Snoek mbv vliegvishengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    Snoek mbv vliegvishengel

    Ik weet dat je met de vliegvishengel op snoek kan vissen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en wat? Wat voor onderlijn? Hoe groot de streamer? Etc.
    Ik ben erg nieuwschierig en wil dit graag uitproberen (na gesloten tijd!)

    Joost
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer
  • Roach
    Komt net kijken
    • 21-02-2003
    • 84
    • braaksel

    #2
    Joost,
    Ik moet zeggen dat ik niet erg veel met de streamer op snoek vis, maar ik kan je vertellen wat ik zelf en de mensen die ik ken gebruiken...
    Uitgaande van snoeken in de polder(lees ondiep water)
    -hengel: zelf gebruik ik een #8 hengel van 9 voet, meestal wordt een 7 8 of 9 gebruikt, relatief zwaar materiaal, omdat de vliegen die je gebruikt niet prettig met een lichtere hengel geworpen kunnnen worden.
    de keuze voor wat betreft lijn klasse, type hengel etc. is zeer persoonlijk, ik ken mensen die die met een 9 vissen, maar sommigen vinden een 6/7 zwaar zat. meestal gebruikt is een 8.
    -Lijn: drijvend, weight forward, Dubbel taps, of schietkop.
    -leader, 2 meter 30/00 of 2 diktes voor een lichte tapering bv 1 m 50/00 en 1 m 30/00 aan het eind een spinstangetje of staaldraad, NB hoe langer je leader is hoe moeilijker de zaak te werpen is...
    -vliegen, zo groot als je zelf wenst, deze varieerd van +/- 4 tot 25 cm, 10 tot 15 is denk ik een mooie maat ook afhankelijk van de lijn klasse die je gebruikt
    >-,^)))*>

    Roach

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎