Wateren gesloten voor karpervissers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rob
    Newbie
    • 26-01-2002
    • 32

    Wateren gesloten voor karpervissers

    Uit het bericht op Visserslatijn Nederland:

    ============
    Viswater wordt verboden gebied voor karpervissers

    Groningen - Eindelijk is het dan zo ver, dankzij een stelletje knuppels wordt het viswater de Beersterplas in Beerta, provincie Groningen, verboden gebied voor karpervissers. Wekenlange sessies, het uitroeien van de lijnen tot wel 400 meter en het nutteloze dumpen van partikels om zo de vis op de stek te krijgen, hebben hun tol geëist. Men wil er totaal niets meer met karpervissers te maken hebben.

    Dat het er aan zat te komen was ons al lang bekent, maar dat het dan toch zo snel en drastisch werd doorgevoerd is een heel ander verhaal.
    Deze gebeurtenis staat niet op zichzelf. Het bericht heeft ons al bereikt dat “Moekes gat”, een viswater in Ter Apel, ook gesloten zal worden.

    Hier heeft de “vissende”jeugd een groot aandeel aan het mogelijke verbod om nog te karpervissen. Wanneer wordt het ons allen een keer duidelijk dat karpervissen niets te maken heeft met kamperen, blowen en dronken worden...
    ==========

    Reden voor alarm of zou het allemaal wel meevallen?
    Via de hoofdpagina van voornoemde site heb ik al wat reacties gelezen... Uiteraard zijn WIJ :innocent: allemaal niet zo.
    Iemand die hier nog meer van weet??? Wiens probleem gaat dit worden?

    Groet,
    Rob

    [Gewijzigd door Rob op woensdag, augustus 7, 2002 @ 19:00]



    [Gewijzigd door Rob op woensdag, augustus 7, 2002 @ 19:01]
  • Henri van der wal
    Komt net kijken
    • 19-02-2002
    • 97

    #2
    Er wordt aan gewerkt; KSN(Karper Studiegroep Nederland)-regio Noord is bezig orde op zaken te stellen in deze wanpraktijken.

    www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

    Reageer

    • Rob
      Newbie
      • 26-01-2002
      • 32

      #3
      Weet je ook hoe de KSN dat wil gaan doen dan?
      Lijkt me een lastige klus...

      Groet,
      Rob

      Reageer

      • Henri van der wal
        Komt net kijken
        • 19-02-2002
        • 97

        #4
        Dat wordt gepeild onder de leden van de KSN...

        Mogelijkheden zijn b.v. een karpernachtvisvergunning, veel hogere boete's & veel meer controle's...

        www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

        Reageer

        • Rob
          Newbie
          • 26-01-2002
          • 32

          #5
          Hoi Henry,

          Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer deze inzet enorm en ik ben blij dat het bespreekbaar wordt gemaakt.

          Toch kan een KSN niets doen aan de hoogte van boetes. Meer controle, oké, maar dan zal m.i. dan toch echt vanuit de verenigingen moeten worden georganiseerd.
          Dit heeft immers geen prioriteit bij de sterke arm en ik denk ook niet dat die prioriteit er zal komen...

          Groetjes,
          Rob

          Reageer

          • Henri van der wal
            Komt net kijken
            • 19-02-2002
            • 97

            #6
            De controle's zullen uit de verenigingen moeten komen; ben ik met je eens.

            Wat veel beter helpt is mensen (jeugd?) aan te spreken op hun wangedrag. Het normen & waarden-verhaaltje komt ook hier om de hoek kijken...

            Wat mij betreft mag er een verandering in de wet plaatsvinden met bate van het 's nachts karpervissen. De oude kampeerwet klopt van geen kanten....
            www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

            Reageer

            • Christ

              #7
              "dankzij een stelletje knuppels"

              Wat doen die jongens nou echt verkeerd.?
              Een lijntje te ver uit roeien: Iedereen brengt zijn aas naar de beste stek
              Te veel voer dan: Ik ken duikers die vertellen over de duizende en nog ees duizende boilies die ze overal tegen komen.
              Kamperen of wat daar op lijkt: Je kan toch moeilijk verwachten dat ze buiten gaan zitten met dat hollands weertje. Die jongens zijn niet zo gek als wij vroeger waren.
              Blowen, is dat ook al verkeerd: Op elke hoek van de straat kan je dat spul kopen. Die tijd dat ze dat spul niet mogen gebruiken is al lang voorbij.
              Dronken worden bij het vissen mag ook al niet:
              Je moet wat ruimte laten voor die jonge lui, of niet soms. Ze zijn in iedergeval van de straat af, is hier een spreekwoord. Als je die enkeling die echt in de fout gaat aan spreekt kan je veel meer berijken. Maar ja daar heeft de politie geen tijd voor en daarom gooien ze alles maar dicht en dan is het opgelost. Hun probleem wel maar niet het probleem.
              Je moet verder kijken dan alleen naar die jongelui daar licht niet het echte probleem. Die jongelui die weer en wind trotseren zijn in iedergeval geen watjes en die komen straks allemaal op hun pootjes terecht.
              We moeten ze maar naar het voetballen sturen of naar van die hangplekken dan ben je er gouw achter wat er gebeurd.

              We moeten is meer met die "knuppels" gaan praten.

              Groetjes
              Christ.

              Reageer

              • Henso
                Met enige kennis...
                • 14-12-2002
                • 490
                • Hoogezand

                #8
                :stress: wat er wordt gezegd door iedereen is allemaal een beetje waar, een enkeling verpest het voor een ander, ik ging in het voor-en najaar vissen in een jachthaven dichtbij, helaas mag niet meer verpest door OUDEREN. en het meevallen met de rotzooi vergeet het maar. Ik vis vaak aan het Oranjekanaal bij Zwiggelte maar afgelopen April lag er al meer rotzooi als het jaar daar voor over een heel seizoen.
                En meer kontrole, och daar komt minimaal 1 x per week een kontroleur langs.
                Wat wel helpt en wat jullie ook vaak zeggen, met z'n allen de rotzooimakers er opaan spreken.
                Trouwens als jullie eens een Karper willen vangen moet je het daar eens proberen.
                En dan niet te veel voeren, een paar handjes vol is genoeg om een nacht aan het water te vertoeven.
                Verder wens ik jullie alvast prettige feestdagen, en volgend jaar een boel visplezier.
                groetjes Henso.

                Groetjes Henk


                KANJER KAMPIOEN 2013
                2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎