Vissen willen niet meer bijten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • a. blanken
    Newbie
    • 24-09-2005
    • 9

    Vissen willen niet meer bijten

    Hallo,

    Ik heb hier in boskoop al op alle plekken geprobeerd te vissen waar ik eerst altijd goed ving, maar het is niks meer, geen eens beet. Ik hoor om mij heen nog meer mensen erover klagen. Ik heb al verschillende soorten aas geprobeerd, mais, brood, maden en wormen, en ook verschillende dieptes. Dit probleem heb ik nu al ruim 1,5 week en het is nog steeds niet verbeterd, waar zal dit aan liggen?
  • Ton1201
    Newbie
    • 30-07-2005
    • 13

    #2
    Hallo,

    In watvoor water vis je dan?? Want de vis trekt als het kouder wordt naar de diepere stukken.

    groetjes..

    Reageer

    • a. blanken
      Newbie
      • 24-09-2005
      • 9

      #3
      Ik vis in polderwater, het is eigenlijk in heel de sloot even diep, behalve vanaf de kant naar het midden loopt het iets af.

      Reageer

      • Henso
        Met enige kennis...
        • 14-12-2002
        • 490
        • Hoogezand

        #4
        !@#$ :? Moi,

        Ik zit precies met het zelfde euvel, normaal vang je in de baggerputten waar ik in deze tijd van het jaar vaak vis een redelijk aantal vissen., maar nu. het is ******* met peren.

        vorige week een hele dag gezeten 12 visjes gevangen, gisteren weer een hele dag 7 visjes.
        Bij deze hengelsport zaak werd er ook over geklaagd.

        Maar goed moed houden, morgen en vrijdag geen tijd om te vissen maar zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen.

        Groetjes Henk


        KANJER KAMPIOEN 2013
        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

        Reageer

        • Ton1201
          Newbie
          • 30-07-2005
          • 13

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door a. blanken

          Ik vis in polderwater, het is eigenlijk in heel de sloot even diep, behalve vanaf de kant naar het midden loopt het iets af.
          tjah dan moet je proberen in de echte diepe stukken of ergens anders

          Reageer

          • a. blanken
            Newbie
            • 24-09-2005
            • 9

            #6
            Ergens anders heb ik dus al geprobeerd, ik heb op verschillende gode vissteks gevist, ook hier in de omgeving maar het is echt overal zo, zelfs op plekken waar altijd goed gevoerd is. En echte diepe stukken hier in de polder heb ik nog niet kunnen vinden het is ongeveer overal even diep. Ik hoorde pas wel dat de voorns met de wind mee gaan en op hele rare plekken terecht kunnen komen, weg van je stek dus.

            Reageer

            • Ton1201
              Newbie
              • 30-07-2005
              • 13

              #7
              tjah in de poldersloten vang je bijna niks meer als het kouder wordt. Moet je toch effe een poosje wachten

              Reageer

              • Theo de Kreij
                VOERBOER
                • 03-06-2003
                • 2345
                • Zoetermeer

                #8
                We hebben dan wel geweldig weer en de watertemperaturen gaan niet zo snel omlaag (nu ca. 17 graden), maar we hebben ook te maken met een andere belangrijke verandering.
                Namelijk de lengte van de dag. De vis is ook hierop ingesteld en is zich dus al aan het klaarstomen voor de winter. De meeste dieren zijn al in een wintervacht gestoken en bezig een wintervoorraad te verzamelen. Ondanks de goede temperaturen. Ze gaan daarbij van de daglengte uit zodat ze niet verrast worden door een plotselinge omslag in het weer waardoor ze met onvoldoende vet en vacht de winter ingaan.
                Of ze nu al op diepere stukken zitten is lastig te zeggen. Vaak blijven de vissen met een dergelijk najaar wat langer hangen in de toevoer wateren naar de diepere stukken toe. In de sloot die bijvoorbeeld eindigd in een meer. Daar vinden ze nog voldoende voedsel en zijn ze toch bij weersomslag in een wip veilig op diepere stukken.
                Mvrgr,

                Theo de Kreij.

                ********************************
                Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                ********************************

                www.peche-tackle-europe.com

                Reageer

                • SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

                  #9
                  Zijn al die vis niet gewoon weeggevreten door een bende Aalscholvers? Ik hoor dat het op meerdere plaatsen slecht is, vooral wanneer er veel Aalscholvers gezien worden en die zitten tegenwoordig overal met bosjes tegelijk.
                  Sjaak van Voorden

                  Reageer

                  • Theo de Kreij
                    VOERBOER
                    • 03-06-2003
                    • 2345
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Lastig te zeggen. Er kan ook evengoed een overschot aan roofvis op een water zitten. Aalscholvers laten altijd vis achter op het water waar ze langstrekken. Dat moet wel anders helpen ze zichzelf om zeep en verhongeren ze alsnog. Ik heb zelf ook een hekel aan die, overigens prachtige, vogels. In de natuur is het echter zo dat de natuur zelf een biologisch evenwicht nastreeft. Puur om morgen ook nog wat te eten te hebben, en volgende maand, en volgend jaar enz. Een bekende van iedereen, het lieveheersbeestje, eet ook nooit de laatste luis op anders hebben zijn nazaten niets te eten en sterft hij uit.
                    Mvrgr,

                    Theo de Kreij.

                    ********************************
                    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                    ********************************

                    www.peche-tackle-europe.com

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      De wind is al een poosje uit de andere richting aan het waaien, sinds het goede weer is begonnen, bijt de vis niet meer.

                      Verandering van weer, en wind is steeds slecht vissen. Nu goed, theorie, maar wacht maar, de dag dat het weer wat slechter gaat worden, en we normale weersomstandigheden krijgen, zal de vis terug bijten.

                      Ook gemerkt deze week dat de vis pas tegen het vallen van de schemering een uurtje heel actief werd, en dan weer stil viel. Vreemd hoe het er nu aan toe gaat.
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • Henko Slegh
                        Banned
                        • 05-01-2005
                        • 61

                        #12
                        Klopt de vis is op vreemde manier aan het rond zwemmen, mogelijk heeft dit te maken met een aankomende vorst periode, of zware weers verandering. De tijd zal het leren. Ik heb altijd een klein hengeltje bij mij met wat maaien, met deze korte hengel 3 meter zwaar uitgelood onder de dobber 10 gram en een loodje 1 gram 5 cm boven het aas. Dan vis ik met een slaande beweging over de schouder ,steeds met veel plonsen via de zware dobber op het water. Zit er vis dan wordt het aas direct gepakt. Zoniet om de 10 meter weer even proberen. Een andere mogelijkheid is kijken of je vis zit zwemmen of azen aan de oppervlakte. Voor dat je de hele auto uit pakt.Het zijn weer harde tijden voor de sportvissers. Maar een beetje sportvisser komt gewoon een uurtje later stinkend naar de vis weer thuis.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎