Evert Aalten 30 procent norm en Henk ter Maat 35 procent eiwit norm is totale bulshit!

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • HPE
    Newbie
    • 14-12-2002
    • 44

    #16
    Tjander

    En wees niet bang, ik volg jouw niet.
    Zag alleen toevallig op carpboard een posting staan van Max Mid.
    Vandaar dat ik op deze site uitkwam.
    Wanneer maak jij jouw eigen naam eens bekend ?

    met ijshakkende groet

    HPE
    HPE

    Reageer

    • Tjander Meddocks

      #17
      het feit dat jij iedere keer op mij vangsten terugkomt zegt al genoeg over jou gefrustreerdheid knulletje...

      Ik heb al veel verhalen over jouw van diverse mensen gehoord....jij spoort niet en dat bevestig je iedere keer weer. Jou leven bestaat alleen uit karpervissen en verder niks en het frustreert je dat andere meer succes hebben als jij ...en dan bedoel ik mezelf niet eens mee maar ook andere mensen die jij in het verleden met allerlei onzin heb aangevallen, daar sta jij om bekend.

      ik heb hier een topic geopend over uitspraken over evert aalten en henk maat.....en jij komt met je achterlijke gefrustreerdheid...als je niks over het onderwerp kan zeggen ga dan lekker met je zelf spelen.

      zo ik ga even pannekoeken eten en die zijn net zo plat als jouw hoofd...misschien kan de forummanager alles verwijderen die totaal niets met het onderwerp te maken heeft??? dan kunnen we weer terug naar het onderwerp! :upsidown: :upsidown:

      Reageer

      • Henk
        Komt net kijken
        • 14-12-2002
        • 56

        #18
        Hallo allen,
        Opdat eenieder zich op de hoogte kan stellen over welk opdringerig artikel het gaat?!?
        Behalve het feit dat het hier om een brief ging gericht aan Douwe Bijlsma, wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om mij te verontschuldigen ten opzichte van Tjander wiens hersenpaninhoud maar niet kan bevatten dat het hier om een amateur artikeltje gaat waarvan hij de inhoud niet begrijpt en zulks in de diverse Forums en DB's in monoloogvorm uiteen pleegt te zetten.
        Dat zoiets weer meer over de persoon Tjander dan over mijn zegt wil (kan) er zelfs na herhaaldelijk aangeven nog steeds niet in bij hem.

        Leest u het hobbyistenstukje en reageer pas nadien.
        http://home.wxs.nl/%7Ewitt0199/Nieuwesite/HenkterMaat/Mijn35procentNorm.htm

        Tjander zou echter wel eens de drempel kunnen vormen voor menig adspirant stukjes schrijver door zijn ongebreidelde kritieken, terwijl hij waarschijnlijk zelf niet in staat geacht kan worden om het ontstane vacuum op te vullen,
        dank u voor uw aandacht en

        Sportieve groeten Henk

        Reageer

        • Henk
          Komt net kijken
          • 14-12-2002
          • 56

          #19
          Hans-Peter,

          Tja welke naam zal hij nog meer gaan gebruiken?
          'T is wel een lafaard van het laagste soort, afgelopen middag gebruikte hij zelfs mijn naam nog op De Vraagbaak.
          En nu vraag ik je?, zou er in Nederland nog zo een laf persoon rondkruipen die hier iemand openlijk durft aan te vallen om zijn eigen gebrek te verdoezelen en dan ergens anders met diezelfde naam in te loggen.

          Tjander Tjander, nog nooit heb ik een jakhals op twee poten gezien, maar dat kan in Zwolle veranderen hoop ik.

          Sportieve groeten Henk

          Reageer

          • HPE
            Newbie
            • 14-12-2002
            • 44

            #20
            Henk

            Ik vind het heel jammer dat Tjander niet zijn echte naam bekend wil maken.
            Hadden we misschien eens 'off the record' met hem kunnen palaveren over onze karper-hobby.
            Gezien zijn manier van posten en het ononderbouwd leveren van kritiek kan het haast niet anders dan dat hij alleen onder begeleiding van een volwassen persoon toegang zal verkrijgen tot de IJsselhallen

            met recalcitrante groet

            HPE
            HPE

            Reageer

            • Tjander Meddocks

              #21
              Nu is het ineens een amateur artikeltje volgens meneer Henk ter Maat....al jaren wordt er door hem en Evert Aalten gekoketteerd met de bepaalde normen van 30 en 35 procent in het aas, maar op het moment dat deze theorieën worden aangevallen door andere vissers dan is het zogenaamd amateurisme die in hun hersenpannetjes opkwamen toen ze het schreven.....vandaar dat er zoveel schijfjes en boekjes worden verkocht van de desbetreffende heren.......In elk artikel die ik van deze 2 heren lees komt het woord het programma K....voer aan de orde en de normen in het aas die wij zogenaamd moeten voorschotelen aan de karper.
              Op het moment dat deze theorieën worden aangevallen door andere karpervissers dan is het ineens amateurisme in hun hersenpannetje die ze verkondigd hebben in hun stukjes en boekjes..... Ze zouden er beter aan doen om hun onzin die ze verkopen toe te geven of het ongelijk met tegenargumenten te beargumenteren en niet onder het noemer amateur artikel de kritiek die ze van andere vissers krijgen af te doen.

              zo lusten we er nog wel een paar....ik snap ook niet dat beide heren zich er zo druk om maken dan....ik ben toch ook een amateurtje forum schrijvertje....binnenkort te koop tjandervoer...eiwit percentage 99% koolhydraten 1 %

              Reageer

              • Henk
                Komt net kijken
                • 14-12-2002
                • 56

                #22
                Tjander.
                het is nu anderhalf jaar geleden dat ik die brief aan Douwe schreef, waar Evert Aalten wel weer een voerartikeltje in zag.
                Kan dus niet voorkomen dat ik al jaren achtereen artikelen schrijf voor wie of wat dan ook.
                Helemaal al niet om er wat aan te verdienen, neen Tjander ik doe het echt voor de hobby, omdat ik het gewoon leuk vind.

                Dat jij het zou uitbuiten zou me niets verbazen, je bent nu eenmaal behept met die commerciele inslag, want zeg je nu niet zelf binnenkort te koop Tjandervoer??
                Arme sukkels die vissen welke het vreten moeten!

                Mijn eerste artikel stamt uit 1990 en werd geplaatst in een Frans karperboek van Hubert Muller, genaamd "Sillages de Carpe".
                Het gaat over " Wintervissen".

                Het tweede kwam eind 1998 op de site van Evert Aalten, genaamd " Een 53er in Frankrijk ", het betreft een gezinsvakantie verhaal.

                Het derde is dus die brief aan Douwe (mijn35% norm) waar jij nu zo'n onbegrijpelijke ophef over maakt na anderhalf jaar.
                Nu vraag ik je; Waaaar zat jij toch de laatste anderhalf jaar, was je een beetje ingedut?

                Drie hobby artikeltjes dus Tjander, tijd om je nog drukker te maken met twee schrijfsels erbij van mijn hand.

                Enne ikzelf heb het nog eens nagekeken, maar nergens staat dat een voedingsmiddel uit 100% eiwit danwel voor 100% uit koolhydraten bestaat!
                Lees het nu eerst nog enkele malen door, opdat je er wat van opsteekt.
                Hoewel ik ernstig begin te twijfelen aan jouw opname vermogen wat mag blijken uit jou eerdere reactie's omtrent de inhoud.

                Sportieve groeten Henk

                Reageer

                • Henk
                  Komt net kijken
                  • 14-12-2002
                  • 56

                  #23
                  Hallo allen,

                  Voor de rest wil ik het hier graag bij laten.
                  Verdere reactie zouden toch maar weer leiden tot een vorm van nestvervuiling, wat een mooi en duidelijk Forum als deze nergen aan zou verdienen.

                  Het was me een waar genoegen en wens de webmasters veel sterkte en wijsheid toe.

                  Sportieve groeten Henk
                  ps, Tjander wil je het netjes doen dan open je met een hallo en sluit je met een groet.

                  Reageer

                  • CarpKing
                    Newbie
                    • 15-12-2002
                    • 33

                    #24
                    Aan meneertje Tsjander Meddocs

                    Ik, als neutraal kijkend tegen alles wat zich beweegt op het gebied van de karpervisserij ga zo langzamerhand meer en meer nijgen naar de door u zo gehate EA adepten.
                    Niet omdat hun denkbeelden mij aanstaan, maar omdat zij een voorbeeld zijn over de gedragingen op de diverse Forums. Daar kunt u nog een puntje aanzuigen.
                    Het gedrag van u, vind ik respectloos, kinderachtig, minachtend en bovendien zelden of nooit leerzaam.

                    Lezend door de diverse topics van karperwereld, Carpweb en de vraagbaak maar ook hier, stuitte ik op een tal van discussies waarbij u wéér opvallend irritant aanwezig bent.
                    Elke fatsoen ontbeert u meneertje Tsjander of moet ik Karper Professor zeggen Alleen al dat u zich verschuilt achter meerdere namen geeft al aan dat u een grote lafbek bent.

                    Blijkbaar gaat u niets te ver. Mensen schofferen gaat u zeer goed af. Als het maar veilig achter uw PC tje gebeurt.
                    Doorgaans wordt dit als “grote bek achter het hek” mentaliteit genoemd. Verschuilen staat bij u centraal in welke vorm dan ook.

                    Nu stelt u in de karperwereld helemaal niets voor dus veel eer of naam heeft u niet te verliezen. Dat moge in uw voordeel zijn. Neemt niet weg dat men uw gedrag spuug en spuug zat zijn. Laat dit een waarschuwing zijn meneertje Tsjander. Zij dulden geen enkele uitglijder meer van u en ik geef ze groot gelijk. Ik heb zelfs in de wandelgangen begrepen dat ze inmiddels achter uw adres gekomen zijn.

                    Natuurlijk kun je net doen of je dit bericht niet gelezen hebt en ga je vrolijk verder met het beledigen van mensen. Maar u kunt er dan op rekenen, dat ze u vroeg of laat weten te vinden en dan zult u zeker aan uw trekken komen.

                    Nu meneertje de karper professor ik wou het bij deze waarschuwing laten.
                    U hoeft mij niet te beantwoorden. Zonden van uw geïnvesteerde tijd en bovendien ben ik totaal niet geïnteresseerd in uw gewauwel.

                    Ik zal geheel in uw laffe stijl afsluiten.
                    Met vriendelijke groet aan de grootste lafaard die ik ken.

                    Carpking
                    Forza Carp

                    Reageer

                    • HPE
                      Newbie
                      • 14-12-2002
                      • 44

                      #25
                      Tjander

                      Ooit is er een tijd geweest dat er een aantal mensen flink in discussie is geweest op de oude vraagbak aangaande de theorie van Evert Aalten.
                      Alle zaken die jij aansnijdt inzake deze theorie zijn toen uitvoerig behandeld.
                      Ik (zei de gek) was 1 van de meeste koppige
                      'tegenstander' van de theorie, vooral omdat ik vond dat bepaalde mensen er zo onvoorwaardelijk achter stonden dat het er op leek dat zij hun ogen sloten voor andere zaken.
                      Ook ik heb diverse personen min of meer beledigd, alleen deed ik dat op geheel eigen manier.

                      Achteraf moet ik zeggen dat bijna alle aanhangers van de theorie hun waardigheid toonden door niet te vervallen in 'fouten' die anderen soms wel maken.
                      Dat spreekt zeker in hun voordeel en dat oogst respect gezien de posting van CarpKing.
                      Nu was er wel een dissonant binnen hun gelederen maar die werd op zijn vingers getikt.

                      Tjander, wat ik vooral heb geleerd van de discussie over de theorie is dat het slechts een methode is om karper te vangen.
                      Net zoals instant vissen dat is.
                      Als ik kijk naar het tijdsbeeld waarin het boek is geschreven dan spreken de vangsten voor zich en daarbij heeft het toch veel mensen laten nadenken over het zelf maken van boilie's.

                      met respecterende groet

                      HPE
                      HPE

                      Reageer

                      • Tjander Meddocks

                        #26
                        CarpDing ik lig niet wakker van jouw achterlijke dreigementen....je moet vooral langskomen...het feit dat jij durft te dreigen zegt al genoeg wat voor gefrustreerde randdebielen aan de waterkant zitten…..

                        Aan Meneer Henk ter Maat
                        het feit dat elke foto van u waar u op staat met de zogenaamde 53 ponder met grote letters 53 pond iedere keer in de foto zelf is gekrast op elke site waar die foto is gepubliceerd zegt al genoeg over u en u zucht naar karperberoemdheid. Het feit dat er uitgevers zijn en andere medium zijn die zomaar alles klakkeloos over nemen zonder wetenschappelijk onderzoek in de karperwereld zegt al genoeg over de karpervisserij. Op het moment dat er mensen zijn die er kritiek hebben op het gepubliceerde, dan is het zogenaamd amateurisme wat de drijfveer was voor het schrijven van dergelijke artikelen. Als je in de voorgrond wilt treden met dergelijke stukjes dan moet je ook aanvaarden dat er mensen zijn die er publiekelijk kritiek op zullen geven en anders moet je niks publiceren. Dat geldt voor de karpervisserij, en dat geldt voor alles in onze samenleving. Of zitten de heren karpervissers die zonodig boekjes en dergelijke willen publiceren in HOGE TORENTJES?? Bovendien vertelt u gewoon iedere keer het gedachtegoed van Evert Aalten…….U bent niets voor niets zo nadrukkelijk aanwezig op zijn site en forum….

                        Het feit dat er zulke goede vangsten waren in de tijd dat het boek van Evert Aalten uit was, had 99% procent niks met de theorieën van Evert Aalten te maken. maar 99% procent met grote doorbraak van zelfhaaksystemen in Nederland en België. Karpers waren in die tijd gewoon makkelijk te vangen omdat er bijna geen dressuur in die tijd was en omdat er grote groep nieuwe karpervissers in de Nederlandse wateren verschenen waardoor er ook gewoon meer karpers en GROTE karpers gevangen werden……hoe meer er gevist hoe groter de kans daarop natuurlijk…. daar hoef je geen statistiek voor gestudeerd te hebben. Bovendien kan ik niks ontdekken in het boek van Evert Aalten dat baanbrekend was. Al het baanbrekende was al geschreven door onze echte karpergrootheden zoals Rini Groothuis en zijn vrienden. En ik heb Meneer Rini Groothuis nog nooit over voedselnormen gehoord wat de doorslag zou moeten zijn bij goede vangsten….Drie dagen voeren en dan vissen …en dan zou een voedselnorm de doorslag hebben gegeven? Iedere bioloog zou er keihard om moeten lachen dat na drie dagen een karper iets van veranderingen in voedselnormen al gemerkt zou hebben.

                        Bovendien begon ik deze topic met de volgende vragen:

                        Kunnen karpers koolhydraten/eiwitten analyseren tijdens hun voedselopname?
                        Kunnen karpers onderscheid maken tussen koolhydraten en eiwitten? (zelfs voor mensen is dit niet mogelijk…het meest ontwikkelde dier van deze planeet)
                        Moeten wij voedselnormen aanleggen voor de karper voor de paar dagen die wij vissen in een jaar?
                        Stapt de karper ooit van het natuurlijk voedselbronnen af zodat wij ons voedselnorm moeten aanpassen?

                        Waarschijnlijk moeten al die karpervissers het antwoord op deze vragen schuldig blijven en komen ze alleen met bullshit over dat mij stukjes te grof te zijn en nog meer van die onzin en dwalen ze iedere keer af naar andere flauwekul omdat ze gewoon niks beter weten en toch een stukje willen plaatsen op elke forum…Ik zou zeggen ga de boekjes van Evert Aalten nog es lezen als je die ooit heb gelezen…..en ooit heb begrepen…..

                        Reageer

                        • HPE
                          Newbie
                          • 14-12-2002
                          • 44

                          #27
                          Tjander

                          Nu woon ik zelf langs het Amsterdam-Rijnkanaal en weet wel zeker dat er heel weinig karpervissers de zelfde resultaten kunnen ophoesten als dhr. Aalten.
                          Ondanks dat ik er de afgelopen twee jaar een aantal leuke vissen heb gevangen is het keihard werken.
                          En dressuur zit er echt niet.
                          En nu weet ik wel Tjander, ik kan niet vissen, want dat kan er maar 1 en dat ben jij.

                          Ik dacht eerst ook dat de vangsten mede veroorzaakt werden door de introductie van het zelfhaaksysteem maar ik weet wel zeker dat dat niet de hoofreden is geweest van de vangsten.
                          Aas is sowieso ondergeschikt aan de te bevissen plek maar dat even terzijde.
                          Of zoals Aalten en Jongens het omschrijven: Trial and Error.

                          Wel vind ik het wel iets te makkelijk om mensen af te kraken op hun boeken en artikelen als jezelf nooit eens de pen ter hand neemt.
                          Het ontneemt jouw in feite het recht om zomaar ongezouten kritiek te leveren.
                          Vooral wanneer men in het verleden al heeft aangetoond onbetrouwbaar te zijn.

                          Jij zegt 24(vierentwintig) jaar op karper te vissen.
                          Laten we zeggen dat jij op jouw vijfde jaar bent begonnen met karperen.
                          Dat maakt jouw 29(negenentwintig) jaar.
                          Vind jij het niet een beetje kinderachtig door jezelf Tjander Meddocks te noemen.
                          Daarbij ontdek ik duidelijke hiaaten in jouw feiten-kennis.

                          Eigenlijk best wel jammer dat jij jezelf profileert als de Karperproffessor want iedere keer bewijs jij weer het tegendeel.

                          1) Ook al zou een karper onderscheid kunnen maken tussen koolhydraten of eiwitten, hoe komt men daar dan achter ?

                          2) Dierlijke eiwitten geven een stof af genaamd: Feromonen, deze zouden mogelijk herkend kunnen worden door karpers.

                          3) Koolhydraten/Suikers smaken lekker, herkenning op basis van smaak is een mogelijkheid.

                          4) Mijn eigen visserij beperkt zich niet tot enkele dagen vissen. Ik vis niet volgens de methode-Aalten alhoewel in mij visserij wel duidelijk naar voren komt dat koolhydraatrijke boilie's beter vangen dan melkeiwitten, vismeel is een verhaal apart en plantaardige eiwitten scoren bij mij goed in de winter.
                          Wat ik wel weet is dat karpers in zeer voedselarm water op hun gemak overleven, ze zijn echter wel veroordeeld tot dwerggroei.

                          5. Ik heb op een aantal wateren gevist waar een overvloed aan natuurlijk voedsel aanwezig is.
                          Nooit heb ik met zekerheid bij de gevangen vissen kunnen constateren dat ze geheel overgestapt waren op vissersvoedsel.
                          Eerder het tegendeel gemerkt bij een goedlopende stek mosselschalen, kreeftenpootje's, ander vissersvoedsel etc. vind ik met regelmaat van de klok in de ontlasting van de vis.

                          Tjander, je ziet ik beantwoord jouw vragen jij ook de mijne ?

                          met beantwoordde groet

                          HPE
                          HPE

                          Reageer

                          • Tjander Meddocks

                            #28
                            HPE al jou teksten liggen op kleuterschool niveau...waarschijnlijk heb jij de lagere school niet eens afgemaakt en jou bovengenoemde tekst is daar weer een voorbeeld van....Ik zie geen reden om op dergelijke domme vragen en insinuaties te reageren/beantwoorden omdat de antwoorden mij te simpel en te vanzelfsprekend zijn en overal te vinden zijn voor iemand met een gezond logisch verstand….. helaas is dat algemeen bekend dat jou gezonde verstand niet helemaal meer 100 procent is meer bij de mensen die jou kennen en jou zucht naar grote karpers en jou jaloezie naar andere vissers die meer succes hebben........het feit dat jij in elke posting weer een andere koers aanneemt op elke forum zegt wel genoeg over jou en dat jezelf iedere keer weer tegenspreekt…al die vijf vragen die jij nu stelt zijn al in diverse onderzoeken in de dierenwereld al onderzocht en bestaan al diverse rapporten en proefschriften over …..misschien moet jij die es gaan lezen net als ik ????? Waarschijnlijk kom jij niet verder dan de mickey mouse…..

                            Zo ik ga even surfen

                            Reageer

                            • Henk
                              Komt net kijken
                              • 14-12-2002
                              • 56

                              #29
                              Tjander,
                              surf on bij,http://www.medischestartpagina.nl/Psychiatrie/

                              Sportieve groeten Henk

                              Reageer

                              • Tjander Meddocks

                                #30
                                Meneer Henk ter Maat in het geval u dit stukje nog niet heb gelezen even een herhaling----->

                                Aan Meneer Henk ter Maat
                                het feit dat elke foto van u waar u op staat met de zogenaamde 53 ponder met grote letters 53 pond iedere keer in de foto zelf is gekrast op elke site waar die foto is gepubliceerd zegt al genoeg over u en u zucht naar karperberoemdheid. Het feit dat er uitgevers zijn en andere medium zijn die zomaar alles klakkeloos over nemen zonder wetenschappelijk onderzoek in de karperwereld zegt al genoeg over de karpervisserij. Op het moment dat er mensen zijn die er kritiek hebben op het gepubliceerde, dan is het zogenaamd amateurisme wat de drijfveer was voor het schrijven van dergelijke artikelen. Als je in de voorgrond wilt treden met dergelijke stukjes dan moet je ook aanvaarden dat er mensen zijn die er publiekelijk kritiek op zullen geven en anders moet je niks publiceren. Dat geldt voor de karpervisserij, en dat geldt voor alles in onze samenleving. Of zitten de heren karpervissers die zonodig boekjes en dergelijke willen publiceren in HOGE TORENTJES?? Bovendien vertelt u gewoon iedere keer het gedachtegoed van Evert Aalten…….U bent niets voor niets zo nadrukkelijk aanwezig op zijn site en forum….

                                Het feit dat er zulke goede vangsten waren in de tijd dat het boek van Evert Aalten uit was, had 99% procent niks met de theorieën van Evert Aalten te maken. maar 99% procent met grote doorbraak van zelfhaaksystemen in Nederland en België. Karpers waren in die tijd gewoon makkelijk te vangen omdat er bijna geen dressuur in die tijd was en omdat er grote groep nieuwe karpervissers in de Nederlandse wateren verschenen waardoor er ook gewoon meer karpers en GROTE karpers gevangen werden……hoe meer er gevist hoe groter de kans daarop natuurlijk…. daar hoef je geen statistiek voor gestudeerd te hebben. Bovendien kan ik niks ontdekken in het boek van Evert Aalten dat baanbrekend was. Al het baanbrekende was al geschreven door onze echte karpergrootheden zoals Rini Groothuis en zijn vrienden. En ik heb Meneer Rini Groothuis nog nooit over voedselnormen gehoord wat de doorslag zou moeten zijn bij goede vangsten….Drie dagen voeren en dan vissen …en dan zou een voedselnorm de doorslag hebben gegeven? Iedere bioloog zou er keihard om moeten lachen dat na drie dagen een karper iets van veranderingen in voedselnormen al gemerkt zou hebben.

                                Bovendien begon ik deze topic met de volgende vragen:

                                Kunnen karpers koolhydraten/eiwitten analyseren tijdens hun voedselopname?
                                Kunnen karpers onderscheid maken tussen koolhydraten en eiwitten? (zelfs voor mensen is dit niet mogelijk…het meest ontwikkelde dier van deze planeet)
                                Moeten wij voedselnormen aanleggen voor de karper voor de paar dagen die wij vissen in een jaar?
                                Stapt de karper ooit van het natuurlijk voedselbronnen af zodat wij ons voedselnorm moeten aanpassen?

                                Waarschijnlijk moeten al die karpervissers het antwoord op deze vragen schuldig blijven en komen ze alleen met bullshit over dat mij stukjes te grof te zijn en nog meer van die onzin en dwalen ze iedere keer af naar andere flauwekul omdat ze gewoon niks beter weten en toch een stukje willen plaatsen op elke forum…Ik zou zeggen ga de boekjes van Evert Aalten nog es lezen als je die ooit heb gelezen…..en ooit heb begrepen…..

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎