Wormen knippen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dikkeplatte

    Wormen knippen

    Wie kan mijn vertellen wanneer je ongeveer moet gaan beginnen met wormen knippen tijdens het feederen.
    Ik deed dit laatst na twee platten en toen heb ik er nog twee bij gevangen maar voor de rest niks.
    Wie helpt mijn op weg

    M.V.G.
    Dikke platte
  • Christ

    #2
    Over met pieren vissen met alles wat daar bij hoort kun je honderd of meer antwoorden krijgen. De mijne is er een van.
    Pieren knippen is uit den boze. De pieren zijn geen pieren meer en de goede voedings stoffen die er in zitten spoelen weg. Het gaat niet om de smaak maar om de eiwitten. Die zitten in voorste gedeelte van de pier. Een pier heeft 5 hartjes en de vloestof daar in is voor de vis de voedings stof. Daarom is er ook maar een goede manier om een pier aan de angel te prikken. Je prikt de angel precies voor in de kop van de pier. Zo komt er een beetje vocht uit waar de vis op aast. Dus als je weer ophaalt altijd de pier vervangen ook al ziet hij er nog mooi uit. Het sap is er uit en de vis heeft hem niet meer zo nodig. Pieren knippen doe je uit zuinigheid en de verkeerde zuinigheid levert geen vis op. Ik heb zelf een grote pierenbak en dus pieren zat. Bij mij wordt er niet geknipt. Wil je nog meer weten dan hoor ik dat wel.
    Veel plezier met pieren vissen.
    Groetjes.
    Christ.

    P.s Van morgen heb ik er nog heel goed mee gevangen.

    Reageer

    • Alex
      Komt net kijken
      • 06-02-2002
      • 77

      #3
      Het mestpierenverhaal.....da's een reuze interessant onderwerp. Zoals Christ al zei: er zijn 1001 manieren en velen vinden hun manier van vissen het beste. En vanzelfsprekend natuurlijk....zolang de vis bijt moet je het zeker gebruiken! Alleen gebruik ik mestpieren op een totaal andere wijze...(sorry Christ )

      Mestpieren gebruik ik wel in zijn geheel als haakaas, maar wil de vis slecht azen dan knip ik met een nagelschaartje een puntje van de mestpier af. Uit dit afgeknipte puntje komen dan geurstoffen waar vis bezeten vanis. Sterker nog; bij de hengelsport-speciaalzaken kan je sprays halen met wormextract welke je over je voer en aas kunt spuiten.

      Voor wat betreft voer;

      Alvorens te gaan voeren, knip ik vele mestpieren door het natte voer heen, verspreid ze door het voer en deponeer ze op de voerplek. Meer pieren knippen dan de benodigde ballen raad ik sterk af, gezien de overigen zeer snel zullen uitdrogen. Als je opnieuw gaat voeren en de vis reageert er goed op, kan je wederom wormen knippen en door je lokvoer mengen.

      Pieren knippen doe ik om 3 redenen:

      1) Van een geknipte pier komen geurstoffen af, welke (ook) de vis naar je voerplek zullen lokken.

      2) Bij een modderige en/of drassige bodem zullen de mestpieren niet de bodem inkruipen, maar op je voerplek blijven liggen.

      3) Zeer belangrijk; de geknipte mestpier is minder levendig dan de hele pier op je haak. Je haakaas is duidelijk interessanter dan je voeraas. De vis zal dus eerder je haakaas opnemen.

      Vanzelfsprekend wil ik Christ zijn verhaal niet teniet doen,ke: maar zoals hij al zegt......er zijn wel 100 manieren.....ik kan alleen maar zeggen; probeer ze eens uit....en gebruik hetgeen in jouw situatie het beste is!

      Veel visplezier!!


      [Gewijzigd door Alex op maandag, augustus 26, 2002 @ 00:24]
      Ik sport 3x in de week, maar val helaas niet af! Lang leve de hengelsport!

      Reageer

      • Deputy
        Sportvisser
        • 04-02-2002
        • 606
        • Lille

        #4

        Ik begrijp je vraag.
        Je doet aan een wedstrijd mee en ziet de visser naast je pieren knippen en winnen.
        Volgende wedstrijd doe jij dat ook met als resultaat 2 vissen en gedaan.
        Daarom : pieren knippenin je voer is "levensgevaarlijk".
        Hiervoormoet je't water kennen en weten of het opbrengt en dan nog..dikwijls afhankelijk van het seizoen.
        Je mag stellen : je doet er eerder fout mee dan goed. MAARRRRrrrrr als het "water" pieren kan hebben, komt de platte er met bakken naar toe, soms wel laat..maar dan.
        Ik heb altijd pieren bij, doch begin altijd zonder, want eenmaal pieren geknipt en de vis is anti-pier, kan je deze plek vergeten.
        Daarom eerst eens gaan proberen en dan echt gebruiken.
        Het is niet de eerste maal dat er een wedstrijd door deze "gok" verloren wordt
        groetjes van Deputy Dog

        ---------------------------
        http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
        http://www.marcelvandeneynde.be

        Reageer

        • jeffrey
          Newbie
          • 27-08-2002
          • 3

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dikkeplatte
          Wie kan mijn vertellen wanneer je ongeveer moet gaan beginnen met wormen knippen tijdens het feederen.
          Ik deed dit laatst na twee platten en toen heb ik er nog twee bij gevangen maar voor de rest niks.
          Wie helpt mijn op weg

          M.V.G.
          Dikke platte
          ik begin er al meteen mee want voor dat je een school brasem op je stek krijgt en je begint dan pas te knippen zijn ze al bij je buurman

          Reageer

          • dikkeplatte

            #6
            Hey Jeffrey
            Als jij meteen begint met knippen heb je dan geen last van paling en baars
            Groetjes dikkeplatte

            Reageer

            • Christ

              #7
              Als ik ga feedervissen en pieren wil gebruiken begin ik altijd met twee onderlijnen. Een korte onderlijn van 25cm lang en de gewone onerlijn van zeker een meter lengte. De korte kan ik er gewoon bij aanlussen en beaas ik met pier. De lange onderlijn met made en casters. Zo kom ik er vlug achter of het voor de vissen pierendag is of madendag. Zo verlies geen tijd om uit te zoeken wat de vis prefereerd. Als de pier het beste is gaat dat naar de langste onderlijn en ga ik met pieren summier bij voeren. De korte onderlijn gaat er dan af. Mocht de vis later minder azen op de pier dan monteer ik weer de korte onderlijn met pier en de lange met ander aas. Want het kan zomaar veranderen en zo ben ik altijd bij de les zonder tijd te verliezen met het uit zoeken wat de vis graag heeft.
              Het heeft wel niks met knippen te maken, maar misschien kan je er iets mee doen voor dat je gaat knippen.
              Vangst ze, van die grote dikke platten.
              Groetjes.
              Christ.

              Reageer

              • jeffrey
                Newbie
                • 27-08-2002
                • 3

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dikkeplatte
                Hey Jeffrey
                Als jij meteen begint met knippen heb je dan geen last van paling en baars
                Groetjes dikkeplatte

                Reageer

                • jeffrey
                  Newbie
                  • 27-08-2002
                  • 3

                  #9
                  nee zolang er in het begin maar genoeg voer bij zit naar mate er meer vis komt vervang ik het voer door middel van casters en pieren (wel geknipt uiteraat)
                  Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey
                  Oorspronkelijk geplaatst door dikkeplatte
                  Hey Jeffrey
                  Als jij meteen begint met knippen heb je dan geen last van paling en baars
                  Groetjes dikkeplatte


                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎