welke voor keur voor een dobber en soort hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    welke voor keur voor een dobber en soort hengel

    wat voor voorkeur heb je voor een hengel met wedstrijd vissen
    dus welke lengte en wat voor actie en wat is het merk wat je aan spreekt en welke prijs klasse
    en als je iemand een advies zou moeten geven in een keuze wat zou je die dan zeggen

    en welke voorkeur in wat voor soort dobber en welke loodzetting is jullie favoriet
    en de afstand van haak tot eerste loodje

    en wat voor soort wateren en vis soort

    ps een feeder mag ook voor de liefhebber
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

    #2
    Pffff, je somt zoveel op dat ik er een boek van 100 pagina's van kan maken. Ik hou het echter wat korter.
    Dobber, hengel, loodzetting enzovoort hangt af van het water, het weer en de te bevissen vis. Dat kan dus van alles zijn. Daarom heb ik altijd een hengel of 6 bij me, een tuigje of 200 en een doos vol met verschillende voertjes.
    Vijf op tien keer grijp ik mijn strakke 13 mtr Ultimate 5000. Twee op tien keer mijn zachtere 13 mtr Triana Rayflex. Twee op tien keer mijn Tubertini XL 73 van 13 mtr als het echt secuur moet en 1 op tien keer een whip van Shimano. Dobbers tussen 0.3 en 1.5 gram in allerlei vormen en het meest gegroepeerd(bulk) lood op zeg maar 35 cm met daaronder een valloodje op 15 cm van de haak.
    Mijn voer heeft altijd als basis Turbo. Daar kan ik allerlei andere soorten aan toevoegen of het gewoon zo laten als het is.

    Alle wateren zijn me lief, maar hoe lastiger de vis, hoe leuker ik het vind.


    [Gewijzigd door Theo de Kreij op 11-21-05 at 10:33 PM]
    Mvrgr,

    Theo de Kreij.

    ********************************
    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
    ********************************

    www.peche-tackle-europe.com

    Reageer

    • rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

      Pffff, je somt zoveel op dat ik er een boek van 100 pagina's van kan maken. Ik hou het echter wat korter.
      Dobber, hengel, loodzetting enzovoort hangt af van het water, het weer en de te bevissen vis. Dat kan dus van alles zijn. Daarom heb ik altijd een hengel of 6 bij me, een tuigje of 200 en een doos vol met verschillende voertjes.
      Vijf op tien keer grijp ik mijn strakke 13 mtr Ultimate 5000. Twee op tien keer mijn zachtere 13 mtr Triana Rayflex. Twee op tien keer mijn Tubertini XL 73 van 13 mtr als het echt secuur moet en 1 op tien keer een whip van Shimano. Dobbers tussen 0.3 en 1.5 gram in allerlei vormen en het meest gegroepeerd(bulk) lood op zeg maar 35 cm met daaronder een valloodje op 15 cm van de haak.
      Mijn voer heeft altijd als basis Turbo. Daar kan ik allerlei andere soorten aan toevoegen of het gewoon zo laten als het is.

      Alle wateren zijn me lief, maar hoe lastiger de vis, hoe leuker ik het vind.

      [Gewijzigd door Theo de Kreij op 11-21-05 at 10:33 PM]
      heb ik eerlijk gezegd niks meer aan toe te voegen ~0

      Binnen wedstrijdverband gebruik standaard met 'n spro charisma 13 meter of n d.a.m. lithium 14.50 en als het niet goed vangt grijp ik nogal snel naar mijn 'kanthengeltje', een maver stealth die hier speciaal voor gemaakt is.

      Buiten wedstrijdverband om ben ik sindskort nogal aan het experimenteren met het zeelt/grote brasem/karper vissen met de vaste-stok, hiervoor gebruik ik 'n oude ultimate ventura 9,50 meter met een voor 'cuppen' bedoelde topset. (deze GOEDKOPE tip heb ik uit dit forum) gehaald ,

      Reageer

      • rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

        #4
        daar heb ik eerlijk gezegd niks meer aan toe te voegen ~0

        Binnen wedstrijdverband gebruik standaard met 'n spro charisma 13 meter of n d.a.m. lithium 14.50 en als het niet goed vangt grijp ik nogal snel naar mijn 'kanthengeltje', een maver stealth die hier speciaal voor gemaakt is.

        Buiten wedstrijdverband om ga ik binnenkort denk maar eens aan het experimenteren met het zeelt/grote brasem/karper vissen met de vaste-stok, hiervoor gebruik ik 'n oude ultimate ventura 9,50 meter met een voor 'cuppen' bedoelde topset. (deze GOEDKOPE tip heb ik uit dit forum gehaald, hiervoor dank aan lolo)

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Oh, maar ik kan hier wel wat aan toevoegen...

          Negen van de tien keer pak ik voor wedstrijden mijn Spro Proton feeder (medium/heavy) van 3.60m. Op de meeste wateren ruim voldoende... Moet het zwaarder heb ik nog de keuze uit een Shakespeare Anabolic (heavy). Als het dichterbij is of gewoon licht werk kan ik naast de Spro ook nog mijn Breambuster pakken, een oudje, zit net tussen picker en feeder in en is ideaal voor afstanden rond de 30m, meestal genoeg voor kanalen etc. Als het echt peuteren wordt heb ik nog een lief klein pickertje van D.A.M. van 2.10m.
          Ik heb een koffer vol met korven, maar meestal gebruik ik 20 of 30 grams gaaskorven met het lood aan de zijkant. Mijn favoriet is de 'pierentijd'. Mijn voer is een simpele basis met één of twee toevoegingen, zo droog en dood mogelijk (liefst uit de diepvries) om een mooi tapijt te vormen voor het aas (gekipte pieren, maïs en casters). In mijn voerkoffer heb ik nog een aantal welriekende middeltjes die ik toe kan voegen tijdens het vissen.
          Mijn onderlijnen zijn tegenwoordig kant en klaar van Gamakatsu, 45, 75 en 100cm (lekker decadent) en als het langer moet maak ik ze á la minuut aan het water....
          Al mijn molens zijn overigens ook van Shakespeare....maar dat is niet met opzet...Ik houd het meest van een beetje ruig water, met een lekkere kabbel...

          Buiten wedstrijd verband heb ik nog een 4m Spro Tele Fish die ik met een gerust hart ook aan mijn 3 jarige dochter durf te geven..


          [Gewijzigd door Eduard op 11-22-05 at 07:19 AM]
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

            Mijn favoriet is de 'pierentijd'. Mijn voer is een simpele basis met één of twee toevoegingen, zo droog en dood mogelijk (liefst uit de diepvries) om een mooi tapijt te
            je bedoelt dat je de pieren enzo die je door je voer doet, t liefst zo dood mogelijk hebt?

            ontopic: tijdens wedstrijden pak ik standaard toch liever een vaste stok

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rickie

              je bedoelt dat je de pieren enzo die je door je voer doet, t liefst zo dood mogelijk hebt?
              Nee, het voer moet "dood" zijn, helemaal verzadigd, echt gericht op brasem, dus met weinig werkende deeltjes.
              Het aas moet juist niet dood zijn, geknipte Dendrobena's zijn heel geschikt daarvoor (beter dan mestpiertjes) omdat ze lang blijven leven en lekker bewegen. Samen met casters, waarvan er een handje even samengeknepen (wolkt lekker) is het een ware lekkernij voor de grote platten...

              On topic: Vaste stok of feeder....da's een persoonlijke voorkeur... ieder zijn meug, nietwaar?


              [Gewijzigd door Eduard op 11-22-05 at 08:31 PM]
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • happyksk1
                Komt net kijken
                • 25-10-2003
                • 73
                • Alphen aan den Rijn

                #8
                Had in het verleden een aantal hengels voor het vissen in verschillende omstandigheden, heb er nu nog maar 1 !@#$ !@#$ M'n zoon (12) vist nu ook wedstrijden, dus de super lichte 9,50 meter (dank je wel pa) is over. De korte stok is naar m'n buurman die ineens interesse toonde om te gaan vissen (het was een oudje, nou ja geef mee). Vis trouwens vaak met 1 van m'n Maver topsets langs het kantje, geen problemen mee.

                Charles
                Charles

                fortis et fidus

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎