zeer gevoelig feederen met de holl turn feedersteun.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Christ

    zeer gevoelig feederen met de holl turn feedersteun.

    Visvrieden.

    Ik moet even vertellen van een nieuwe feedersteun die ik gemaakt heb. Het is nog maar een proto type, maar het is toch een heel mooi ding.
    Het is een draaibare steun die met een veer (instelbaar) altijd de feederhengel naar lings of rechts weg draait.
    Je hoeft dus na het ingooien je snoer niet meer bij te draaien omdat de hengel zelf de lijn strak trekt.
    Bij aanbeet gaat de top niet echt krom maar draait de totale hengel. Het grote voordeel hier van is dat de vis bijna geen weerstand onder vind, ook niet als de hengel een heel stuk mee getrokken word. Bij het krom trekken van een hengeltop is dat wel zo.
    Ik heb er mee gevist met als onderlijn montage, een kruising tussen een vaste lus en een schuiflus van zeker 60cm. Met een onderlijn van een meter. Het is een geweldige ervaring om zo te vissen. Het is net ofdat de hengel elkeer van de steun getrokken word maar dat is niet zo. Hij draait gewoon met de beet mee. Ik heb in iedergeval nog niet een misser gehad, dus dat beloofd wat.
    Dit moest ik even kwijt en kom hier nog zeker op terug.
    Groetjes.
    Christ.



    [Gewijzigd door Christ op woensdag, augustus 21, 2002 @ 20:38]



    [Gewijzigd door Christ op woensdag, augustus 21, 2002 @ 20:40]
  • Henri van der wal
    Komt net kijken
    • 19-02-2002
    • 97

    #2
    Die steun had ik gisteravond moeten hebben tijdens een competitiewedstrijd.....ik moest steeds de lijn slap gooien om de aanbeten door te laten gaan.........

    www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

    Reageer

    • Deputy
      Sportvisser
      • 04-02-2002
      • 606
      • Lille

      #3
      Henri,
      ik denk dat je voor dat probleem eigenlijk 3 oplossingen kunt hebben..ofwel een lange onderlijn maken, ofwel met "slappe" draad vissen
      OF net omgekeerd : iets lichtere korf en je lijn zo opspannen dat de korf net niet verspringt.
      groetjes van Deputy Dog

      ---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

      Reageer

      • misterfly
        Newbie
        • 29-07-2002
        • 5

        #4
        hallo chris dit klink geweldig.
        Kun je een tekening scannen en sturen of een foto??

        evert

        Reageer

        • michello
          Newbie
          • 04-08-2002
          • 1

          #5
          Hoi Christ,

          Interessant wat je hebt gemaakt, kun je mij daar een tekening van toezenden ?

          Reageer

          • whl.van.marwijk
            Newbie
            • 20-08-2003
            • 9

            #6
            hallo kris die nieuwe feedersteun van jou lijkt me wel wat zou je mij een tekenig of foto kunnun sturenbij voorbaat dank

            Reageer

            • bliekje
              Newbie
              • 18-08-2002
              • 7

              #7
              Heel grappig bedacht.... Maar een swingtip doet min of meer hetzelfde en geeft nog minder weerstand

              Reageer

              • Christ

                #8
                Beste visvrienden.

                Een tijdje terug heb ik jullie verteld over mijn nieuwe draaibare feedersteun. In de vacantie heb ik er drie weken lang elke dag mee gevist. Van af de kant en van af mijn boot.
                Ik kan je vertellen dat het een geweldige ervaring is geweest.
                Bij ligte en zware stroom, op diep en ondiep water, altijd heb je een zeer goede kijk op de aanbeet. Als de hengel weg draaid bij aanbeet kun je al in de meeste gevallen vast stellen of het beet is, of een lijn zwemmer. Het is natuurlijk nog steeds mijn proto type en er moet nog een ding aan verandert worden. Als bij zwaardere stroom de vis zijn beet niet afmaakt of de hengel beweegt door een lijn zwemmer springt de hengel te snel terug en dat moet eigelijk niet. Ik moet daar nog een demping op maken en dat is nog niet zo gemakkelijk. Maar daar kom ik wel uit.
                Dus heren nog even wachten op foto,s en tekenigen. Eerst moet de "holl turn feedersteun" helemaal af zijn. En vergelijkt het nu niet met een swingtip want daar kun je alleen maar "bliekjes" mee vangen op een klein plasje met een klein hengeltje, op stilstaand water, kort onder de kant.
                Je hoort nog beslist van mij.

                De groetjes.
                Christ.

                p.s Als er vragen over zijn,jullie krijgen altijd antwoord.

                Reageer

                • Alex
                  Komt net kijken
                  • 06-02-2002
                  • 77

                  #9
                  Hey Christ,

                  Het wordt nu toch wel tijd dat je de titel prof. voor je naam gaat dragen! Klinkt allemaal heel mooi! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
                  Groetjes
                  Ik sport 3x in de week, maar val helaas niet af! Lang leve de hengelsport!

                  Reageer

                  • Christ

                    #10
                    Beste Alex.

                    Vissen met nieuwe manieren is net zo spannend als vissen in wetstrijd verband. Daar heb je geen tietel voor nodig. Die nieuwe feedersteun is echt een mooi ding, nog niet af, maar hij komt er aan. En hoe rustiger dat de vis bijt hoe beter dat die steun werkt. De dikte van de top van hengel is ook niet meer zo belangrijk want die wordt toch niet meer krom getrokken. Als je vist met de schuiflus, dan hoef je ook niet meer aan te slaan. De vis vangt zich zelf als ie vast loopt aan het einde van de schuiflus, net als bij karper vissen. Als de steun echt klaar is zal ik het zeker vertellen.
                    Groetjes.
                    Christ.


                    [Gewijzigd door Christ op zaterdag, augustus 24, 2002 @ 21:59]



                    [Gewijzigd door Christ op donderdag, augustus 29, 2002 @ 20:41]

                    Reageer

                    • Christ

                      #11
                      Beste visvrienden.

                      Over de holl turn feedersteun zijn veel reactie,s verloren gegaan denk ik. Veel verstand heb ik er niet van maar volgens mij klopt het niet meer.
                      Of is mijn pc niet in orde ?
                      Wie weet hier iets meer van.
                      Groetjes
                      Christ.

                      Reageer

                      • Forummanager
                        Visserslatijn Nederland
                        • 30-12-2001
                        • 12131
                        • Albrandswaard

                        #12
                        Beste Christ,

                        Door externe factoren zijn er enkele kleine problemen met het forum geweest. Voor zover wij weten hebben we alle berichten die verdwenen waren in het forum teruggeplaats.
                        Het kan zijn dat enkele zeer actuele berichten nog niet in de backup zaten. Die zijn mogelijk verloren gegaan.
                        Onze excuses daarvoor.
                        Overigens vindt er momenteel een onderzoek naar de problemen plaats.

                        Met vriendelijke groet,

                        Bas
                        Forummanager
                        Visserslatijn Nederland
                        http://www.visserslatijn.nl
                        Sinds 1997...

                        Nationaal HengelSportForum
                        http://www.hengelsportforum.nl
                        Sinds 2001...

                        Reageer

                        • Christ

                          #13
                          Beste Bas

                          Op deze bladzijde is van af 26 Aug alles weg.
                          Je snapt dat er dan nog al wat reactie,s en bezoeken weg zijn. Op deze bladzijde alleen al zo,n 125 bezoeken denk ik.
                          Er is dus meer weg als van kort geleden en dat is jammer voor ierereen.
                          Misschien nu je dat weet kan je nog verder zoeken.
                          Zoekt ze.

                          Groetjes.
                          Christ.

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎