Beste vaste stok die voor geld te koop is!?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

    Beste vaste stok die voor geld te koop is!?

    Goeiedag allemaal,

    Wat is volgens jullie (kenners bij uitstek natuurlijk) de beste vaste stok die voor geld te koop is.
    Er zijn zoveel hengels op de markt die allemaal volgens de fabrikant de beste lichtste en strakste hengel ooit gemaakt zijn dat je het bijna zou geloven.

    Stel je had geld als water welke vaste stok zou je dan kopen en waarom.

    Er is altijd iemand die nog minder vangt.
  • vinny
    Komt net kijken
    • 07-08-2003
    • 85

    #2
    team milo spider toledo 5001 omdat dit gewoon de top is.
    vang ze ! ! ! ! !

    Reageer

    • Theo de Kreij (van Berner

      #3
      Ik zou er meerdere kopen. Een zachte en een strakke en op diverse lengtes van 3 tot 14,5 meter zodat je de juiste hengel kan pakken die geschikt is voor de omstandigheden waar je in/op vist. En niet onbelangrijk, er moeten nog delen/topsets bij te bestellen zijn in de jaren na de aankoop. En wellicht nog belangrijker, hij moet gewoon lekker 'aanvoelen''. Voor de 1 is dat merk A en voor de ander merk B. Zo heb ik 6 vaste stokken staan met allen een ander merk.
      En bedenk wel, de allerbeste, allerduurste vaste stok is niets waard als je hem niet goed verzorgt en er onzorgvuldig mee om gaat.

      Reageer

      • Lex van den Ende
        Met enige kennis...
        • 23-01-2003
        • 402
        • Tilburg

        #4
        Hoi,

        De beste vaste stok...........dat is niet zo makkelijk. Het ligt er helemaal aan op welke lengte je wilt vissen. Het ligt aan de vis die je wilt vangen. Het ligt aan het water waar je vist. Het ligt aan de weersomstandigheden, en het ligt aan je voorkeur voor merk. Wat Theo zegt is ook niet onbelangrijk.........de service achteraf. Als je een deel breekt na twee jaar moet je zonder problemen een nieuw deel kunnen bestellen.

        Ik ken hele mooie hengels op 9.5 meter maar die wil je niet op 11 meter of langer zien...... dan worden het dweilen. Een snelle visserij op voorn vraagt om een andere hengel dan het sleurwerk op dikke brasems en karper(tjes) Ik ben altijd helemaal weg geweest van de MAVER H41 totdat ik laatst tijdens een wedstrijd twee van deze hengels doormidden heb zien breken. Hengels van 2500 euro per stuk. PATS....iets teveel wind en hij breekt zo af. Dan heb ik Gert Koops zien zitten met een Shimano Exage en die zat echt vol in de wind. Geen krimp gaf die stok.....wat een kracht. Dit zijn twee stokken die je niet met elkaar kunt vergelijken qua prijs. Wat is dan de beste???

        Ik wil nu niet zeggen dat de H41 geen goeie hengel is. Het is een superhengel!!! Maar onder stormachtige omstandigheden zou ik hem dus nooit gebruiken. Daar heb je dus een andere stok voor nodig.

        Zo heb je dus eigenlijk voor elke vis, en omstandigheid, een aparte hengel. En vergeet niet wat Theo als laatste zegt. Onderhoud is erg belangrijk. Bij slecht onderhoud wordt de levensduur van een hengel snel een stuk korter.

        Groeten,

        Lex.

        Reageer

        • Gert Koops
          Fishing4/Rix H.Sport
          • 01-02-2002
          • 239
          • Schoonebeek

          #5
          Helemaal mee eens om als je geld genoeg zou hebben, meerdere vaste stokken zou hebben. Puur om in te kunnen springen qua omstandigheden. Kijk naar de feederhengels, juist omdat deze enigzins betaalbaar zijn, hebben de meeste vissers meer dan 1 feederhengel (van een light t/m een heavy exemplaar), maar ook de matchvisser heeft vaak 2 of meer matchhengels ( met verschil in lengte, actie, enz)

          Het is gewoon zo, dat een goede vaste stok nu eenmaal een flinke zak met Euri kost, en dan laat je het wel om net als bij feeder en matchhengel hiervan meerdere aan te schaffen.

          Denk dat het daarom moeilijker wordt om met het geld wat je hebt te besteden een goede allroundhengel uit te kiezen die voor elke omstandigheid geschikt is. En daar komt ook bij dat een stok bij je moet passen. Waar de 1 bij zweert, kan bij jou heel anders zijn...en een hele dure hengel hoeft per defintie niet altijd goed te zijn. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je een hengel eerst een paar x mag uitproberen alvorens je deze koopt.

          En wat de punten betreft van Theo en Lex sluit ik mij bij aan. Service van hengeldelen moet goed zijn...ook na een paar jaar en onderhoud van je hengel is heel belangrijk.

          Dit is natuurlijk niet echt een antwoord op jou vraag Jans, maar er zijn zoveel factoren wat meespeeld als het gaat om wat nu de beste hengel is welke je voor geld kan kopen. En ja, als geld geen rol zou spelen dan zou het geen probleem zijn, dan koop je de top 3 van de beste hengels......zit je altijd goed.



          [Gewijzigd door Gert Koops op 04-15-04 at 01:20 PM]
          Groetjes,

          Gert.

          ***************************
          Team Fishing4u/Rix Hengelsport
          ***************************


          Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
          Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

          Reageer

          • fiedeliedel
            Banned
            • 15-03-2004
            • 122

            #6
            Heb van de week even de Aspire van Shimano in de handen gehad. Dit was echt de max. Ik heb er niet mee gevist, maar de handling was state of the art. Beter dan welke vaste stok die ik ooit in mijn handen heb gehad, dus ook alle Mavers en Colmic's, Faps en Garbo's

            Reageer

            • lode
              Frequent aanwezig
              • 22-02-2004
              • 195

              #7
              hallo visfanaten,

              heb over een week terug een juweeltje van een stok gezien,maar niet te betalen
              (of ik moet de lotto winnen),de 8 serie van sensas.

              stok sensas3588 serie 8 op 13m kostprijs +-3600 euro

              als ge zo ne stok zie spreek je van geen andere merken meer

              groet,Lode ~0 ~0 ~0

              Reageer

              • fiedeliedel
                Banned
                • 15-03-2004
                • 122

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door lode
                als ge zo ne stok zie spreek je van geen andere merken meer

                groet,Lode ~0 ~0 ~0
                Toch wel... De Aspire...

                Reageer

                • Jans
                  Toekomstig expert
                  • 13-03-2004
                  • 272
                  • Drenthe

                  #9
                  Hallo allemaal,

                  Vinny, waarom de Milo spider, heb je deze in je bezit, of heb je het van horen zeggen.
                  Fiedeldiedel en Lode hetzelfde, zien en vasthouden is nog niet hetzelfde als spreken uit ervaring.
                  Er moeten harde feiten op tafel komen.

                  Theo, jij hebt dus 6 vaste stokken in je bezit, FOUT!!!!! je hebt ineens 0 vaste stokken en moet ze vervangen, gelukkig ben je in dit geval eens stinkend rijk en hoef je op geld niet te letten.
                  Welke hengels zou je dan weer aanschaffen, dit kunnen dus 6 verschillende merken en of lengtes zijn en waarom juist die.

                  Lex, ik ben het met je eens dat 1 hengel nooit geschikt kan zijn voor alle omstandigheden, maar ook jij mag kopen wat je wil, als er maar een goede verklaring bij is.
                  Ik ga dus uit van hengels zoals ze in de winkel staan en niet van wat men er later mee uitspookt.

                  Gert, wat is de top 3 in hengels dan volgens jou en waarom.

                  Hopelijk heb ik weer wat stof tot nadenken en reageren gegeven, en daar gaat het me natuurlijk ook een beetje om.
                  Er is altijd iemand die nog minder vangt.

                  Reageer

                  • lode
                    Frequent aanwezig
                    • 22-02-2004
                    • 195

                    #10
                    hoi,Jans ik heb die stok ook uitgestoken vastgenad hoor ~0

                    groet,Lode

                    Reageer

                    • Lex van den Ende
                      Met enige kennis...
                      • 23-01-2003
                      • 402
                      • Tilburg

                      #11
                      Hoi,

                      Om een goede keuze te kunnen maken wat betreft de top van de wedstrijdhengels zou ik eerst eens alle hengels moeten zien. Maver, Faps, Milo, Garbolino, Sensas, Spro, Ultimate, Adriolo, Triana, Browning, JVS, Shimano, Grauvell, Colmic,........noem maar op. Merken genoeg.........zoek maar eens de beste eruit. Ik ken niet alle hengels van deze merken dus daar kan ik niet over oordelen.

                      Wat ik wel een mooie optie vind is het wisselsysteem van Sensas. De hengels met hetzelfde eindnummer zijn qua delen uitwisselbaar. Hierdoor kun je dus een strakkere, snellere, sterkere, zwaardere, lichtere, slappere, enz, enz, hengel creëren. Of het werkelijk zo werkt weet ik niet maar er wordt verteld dat dit wel tot de mogelijkheden behoort. Dit zou betekenen dat je dan met twee hengels een heel scala aan diversiteit tot je beschikking zou hebben. Eerst maar eens kijken of het werkelijk zo is........
                      Groeten,

                      Lex.

                      Reageer

                      • Theo de Kreij (van Berner

                        #12
                        Oke Jans, ik begrijp je goed. Ik kan echter niet zomaar een merk noemen als favoriet, hoewel ik wel lichte voorkeuren heb. Het zou niet in mijn belang of dat van het team zijn wanneer ik een merk goed of slecht noem. Dan stoot ik wellicht mensen tegen het hoofd die ik later nog weleens hard nodig zou kunnen hebben voor het team. Bovendien blijf ik bij mijn mening dat een slechte hengel in de handen van een goede visser toch een toverstok kan worden en een goede hengel in de handen van een slechte visser kan uitlopen op een zeper. En zeg nou zelf, zou jij met jouw ervaring met een stok van 200 euro minder vangen dan met een stok van 2000 euro?

                        Reageer

                        • Loek van Kersbergen
                          Met enige kennis...
                          • 03-01-2003
                          • 289
                          • Lekkerkerk

                          #13
                          De beste vaste stok?
                          Die bestaat helemaal niet!
                          Net zo min als de hoogste boom, want tegen de tijd dat je die gevonden hebt, is er weer aan andere boom hoger gegroeid.

                          Snap je wat ik bedoel te zeggen??
                          Op dit moment is de Shimano Aspire waarschijnlijk de beste vaste stok, ik heb hem al mogen vasthouden toen hij nog in het eerste stadium van ontwikkeling was, en ik heb ook de ' groei' gezien van de eerste proefproductie tot het definitieve model.
                          Hij is uiteraard afgeleid van een paar andere fabrikaten, qua actie, opbouw, samenstelling van de carbon/resin mix, opbouw van de mandrills , definitie van de wikkelingen, en de speciale coating die hem heel makkelijk te handelen maakt.

                          Maar....de beste hengel??? Koop hem morgen en ik geef je schriftelijk in vijfvoud garantie op het feit dat er overmorgen een betere hengel op de markt is.

                          Dus...de beste hengel is net zo'n utopie als de langste paling.
                          Vraag nu ook niet naar de beste hengel die er bestaat maar vraag aan de forum friends wat zij de beste hengel VINDEN en waarom. Pas dan heeft zo'n vraag zin en kan een leuke discussie opleveren!!

                          Overigens:
                          Wat is de beste auto die er te koop is?
                          ****************************
                          MATCH VISSEN IS HET MOOIST
                          ****************************

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

                            #14
                            BMW 645i. Geen twijfel mogelijk.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • fiedeliedel
                              Banned
                              • 15-03-2004
                              • 122

                              #15
                              OFF-TOPIC: Ferrari Enzo OFF-TOPIC

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎