            • 70

            #6
            ke: thanx alot !!!
            http://geocities.com/cameleon_1303

            MIJN SITE

            Reageer

            • schoelie
              Newbie
              • 31-12-2002
              • 35

              #7
              jupla,
              ik ga al 15jaar vliegvissen in de ardennen namelijk in de ourthe.persoonlijk vind ik dat het de laatste 2 jaar iets is achteruit is gegaan,ik denk dat het komt door de kajaks vroeger zaten de meeste op de lesse maar die zijn nu verhuist naar la roche.
              De vissen die je kunt vangen in de ourthe zijn forel,kopvoorn,vlagzaam barbeel ,otu,snoek,baars
              de eerste drie kun je vangen met de vlieg,goeie vliegen daarvoor zijn de coachman de redtag ,royal coatchmanvooral niet te grootte vliegen gebruiken
              De bestye tijd om te vliegvissen vind ik persoonlijk van zonsopgang tot een uur of 10 en s'avonds
              veel succes der mee
              you never fish alone

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎