Vliegvissen in Nederland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    Vliegvissen in Nederland

    Wie zou mij kunnen vertellen hoe je moet vliegvissen op stilstaand water met een drijvende vlieg? Moet je de vlieg langzaam binnenhalen of laat je deze juist liggen?
    :?

    Vliegvissen op stromend water lukt wel alleen in Nederland wil het niet helemaal lukken.

    Wie kan mij helpen?

    Joost
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer
  • Pieter Pepping
    Frequent aanwezig
    • 11-08-2003
    • 206

    #2
    hey joost,

    goeie vraag!! Dat vraag ik me eigenlijk ook al een tijd af en ik heb er nog altijd geen antwoord op kunnen vinden/bedenken...
    ---------------

    Pieter

    Reageer

    • Joost
      Komt net kijken
      • 25-04-2003
      • 54

      #3
      Wie kan hier antwoord op geven????? :?

      Joost
      Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

      Reageer

      • Roach
        Komt net kijken
        • 21-02-2003
        • 84
        • braaksel

        #4
        Een drijvende vlieg kun je zowel binnenvissen of stil laten liggen, bv bij voorn, soms werkt binnenvissen goed, soms stil laten liggen een kwestie van proberen...
        op stromend water is het soms gebruikkelijk drijvende vlieg binnen te strippen, een sedge(kokerjuffer) is eigenlijk een van de weinige vliegen waarbij dit gebeurt, een vlieg dan met bijna overdreven felle rukken binnenvissen kan dodelijk zijn...voor de rest meivliegen bv moeten een zo natuurlijk mogelijke drift maken zonder "drag" drag is krijg je door een slecht gepresenteerde vlieg, de lijn loopt te snel strak waardoor hij tijdens de drift over het water heen "sleept" en een V spoor vormt...er bestaan diverse werptechnieken om drag zoveel mogelijk te reduceren...wil je weten hoe dit werkt , zou je eens een video van Roman Moser moeten lenen/huren bij een vliegvisclub of winkel...
        verder strippen of niet gewoon uitproberen.....
        >-,^)))*>

        Roach

        Reageer

        • Vrijbuiter
          Newbie
          • 28-10-2003
          • 10

          #5
          als er een kleine kabbel op het water is lekker laten gaan die vlieg.
          als je dan geen aanval op je vlieg krijgt,kun je altijd nog je vlieg met kleine schokjes binnen vissen,meestal (ligt natuurlijk ook aan de vis)volgt er wel een aanbeet.

          Vrijbuiter

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎