welke gebruiker vist met welke stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • erwin-van-schilt
    Met enige kennis...
    • 19-02-2006
    • 296
    • Halsteren

    vis nu half jaar met de Preston GIS2 81. 13 meter, 845 gram, incl 4 5-delige topsets, 2 3-delige powerkits en een 3 delige cupset.
    http://erwin.vist.nl

    Reageer

    • hanno-visser
      visserman en queen-fan
      • 29-12-2006
      • 140
      • zwolle

      ik gebruik zelf de hydomic 700 van ultimate.
      bij vlemmix gekocht voor maar 35 euries...
      heerlijk ding...lkkr simpel..
      veel vissies mee gevangen

      mvg
      hanno-visser

      Site: www.vissenmethanno.websitemaker.nl/vissen

      -||Als ze me missen ben ik vissen||-

      Reageer

      • Joop Derksen
        swinters is het te koud o
        • 13-04-2007
        • 65
        • Zwaag

        ben nog op zoek naar de juiste geschikte stok. er is zoveel op de markt. me 1ste keus was de colmic astra 3000 13meter, met 3x 5 delige topsets, 1x carp topset, cupping kit, maar dan ga je eens verder kijken en dan zie je nog zoveel, heb met joop klune gepraat op de beurs in groningen over de garbolino g697, mailtje gestuurd naar john lubbers van sensas en die adviseerde weer de 624 van sensas. dus het is best wel moeilijk de juiste stok te vinden.

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          hallo joop welkom

          het is maar net welke eisen je steld aan een vaste stok
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • Joop Derksen
            swinters is het te koud o
            • 13-04-2007
            • 65
            • Zwaag

            Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
            hallo joop welkom

            het is maar net welke eisen je steld aan een vaste stok
            Hoi John,

            Nou best wel hoge eisen.
            Ik heb jaren terug best veel wedstrijden gevist, maar door omstandigheden een tijd niet veel er aangedaan en ik merk nu dat de techniek ook niet in de visserij heeft stil gestaan.
            En ik wil de draad gewoon weer oppakken met de wedstrijden want ik merk wel de techniek is vooruit gegaan, maar die is weer in te halen als je de juiste informatie weet te krijgen en natuurlijk niet zelf vergeten veel te trainen


            Joop

            Reageer

            • † John van der Zee
              [In Memoriam]
              • 16-11-2005
              • 1761
              • in zuidholland in een mooi visgebied

              dan neem ik aan dat je een strakke stok zoekt iets in de trend van een speedmaster of een maver en dan inde duurdere klasse
              Vissen is ontspannend.
              Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

              Met Vriendelijke Visgroeten



              vaste stokvisser????????

              Reageer

              • Joop Derksen
                swinters is het te koud o
                • 13-04-2007
                • 65
                • Zwaag

                Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                dan neem ik aan dat je een strakke stok zoekt iets in de trend van een speedmaster of een maver en dan inde duurdere klasse
                John,

                Het zal idd een duurde stok worden en daarom is de keus best wel moeilijk.
                Niemand koopt graag eieren voor z´n zuur verdiende centen he en vooral nu het carbon zo duurder is geworden.

                En idd vissen is ontspannend en wedstrijdvissen is een (gezonde) inspanning

                Groetjes,


                Joop

                Reageer

                • † John van der Zee
                  [In Memoriam]
                  • 16-11-2005
                  • 1761
                  • in zuidholland in een mooi visgebied

                  ja als je het geld er voor hebt en je kan het missen zou ik ook verder kijken
                  maar dat is nog niet aan mij besteeds als je twee kleine kids hebt
                  Vissen is ontspannend.
                  Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                  Met Vriendelijke Visgroeten



                  vaste stokvisser????????

                  Reageer

                  • Joop Derksen
                    swinters is het te koud o
                    • 13-04-2007
                    • 65
                    • Zwaag

                    Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                    ja als je het geld er voor hebt en je kan het missen zou ik ook verder kijken
                    maar dat is nog niet aan mij besteeds als je twee kleine kids hebt

                    Idd als je een gezin hebt dan wordt het moeilijker.
                    Maar ik zeg altijd als je wat koopt kun je er beter iets langer voor sparen en goed rond kijken, want de winkeliers weten de prijzen ook, en als je hier en daar gaat informeren zul je versteld staan dat er toch verschil in prijzen zit met dezelfde hengel en winkelier.
                    En je zult ook iets moeten vinden waar je na 4 a 5 jaar nog onderdelen voor kunt kopen en dat is merendeel met de `goedkopere`stokken niet.
                    En als je dan kijkt wat de afschrijving is, dan is goedkoop vaak niet een betere koop.


                    mvg,


                    Joop

                    Reageer

                    • † John van der Zee
                      [In Memoriam]
                      • 16-11-2005
                      • 1761
                      • in zuidholland in een mooi visgebied

                      wat is duur tegen woordig en wat is goedkoop
                      Vissen is ontspannend.
                      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                      Met Vriendelijke Visgroeten



                      vaste stokvisser????????

                      Reageer

                      • Master
                        Voerboer
                        • 26-02-2007
                        • 1148
                        • Zoetermeer

                        Joop, mag ik je eens adviseren om de volgende hengels te gaan vergelijken?

                        Sensas 654
                        Tubertini Quadra 550
                        Maver 301

                        Alle 3 super stokken die zeer scherp vissen op 13 meter (denk aan posjes peuteren met zijwind 4) en toch voldoende body om een 2,5 kilo Brasem goed te landen. Alle 3 zijn niet de strakste en de aller duurste, maar voor onze wateren prima geschikt.
                        Theo de Kreij.
                        www.natuurzorg.eu

                        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                        Reageer

                        • Ruud Engels
                          Hollands Belgisch Visser
                          • 21-02-2007
                          • 61
                          • Weert

                          Hallo Joop,

                          Ik heb vorig jaar op aanraden een Sensas 614 (11,5 mtr) gekocht om wedstrijden te gaan vissen.
                          Dit omdat het een stok is die erg degelijk is en waar je zowel op secure visserij, maar ook het zwaardere werk goed uit de voeten kon.

                          De set die ik vorig jaar kocht heeft me destijds € 695,00 gekost (hengel, 3 competitionkits, 1 powerkit, 3 hengeltopjes, foudraal en alles in degelijke beschermkokers) Helaas is deze set dit jaar fors duurder geworden (€ 1150,00) Dit is ook met de overige Sensas hengels gebeurt.

                          Uit eigen ervaring kan ik nu na bijna 1 jaar vissen zeggen dat het een prima stok is waar je op diverse wateren uitstekend uit de voeten kunt. Ik gebruik deze stok op kanalen (Zuid-Willemsvaart, Kempisch Kanaal, Albertkanaal) als op de plaatselijke vijver waar enkel op karpers wordt gevist.
                          In alle omstandigheden, met of zonder wind bleef de hengel zich prima gedragen en goed strak. Verder is het een hengel die tegen een "stootje" kan, zeker als je met een snelle visserij bezig bent en wat meer gaat gooien met je hengel.

                          Natuurlijk zijn de duurdere versies van Sensas (of andere merken) nog betere stokken, lichter, strakker, noem maar op, waarom dan zoveel meer geld uitgeven aan een duurdere stok als het kleinere broertje net zo'n goede prestaties levert?

                          Verder mag je van een merk als Sensas er van uitgaan dat je ook over een paar jaar nog onderdelen moet kunnen verkrijgen, mocht dit noodzakelijk zijn.

                          Groeten Ruud
                          Vijf dagen per week achter het net vissen is lang genoeg, die overige 2 dagen moeten we het net maar zien te vullen

                          Reageer

                          • Joop Derksen
                            swinters is het te koud o
                            • 13-04-2007
                            • 65
                            • Zwaag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Master
                            Joop, mag ik je eens adviseren om de volgende hengels te gaan vergelijken?

                            Sensas 654
                            Tubertini Quadra 550
                            Maver 301

                            Alle 3 super stokken die zeer scherp vissen op 13 meter (denk aan posjes peuteren met zijwind 4) en toch voldoende body om een 2,5 kilo Brasem goed te landen. Alle 3 zijn niet de strakste en de aller duurste, maar voor onze wateren prima geschikt.
                            Hou Master,

                            Bedankt voor je advies.
                            Maar van de 3 die je adviseerd gaat me voorkeur toch uit naar de Sensas.
                            Dit heeft de maken met het merk, de rest ben ik niet zo van gechameerd.
                            Maar ik hou er ook rekening mee, ik woon namelijk in de kop van noord Holland, dus veel wind.
                            Maar ik probeer bij kennissen of ik met een bepaalde stok ff mag vissen dan krijg ik het gevoel.


                            mvg,

                            Joop

                            Reageer

                            • Joop Derksen
                              swinters is het te koud o
                              • 13-04-2007
                              • 65
                              • Zwaag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Engels
                              Hallo Joop,

                              Ik heb vorig jaar op aanraden een Sensas 614 (11,5 mtr) gekocht om wedstrijden te gaan vissen.
                              Dit omdat het een stok is die erg degelijk is en waar je zowel op secure visserij, maar ook het zwaardere werk goed uit de voeten kon.

                              De set die ik vorig jaar kocht heeft me destijds € 695,00 gekost (hengel, 3 competitionkits, 1 powerkit, 3 hengeltopjes, foudraal en alles in degelijke beschermkokers) Helaas is deze set dit jaar fors duurder geworden (€ 1150,00) Dit is ook met de overige Sensas hengels gebeurt.

                              Uit eigen ervaring kan ik nu na bijna 1 jaar vissen zeggen dat het een prima stok is waar je op diverse wateren uitstekend uit de voeten kunt. Ik gebruik deze stok op kanalen (Zuid-Willemsvaart, Kempisch Kanaal, Albertkanaal) als op de plaatselijke vijver waar enkel op karpers wordt gevist.
                              In alle omstandigheden, met of zonder wind bleef de hengel zich prima gedragen en goed strak. Verder is het een hengel die tegen een "stootje" kan, zeker als je met een snelle visserij bezig bent en wat meer gaat gooien met je hengel.

                              Natuurlijk zijn de duurdere versies van Sensas (of andere merken) nog betere stokken, lichter, strakker, noem maar op, waarom dan zoveel meer geld uitgeven aan een duurdere stok als het kleinere broertje net zo'n goede prestaties levert?

                              Verder mag je van een merk als Sensas er van uitgaan dat je ook over een paar jaar nog onderdelen moet kunnen verkrijgen, mocht dit noodzakelijk zijn.

                              Groeten Ruud

                              Hoi Ruud,

                              Ik zit idd serieus aan een Sensas te denken, maar ook nog aan de Colmic Astra 3000.
                              Maar als het de Sensas wordt dan de 624, met topsets cupping kit en nog een paar 2 delen voor de extra elastiek.
                              Dat ik deze vraag hier heb gesteld was om info te krijgen over andere merken.
                              Er is tegenwoordig zoveel te koop op de markt.


                              mvg,

                              joop

                              Reageer

                              • Ronald Nannings
                                Verificatie gaande...
                                • 05-08-2006
                                • 602
                                • Enclave Friesland

                                De Maver 301 en Colmic zijn bij Nipro te St. Maarten te bewonderen.
                                V.w.b. Sensas, ik hoor dat er veel problemen zijn met het leveren van reserve delen. Maar er is vast wel een Sensas hengeltje te vinden aan de waterkant.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎