"Vissen in Nederland"!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    "Vissen in Nederland"!!!

    BESTE FORUMGEBRUIKERS,
    Ik ga volgend jaar in mei(van 01-04mei)
    gaan vissen met een 5-tal vrienden
    naar "Het Hart van Onderdijk"!!!
    Graag had ik nu geweten wat we mogen
    gebruiken in Nederland van aas :worm:
    Mag je eigenlijk rode wormen gebruiken?
    En een schietlap(katapult)?
    De meeste zullen daar vissen met de feeder en match (misschien ook vaste stok)???
    Weten jullie misschien welke wateren daar allemaal te bevissen zijn,we zullen het daar ter plaatse ook wel weten,maar we hebben toch wel graag een beetje informatie op voorhand!
    En hoeveel voer zouden we moeten meenemen voor die dagen voor 5 personen?
    Bedankt voor de Informatie,Mc.Queen.
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!
  • PyroMarf
    Newbie
    • 01-12-2002
    • 10

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mc.Queen
    BESTE FORUMGEBRUIKERS,
    Graag had ik nu geweten wat we mogen
    gebruiken in Nederland van aas :worm:
    Mag je eigenlijk rode wormen gebruiken?
    En een schietlap(katapult)?
    Naar mijn weten mogen zowel rode wormen als de katapult niet in Nederland, maar als ik jouw was zou ik het gewoon gebruiken...de meeste agentjes die in Nederland rondlopen zijn niet eens op de hoogte van wat wel en niet mag wat aas en voeren, enz betreft.

    FireWork and Fishing are my life...

    Reageer

    • walterth
      Newbie
      • 09-04-2002
      • 41

      #3
      De optie die PyroMarf hier geeft getuigd van weinig eerbied voor de vissport.

      Het zijn juist deze mensen die de hengelsport een slechte naam geven en organisaties als de dierenbescherming weer voer geven voor een nieuwe anti-hengelsport campagne.

      Ik zou gewoon van tevoren eens contact zoeken met de lokale hengelsportvereniging of met de NVVS of OVB.

      Deze instanties kunnen ongetwijfeld vertellen wat op de genoemde lokatie wel en niet mag.

      Houd je vervolgens ook aan deze regels zodat niemand de kans krijgt sportvissers weer in een kwaad daglicht te zetten.
      Walter van \'t Hart

      Reageer

      • PyroMarf
        Newbie
        • 01-12-2002
        • 10

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door walterth
        De optie die PyroMarf hier geeft getuigd van weinig eerbied voor de vissport.

        Het zijn juist deze mensen die de hengelsport een slechte naam geven en organisaties als de dierenbescherming weer voer geven voor een nieuwe anti-hengelsport campagne.

        Ik zou gewoon van tevoren eens contact zoeken met de lokale hengelsportvereniging of met de NVVS of OVB.

        Deze instanties kunnen ongetwijfeld vertellen wat op de genoemde lokatie wel en niet mag.

        Houd je vervolgens ook aan deze regels zodat niemand de kans krijgt sportvissers weer in een kwaad daglicht te zetten.

        ....weinig eerbied voor de vissport...weet je wel waar over en over wie je het hebt?
        Wie doe ik kwaat als ik ga voeren met een katapult?...niemand toch, en als je deze gewoon gebruikt zoals het hoort, dus niet op mensen en dieren schieten, maar'm enkelt gebruiken als VOER katapult is er nix aan't handje...

        Ik ben visser in hart en nieren en heb respect voor zowel de vissen als de rest van de natuur en hier ga ik dan ook zorgvuldig mee om, dat je dat ff weet! :neenee:
        FireWork and Fishing are my life...

        Reageer

        • walterth
          Newbie
          • 09-04-2002
          • 41

          #5
          Pyromorf

          Mensen die tijdens het vissen dingen doen die door de wet verboden zijn gedragen zich dus niet volgens de regels.

          Je doet de visserij er wel degelijk kwaad mee daar zoals eerder gememoreerd dit voer is voor anti hengelsportfanaten die ons de afgelopen jaren al zoveel af genomen hebben.

          Waar ik het over heb weet ik wel, wie ik voor me heb niet daar je onder een schuilnaam werkt wat ik prima vindt, maar stel dan niet van die stomme vragen of ik weet wie ik voor me heb.

          Ik hoop dat je van gedachten veranderd wat betreft het gebruik van artikelen die weliswaar nog altijd verkrijgbaar zijn, maar die officieel bij de wet verboden zijn.

          Succes met de visserij en ik hoop dat je nog heel veel aangename uurtjes aan de waterkant zult hebben.

          Er is sinds vorig jaar al weer een campagne om kinderen van het vissen af te houden wat gelukkig nog niet lukt.

          De dierenbescherming en soortgelijke organinsaties zullen niet aflaten om elke gelegenheid aan te wenden om onze geliefde vissport in een kwaad daglicht te stellen.

          Als we ons als sportvissers af zetten tegen stropers en andere mensen die de vissport geen goed doen, laten we dan eerst beginnen om ons zelf aan de regels te houden.

          De opmerking dat de politie in de meeste gevallen toch niet weet wat wel en niet mag, is in de praktijk misschien wel waar, maar juist dan zouden we moeten zorgen dat zij de in en outs van het sportvissen wel weten zodat overtreders ook daadwerkelijk gestopt kunnen worden.

          Ik heb namelijk veel liever dat mensen die de regels overtreden aangepakt worden.

          Walter van \'t Hart

          Reageer

          • jos.holl

            #6
            Even een kleine reactie. Je vraagt hoeveel voer mee te nemen?
            Ik denk dat je altijd beter te veel mee kunt nemen. Als je dit in een grote 20/30 literse emmer met deksel droog mee neemt blijft het goed en kun je daar er uit nemen wat je nodieg hebt. (zo nodig kun je daar natuurlijk bijkopen)

            Wat betreft die kattapult denk ik dat het overbodig is. Zelf doe ik wel eens van voer schijven persen van bv. rond 40mm tot rond 60mm. Deze zijn met ongeveer 60 ton druk in elkaar geperst. Die kun je handmatig zeer nauwkeurig tot grote afstand op zijn plek gooien. (wel 30 meter)

            Hoe het daar is weet ik niet maar wat betreft de rode maden bij ons mag en wordt er veel mee gevist. Je kan trouwens ook zelf maden kleuren met natuurvriendelijke stoffen.

            Over de regels nog het volgende die ene meneer rijdt denk ik nooit een paar km te hard of zegt nooit niks wat niet mag. Je weet zelf donders goed wanneer je iemand anders of de vissen schade toebrengt. Ook al valt het niet altijd binnen de regels. Klein voorbeeldje. Als je de hele dag zit te snoekbaarsen en hij bijt voor geen ene moer, als je dan dan een hengeltje te veel uitlegt vang je meestal nog niks maar het mag niet snappie.

            In ieder geval sucses in Nederland en niet te veel vis mee naar Belgie nemen. (grapje)

            Jos.

            Reageer

            • kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

              #7
              Ik ge zelf al veel jaren holland vissen op voorn en brasem en soms ook op snoekbaars, vooral de kanten van het Haringvliet.
              Ik weet zeker dat het verboden is met de voederkatapult te voederen en rode maden zijn ook verboden (deze zouden *** verwekkend zijn en ook schadelijk voor de vis, dit is duidelijk te zien als je paling opensnijdt die op een vijver gevangen is waar veel met rode maden gevist wordt, het vlees ziet helemaal rood)
              Ik zou het zeker niet riskeren om in nederland voederkatapult of rode maden te gebruiken want er is daar regelmatig controle van rijkswaterstaat en deze mesen zijn zeer goed op de hoote van wat er mag of niet mag, plus er staan zeer zware straffen op tot zelf het aanslagen van de auto
              Neem zeker genoeg voeder mee en maden want als ge die daar moet gaan bijkopoen betaald ge het dubbel van in belgie(zie maar goed rond hoe weinig maden de hollanders bijhebben, die zijn daar bijna niet te betalen)
              groetjes en veel plezier met uw visvangst.
              Groeten van Kantvisser

              Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

              http://mokabe.be

              Reageer

              • Rob
                Newbie
                • 26-01-2002
                • 32

                #8
                Beste Kantvisser,

                Je hebt gelijk als je zegt dat een (voer)katapult en rode maden verboden zijn. Ook heb je gelijk dat je daar dus beter niet mee kunt vissen. Natuurlijk, het is verboden. Maar anderzijds gaat het er natuurlijk om dat we als sportvissers erg in de gaten worden gehouden door diverse organisaties.
                Het is volgens mij dan van belang om ons gewoon keurig te gedragen.

                Waar je geen gelijk in hebt, is dat men (de opsporingsambtenaar) je auto in beslag kan nemen als je gebruik maakt van rode maden of je katapult. Een opsporingsambtenaar (= niet controleur!) mag op grond van de Visserijwet je auto doorzoeken. Goederen die aangetroffen worden mogen in beslag worden genomen. De auto zelf niet (tenzij hij natuurlijk vol ligt met "illegale" goederen).
                Een auto in beslag nemen op basis van rode maden en/of een (voer)katapult is immers niet proportioneel...

                Maar voor de rest heb je gelijk hoor...

                Groet,
                Rob


                [Gewijzigd door Rob op woensdag 25 december 2002 @ 14:31]

                Reageer

                • Mc.Queen
                  Sportvisser
                  • 19-09-2003
                  • 577

                  #9
                  Bedankt voor de tips en de reactie's!!!
                  Greetings Mc.Queen!!!
                  Greetings Mc.Queen!!!
                  Tot volgende Maandag!!!

                  Reageer

                  • Icet
                    Newbie
                    • 26-12-2002
                    • 1

                    #10
                    Hello to all, sorry for the english. My dutch is pretty good except for writing. I will keep this short but just wanted to say I enjoy reading the postings. I am from Enschede and have fished many times with my uncle.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎