brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vervoorttom
    Newbie
    • 08-07-2002
    • 1

    brasem

    Ik ben op zoek naar iemand die bereid is mij iets meer te vertellen i.v.m. goede producten of stoffen om brasem te lokken.

    Reageren mag via het forum of zeker en vast ook via email.

    Thx.
  • DLV
    Komt net kijken
    • 24-06-2002
    • 61
    • SKW

    #2
    Beste Tom,

    Er bestaan veel goede produkten om brasem te lokken.
    Maar dat is nu juist het probleem van de meeste wedstrijdvissers, die denken dat er wondermiddelen bestaan om brasem te lokken. Volgens mij bestaan die niet. Algemeen kan je stellen dat de brasem :fish: het liefst iets zoet lust, daar de meeste produkten in de hengelsportzaak op die basis samengesteld zijn. Experimenteren en niet overdrijven is volgens mij de boodschap.
    Nog veel succes.


    [Gewijzigd door DLV op dinsdag, juli 9, 2002 @ 17:22]
    Webmaster De Lustige Vissers

    Reageer

    • snijders
      Newbie
      • 14-07-2002
      • 1

      #3
      Op wedstrijdwateren waar veel met zoet gevist wordt is het soms raadzaam om eens iets totaal anders te doen. Wat dacht je van bijvoorbeeld knoflookpoeder. Heeft me al meer dan eens goede resultaten opgeleverd.

      groeten

      Reageer

      • bliekje
        Newbie
        • 18-08-2002
        • 7

        #4
        Brasem lokken en brasem vangen zijn vaak 2 verschillende dingen!
        Mijn ervaring is dat de brasem met de meeste goede voertjes gemakkelijk te lokken is.
        Maar het is een vis die het liefst zijn buik volpropt met veel van het zelfde.
        Dus het kan gebeuren dat er duidelijk brasem aanwezig is, bijv. belletjes op het voer en dat je toch niks vangt!
        Mij heeft het vaak succes gebracht om dan van het gebruikte voer een deegje te kneden en daar mee te gaan vissen.
        Vaak al na enkele minuten success
        Ook een methode die op hetzelfde principe is gebaseerd, flink wat maden in het voer en bijvoeren met maden.
        Dat heeft wel als nadeel dat de vis sneller verzadigd raakt...
        Success!

        Reageer

        • breammaster
          Vastestokvisser
          • 05-10-2002
          • 114
          • ieper

          #5
          hallo
          voor je voer kan je heel wat gebruiken
          je hebt bv : zoet,biter,zout,zuur dus kan je die combineren.
          bv knoflook:voorseizoen
          vanilline:gans het seizoen
          kaneel:voorseizoen,najaar
          steranijs:warm water,voor kaper en brasem
          curcma:alle seizoenen

          PS:OPGELET!!!!!!!! OVERDOSERING KAN AFSTOTEND WERKEN

          GROETEN BREAMMASTER


          Reageer

          • jos.holl

            #6
            Welk voer is wisselend maar een paar dingen zijn zeker.

            Brasem zijn met velen en bekijkt meestal eerst zijn aasplek om dan rustig aan te gaan eten. Hoe meer Brasem er gaan eten hoe feller ze worden.

            Niet te veel extra dingen in het voer.

            Afhankelijk van wat is toegestaan (bij wedstrijden niet altijd toegestaan)probeer op je visplek zo snel mogelijk een grote hoeveelheid voer te krijgen. Als de Brasem eenmaal goed bijt kan het veel voeren weer afgebouwd worden.

            Reageer

            • Christ

              #7
              Als je over visvoer begind dan wordt het een gebed zonder einde.

              Reageer

              • Jan Grijpstra
                Sportvisser
                • 09-10-2002
                • 646
                • Aalzum

                #8
                jaargetijden en additatieven zijn op ieder water verschillend.
                Veel voer in één keer brengen is een té grote gok, vooral tijdens wedstrijden is de kans groter dat er slechts een paar vissen zijn die de stek bezoeken. Vis trekt vis, dus m.i. is voeren naar de hoeveelheid vis op je stek beter dan in één keer de emmer om te draaien(om het maar grof uit te drukken. Voor brasem is het juist beter om het voer niet stampvol levende maden te doen, bevroren of gekookte maden verdiend mijn voorkeuren, na casters en stukjes worm.

                met vr. gr.
                -------------------------------------
                Groeten van Jan

                Reageer

                • marc rooms
                  Newbie
                  • 10-10-2002
                  • 42

                  #9
                  Ik ben het eens met Jan Gijpstra,
                  er zijn duizend en één producten in de handel die op een effectieve manier brasem lokken. Gebruikt in lokaas geven ze vaak het overbekende bellentapijt. De vis eet letterlijk al je lokaas op en is slechts moeilijk te verleiden met het haakaas. Op de meeste brasemputten is het meestal veel efficienter om in het begin slechts enkele voerballen op je stek te gooien en daarna vaak en nauwkeurig voldoende casters en/of maden te schieten.
                  zelf gebruik ik soms ook toevoegsels op mijn casters en maden maar echt verschil geven deze toevoegsels voorlopig niet (natuurlijk blijf ik zoeken naar een wondermiddel !)
                  Zeelt.....enzo.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎