Huidige generaties karpervissers zijn gewoon LUI!! Ze kunnen er niks van!

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tjander Meddocks

    Huidige generaties karpervissers zijn gewoon LUI!! Ze kunnen er niks van!

    Dit bericht werd ook verwijderd van carpboad vandaar ik het hier noges plaats!

    Na de reacties die ik kreeg over het onderwerp fishfinders besloot ik nog maar een stukje te schrijven over de huidige generatie karpervissers.

    Uit de ongenuanceerde reacties blijkt maar hoe primitief de huidige generatie karpervissers zijn.
    Het grootste gedeelte van die groep vissers heeft nog nooit in zijn leven iets anders aan zijn haak gehad dan een boilie. Dat zeg al genoeg over hun vistechnische kwaliteiten. Ik zal het nog een keer herhalen: Karpersvissers van de huidige generatief zijn gewoon LUI! Ze willen er geen zak voor doen om een karper te vangen. Ze donderen zoveel mogelijk voer in het water(wat gewoon heel slecht is voor het water en de vissen) slaan hun tentje op en ga dan maar als Nijlpaarden aan het kantje zitten. En dan vinden ze het nog gek ook dat ze geen GROTE karper vangen. Bevonden denken sommige van deze vissers dat als ze op groot water gaan vissen dat er ook wel automatische grote vissen zullen zitten en dat ze wel deze grote karpers wel even zullen gaan vangen. Groot is automatische grote karper voor deze karpervissers, hoewel het in de meeste gevallen in de Nederlandse wateren niet helemaal het geval is. De meeste grindputten en andere grotere wateren zijn gewoon niet vruchtbaar genoeg om grote karper te kunnen produceren.

    Over het voeren van deze vissers
    Hele karperbestanden zijn de afgelopen decennia opgegroeid met het voer van de karpervissers: de boilie. Aangezien de karper dit voedsel op een gegeven moment ZOGENAAMD niet meer pakte door de meeste karpervissers aangeduid als.het zogenaamde dressuursyndroom trokken deze vissers weg en hadden de karpers het nakijken…ze konden nergens meer hun voerplekken vinden waaruit ze het veilige aas toch elke van opzeulden en de vissershaakje keurig lieten liggen. Het gevolg was de meeste karpers sterk in gewicht terugliepen en ze zich moesten aanpassen aan nieuwe ecologisch toestanden in het water wat voor sommige karpers niet is goed afgelopen….het eiwitrijke boilietje was immers niet meer aanwezig…Als ik het voergedrag van de meeste karpervissers bekijk dan schieten de tranen mij in de ogen. Hele emmers worden van dit onnatuurlijk voedsel in het water gedumpt door de meeste vissers waarbij er niet gelet wordt op de ecologische toestanden in het water. De geldingsdrang naar grote karper en karper vangen is voor sommige karpervissers is zo groot dat ze de realiteit compleet uit het oog hebben verloren. Het elkaar de loef af kunnen steken om te roepen dat ze een dertiger of een groter exemplaar hebben gevangen is voor hun een soort fantasie geworden waar ze na toe willen leven, niet kijkend naar de schade die ze toebrengen in de ecologische toestand in het water en van de karper.

    Ook het asociale gedrag van sommige karpervissers tegen collega’s karpervissers heeft de afgelopen tien jaar ernstige vormen aangenomen. Voerplekken van andere vissers worden niet gerespecteerd, de geheimzinnigheid over het aas, het elkaar niet in de licht gunnen uit vrees dat de ander met een groot exemplaar ervan doorgaat is niet met een pen meer te beschrijven. En dan wil ik het helemaal niet hebben over de rotzooi die ze achterlaten na een sessie.

    Gelukkig constateer ik de laatste jaren dat het aantal karpervissers gewoon aan het teruglopen is. De vissers die vroeger hun tentje neerzette. Rodpod neerzette en de hengels uitgooiden met een boillie en karper vingen …..vangen gewoon niks meer, omdat ze gewoon de basistechnieken van het karpervissen missen en dat geldt zeker zeer als ik de berichten zo lees voor een hoop mensen op de forum. Op wateren waar zogenaamd niks meer wordt gevangen met boilie kunnen deze mensen niet meer terug naar de basis van de karpervisserij…..de aardappel, smac, mais op een hair, hennep, aassoorten die het in mij ervaring uitstekend doen waar zogenaamd niks meer met de boilie wordt gevangen.

    En nu zullen jullie wel zeggen wie is die *** nou met zijn preek hier…wat heeft hij dan gevangen…..mij grootste karper heb ik in zuid Afrika gevangen in het wereld beroemde grote meer…….. 78 pond schoon aan de haak…dus kom mij aub niet de les lezen.

    Tjander
  • Christ

    #2
    Van een niet karpervisser.

    Zo,n simpel bericht zullen ze hier op dit forum niet verwijderen, denk ik.
    Misschien kunnen wij je helpen om weer beter te worden.
    Vooral je primitieve denken en je betweterichheid zal wel een last voor je zijn.
    Toen ik je stuk las,dacht ik dierekt aan het verhaal van een soldaat, die een briefje naar zijn mammie schreef."" Mammie alle soldaten lopen uit de maat, behalve ik. En dan nog mammie, er is niemand die mij een inslaap verhaaltje verteld en de luitenant geeft s,avonds ook geen nachtzoentje.
    Volgens mij is van middag je uurtje terapie bij de probleem dokter uitgevallen, en had je even de tijd om dat ongelukkig stuk te schijven. Volgens mij heb je nu krampen in je vingers.
    Maar daar hoef je niet mee te zitten. Iedereen heeft wel eens een paar slechte dagen.
    En dan die deskundigheid over karpervissen is ongekend. Dat deze vissen ook te vangen zijn met een pieper en mais, dat is een hele openbaring in de karperwereld.
    Als deskundigheid samen gaat met het vangen van grote vis dan moet je nog veel leren.
    40 Jaar geleden heb ik een karper gevangen van boven de 140 pond. In een vijver die ingesloten slag in een bananen plantage. Die vissen kregen alle over rijpe benanen te eten.Daar van zullen ze wel zo groot geworden zijn. Omdat ze daar alleen maar weegschalen hadden die maar tot 50 kg gingen, moest ik de vis wegen op twee weegschalen te gelijk.
    Dus zo gouw als je een echte karper vangt moet je dat maar eens laten weten.
    Als je denkt dat vissen alleen maar vangen is dan heb je het aardig mis.
    Je zou de karpervissers iets vrienderlijker kunnen benaderen dan kan je meer berijken dan ze te beledigen.
    Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
    En als je echt vissen wilt leren dan zet je, je vragen op dit forum, en dan zijn er nog wel vissers die je willen helpen.

    Vissen is niet alleen vangen.

    Groetjes.
    Christ.

    Reageer

    • Tjander Meddocks

      #3
      whahahah ik heb nog nooit zo een dom stukje gelezen als karpers die heel de dag bananen te eten kregen......en dan noges 40 jaar geleden. Het stukje zal wel allemaal cynisch bedoelt zijn want iemand zo een dom stukje schrijft moet wel lijden aan dementie. Op 2 weegschalen nog wel ...de ene gaf 20 en de andere weegschaal 120.....tjsa dat is toch 140 bij elkaar......

      Reageer

      • Tjander Meddocks

        #4
        ik denk meneer christ zich bovendien heel erg aangesproken voelt in het door mij geschreven stukje....tjsa het gross van de karpersvissers handelt op die manier en als je daarvan wat zegt op welk manier dan ook dan staan die mensen die zich daarin het beste herkennen gelijk op hun achterste poten

        Reageer

        • jos.holl

          #5
          Ik heb de redaktie al eens gevraagd omdat de site VISSERSLATIJN heet en nog al serieus wordt benaderd, om een beetje meer aandacht aan humor te besteden.
          Ik had niet gedacht dat er zo snel reaktie zou komen. Als ik dit onderwerp lees (de manier waarop het is geschreven) schieten echt de tranen in mijn broek.
          Mijn reaktie is dat er inderdaad onder karpervissers steeds meer agressie is om bepaalde visplaatsen etc.
          De rommel die overal blijft liggen wil ik niet alleen de karpervisser aanreken, maar veel mensen die aan hengelsport of watersport doen laten helaas wel veel achter.
          Dus laat wat meer gezonde humor zien in uw reaktie.
          Weet trouwens iemand hoe ik het best mijn kampioenschap beker blinkend kan houden??


          [Gewijzigd door jos.holl op zondag, september 22, 2002 @ 15:09]

          Reageer

          • bboy_gemini1@hotmail.com

            #6
            je doet wel lauw met die luie nijlpaarden en blablabla maar met boilies worder er hier toch de grootste karpers uit het water gehaald.
            tenminste bij mij wel (54 pond)

            Reageer

            • bboy_gemini1@hotmail.com

              #7
              hey tjadder nog ff over jou domme reactie op chris. je doet wel blij dat je een karper van 78 pond heb gehaald maar hier kan je ze niet vangen hea??!! ...... ik was lekker naar spanje en heb in de ebro een meerval(letje) van 139 pond. en 207 cm dus jij kan niet eens drillen man ik weet zeker dat je hem gewoon hebt neergeslagen en toen binnegehaald hebt.
              mzzl nepvisser

              Reageer

              • bboy_gemini1@hotmail.com

                #8
                He tjander,je hebt een mongolen naam en je schrijtt mongolen berichten.Ben je mongol ofzo?

                Reageer

                • Forummanager
                  Visserslatijn Nederland
                  • 30-12-2001
                  • 12131
                  • Albrandswaard

                  #9
                  Dames en heren,

                  Graag uw aandacht voor de etiquette op het forum.

                  U hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar behandel elkaar wel met respect. U zorgt er anders zelf voor dat uw berichten verwijderd worden. Wij zijn allemaal sportvissers, met nadruk op sport. Doe uw naam eer aan.

                  Met vriendelijke groet,

                  Forummanager
                  Visserslatijn Nederland
                  http://www.visserslatijn.nl
                  Sinds 1997...

                  Nationaal HengelSportForum
                  http://www.hengelsportforum.nl
                  Sinds 2001...

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Het lijkt tegenwoordig wel dat karpervissen inderdaad niet meer kan zonder boilies, rod pods, en flavours.
                    Weten deze karpervissers wel hoe het voelt om een karper te zien stijgen en met een luide smak je drijvende broodkorst van de haak te slurpen?
                    Ik vraag het me af. Ik zeg jullie "het is bloedstollend".
                    Als je het mij persoonlijk vraagt, vindt ik het een stuk spannender dan een electronische beetverklikker die je één keer op een nacht je rust verstoort.

                    Reageer

                    • Tom
                      Newbie
                      • 17-10-2002
                      • 3

                      #11
                      Medevissers,

                      Ten eerste wil ik even een fout uit het bericht van tjander halen. Nijlpaarden komen alleen uit het water om te eten en voor de rest liggen ze in het water want de huid van het lieve beestje kan niet zo goed tegen de zon. Maar dit even terzijde.

                      Ik denk dat je voor een deel gelijk hebt over de vissers die met de boilies de zon kapot proberen te gooien. Maar je generaliseert wel enorm. Ikzelf heb nog nooit zo'n gekookte knikker op of onder me haak gehangen en hou het lekker bij het penvissen. Dit is echt onbetaalbaar op het gebied van sensatie(boilie vissen op het gebied van geld en tijd)

                      Dit is voor de boilie vissers:
                      Stel je voor het is rond een uur of 8 s'avonds en warm om een uur of 6 net voor het eten een 5 tal voorplekjes gemaakt die je systematisch afvist en todat het donker is een 5 tal vissen hebt gehaakt en nog 1 verspeeld ook. Mooi hé maar het wordt nog mooier.

                      je vist natuurlijk heel ver uit de kant wel 50cm en het is max 60 cm diep daar. Dan zie je een boeggolf opdoemen met daarondere een karpertje van een cm of 80 mag ook een kleintje zijn van 40 het levert toch sport op je 3/4 lb stok. Het mooiste komt nog je ziet die beestje zo op je voorplek naar beneden duiken. Op dat moment begint ze staart boven water naar je te zwaaien.(dit allemaal op en meter of 2a3 bij je vandaan. Dan begint je pennetje nerveus te wiebelen en komt met een sierlijke boog plat op het water te liggen..............

                      En toen vertel verder meneer de penvisser..... Nou je slaat rustig aan en het water voor je voeten explodeert en je voelt de oerkracht die het visje heeft heel direct. De sloot wordt bruin en de vis is gehaakt en schiet er als een komeet vandoor. Ik kan je vertellen dat is pas pure adrenaline..... Kunnen jullie het je al voorstellen. De vissessie in ten einde want het is donker en ik kruip weer lekker bij mijn vriendin in bed. En jullie mogen naast jullie beste vismaat in een vochtig en klam tentje........

                      En dan mogen jullie allemaal van mij lekker in het tentje blijven liggen met een eriseenkarperaandehaakwekker naast jullie..Weltrusten en veel slaapplezier

                      Groeten,
                      Van een penvisser

                      Reageer

                      • Jan Grijpstra
                        Sportvisser
                        • 09-10-2002
                        • 646
                        • Aalzum

                        #12
                        Je hebt helemaal gelijk Tom!
                        Er is maar één ding spectaculairder en dat is karperen met de vaste stok!

                        enne, ik heb nog nooit een vis van 40 cm met zn staart boven water zien azen op 60 cm diepte, maar dat ff terzijde

                        met vr gr
                        -------------------------------------
                        Groeten van Jan

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          Tinca Tinca
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Tom ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            Tinca Tinca
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Karperen met de vaste stok lijkt mij ook zeer spectaculair. Kun je mij effe in het kort uitleggen hoe je dat doet.
                            (hengel, lijn, aas, enz). tot hoe groot vang je ze meestal en op welke plaatsen vang je ze?

                            Mzzl
                            Pierre

                            Reageer

                            • Jan Grijpstra
                              Sportvisser
                              • 09-10-2002
                              • 646
                              • Aalzum

                              #15
                              Karperen met de vaste stok is misschien wel simpeler dan het lijkt wat je nodig hebt is een stevige vaste stok, waarmee je minstens met 16/00 kan vissen, een stevig elastiek van minstens 1,2 mm in 2 of 3 delen. Zorg dat je je voerstek zo aanlegt dat als je er een karper op krijgt je nog een paar delen bij de hengel op steken kunt, als extra buffer na het elastiek.
                              Na enige oefening, is het zeker mogelijk om vissen van een pond of 20 op de kant te leggen.

                              met vr. gr.
                              -------------------------------------
                              Groeten van Jan

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎