witvis in kleine slootjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • schoelie
    Newbie
    • 31-12-2002
    • 35

    witvis in kleine slootjes

    wie kan mij uitleggen hoe men in kleinne slootjes tewerk gaat met de nimph om voorn te vangen
    you never fish alone
  • Roach
    Komt net kijken
    • 21-02-2003
    • 84
    • braaksel

    #2
    Afhankelijk van de diepte en activiteit,
    moeilijk uit te leggen, ik zal toch een poging wagen;
    het komt er op neer dat de nimf die je vist op een dusdanige mate van verzwaring heeft in combinatie met de inhaalsnelheid, dat hij op de diepte van de vis wordt gevist..in deze tijd van het jaar kun je verwachten dat de vis (uitgaande van voorn) dicht tegen de bodem zit, dit betekend dat je een zwaardere vlieg neemt als wanneer het water begroeid is en de vis hoog zit. wat ik NU gebruik is een goudkop nimfje gevist aan een leader met een lengte van minimaal 1,5 X de diepte van het water; gebruik zelf 12/100,(hoe dunner de lijn hoe sneller de vlieg afzinkt) de vlieg langzaam binnen vissen, en proberen wat de juiste snelheid is...maatje 14 of 12 is een goede haakmaat
    >-,^)))*>

    Roach

    Reageer

    • schoelie
      Newbie
      • 31-12-2002
      • 35

      #3
      bedankt roach en sorry voor het wachten ben juist terug van te gaan varen
      you never fish alone

      Reageer

      • Roach
        Komt net kijken
        • 21-02-2003
        • 84
        • braaksel

        #4
        hoi schoelie,
        ik hoop dat je wat hebt aan t'antwoord, t'is over het algemeen veel proberen en het opbouwen van een beetje gevoel en voorstelling over hoe zo'n nimf zich in het water beweegt, het makkelijkste is altijd wanneer je de vis het oppervlak het water ziet breken, iets wat je meer in het voorjaar en de zomer ziet, de vis is dan vanzelfsprekend makkelijker te lokaliseren als je dan je nimf ertussen gooit wordt deze vaak meteen door de voorn achtervolgd en gepakt, wat een hoop vertrouwen in je presentatie en je vlieg geeft..Roach
        >-,^)))*>

        Roach

        Reageer

        • schoelie
          Newbie
          • 31-12-2002
          • 35

          #5
          roach,ik zal het zeker eens proberen
          kan je ook witvis vangen met de droge vlieg in de zomer of lukt dat niet zo goed en alvast bedankt e
          you never fish alone

          Reageer

          • Roach
            Komt net kijken
            • 21-02-2003
            • 84
            • braaksel

            #6
            schoelie,
            de droge vlieg is absoluut een goede manier om dan in de polder ruisvoorn te vangen, goede vliegen zijn dan palmertjes red tagjes, verder gebruik ik diverse torretjes en kevertjes die je simpel zelf kunt binden van een stukje zwart foam op een haakje..
            >-,^)))*>

            Roach

            Reageer

            • Roach
              Komt net kijken
              • 21-02-2003
              • 84
              • braaksel

              #7
              O ja, zelf vis ik graag klein #14, 16, 18..
              >-,^)))*>

              Roach

              Reageer

              • schoelie
                Newbie
                • 31-12-2002
                • 35

                #8
                zelf vis ik ook graag klein zelfs tot haak 20 en het liefst met de droge vlieg de andere manieren heb ik niet zo goed onder de knie normaal vis ik alleen maar in de ourthe bij la roche maar nu weet ik in de buurt hier een slootje zijn waar er nog andere vliegvissers bezig zijn en ik dat ook wel eens wil proberen roach vanwaar ben je ergensen waar vis jij zoal met de vlieg?
                you never fish alone

                Reageer

                • Roach
                  Komt net kijken
                  • 21-02-2003
                  • 84
                  • braaksel

                  #9
                  Ik woon in de buurt van Rotterdam, als ik op witvis vis ik meestal in de laagveen polders van Boskoop, verder dobber ik vaak op het oostvoornse meer rond, ook het veerse meer een paar keer per jaar, en de afgelopen jaren veel in het buitenland gevist op stromend water..ik weet niet af je hier in de buurt vandaan komt?
                  >-,^)))*>

                  Roach

                  Reageer

                  • schoelie
                    Newbie
                    • 31-12-2002
                    • 35

                    #10
                    ik vis het liefst op stromend water ik ga elk jaar naar la roche en sorry ik kom niet uit de buurt vandaan ik ben van oostende dus een heel eind uit de buurt hier word er niet met de vlieg gevist enkel in dat ene slootje die ik ken maar het zijn er maar enkele
                    you never fish alone

                    Reageer

                    • Roach
                      Komt net kijken
                      • 21-02-2003
                      • 84
                      • braaksel

                      #11
                      Schoelie,
                      laat me weten als je evt een keer in de buurt bent, kunnen we misschien een keer samen vissen?
                      >-,^)))*>

                      Roach

                      Reageer

                      • Roach
                        Komt net kijken
                        • 21-02-2003
                        • 84
                        • braaksel

                        #12
                        stromend water is trouwens ook fantastisch, zeker als er een beetje aardige vlagzalmen of bruine forellen te vangen zijn..
                        bind je trouwens zelf je vliegjes?
                        >-,^)))*>

                        Roach

                        Reageer

                        • schoelie
                          Newbie
                          • 31-12-2002
                          • 35

                          #13
                          ja ik bind zelf mijn vliegjes voor in de ardennen vis ik altijd met vliegjes haak 18-20 meestal koop ik mijn materiaal in het buitenland dit komt omdat ik hier in de buurt geen vliegviswinkel heb en ik zit toch in de marine en in engeland en noorwegen vind ik wel alles wat ik nodig heb zo'n super binder ben ik ook nog nie maar ik vang er toch genoeg meedus denk ik nie dat ze slecht gemaakt zijn mocht ik nog een keertje in rotterdam komen met het schip laat ik je iets weten dan kom je maar eens af voor een biertje en neem ik wel mijn gerief mee we liggen daar dan toch een weekend binnen :fish:
                          you never fish alone

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎