deeg met geur eraan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marvinp
    Newbie
    • 18-08-2006
    • 35

    deeg met geur eraan

    hoi, ik had vandaag deeg gemaakt en ik heb er van alles en nog wat bij gedaan, ik had er een beetje gries meel bij gedaan chocolade poeder en vanille suiker en nog meel en nog van die dingen. ik had het goed gekneed en het rook best goed. het klinkt misschien stom maar ik probeerde het uit op de goudvissen in me vijver. en die kwamen er wel goed op af.
    maar mijn vraag is: zou het kunnen werken
    en betekend het als de goudvissen het eten dat karpers of gewoon andere vissen het ook eten?
  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

    #2
    In deeg kan je veel stoppen qua geuren en smaken. De karper lust nou eenmaal erg veel. Chocolade en vanille is prima. Een Goudvis is familie van de Koi en Karper.
    Mvrgr,

    Theo de Kreij.

    ********************************
    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
    ********************************

    www.peche-tackle-europe.com

    Reageer

    • marvinp
      Newbie
      • 18-08-2006
      • 35

      #3
      oke bedankt voor de reactie

      Reageer

      • marvinp
        Newbie
        • 18-08-2006
        • 35

        #4
        alleen nog iets. het is alleen geen brood deeg maakt dat uit of is dat niet zo erg?

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Marvin feitelijk maakt het niet uit, of het maakt wel uit maar dan in positieve zin.
          Je kunt er van uitgaan dat iedere mix waar je een boilie van kunt maken ook geschikt is om als deeg te vissen.
          Tipje: vis je met een boilie kneed er dan eens wat van het deeg omheen.
          Een karper kan dan wel niet ruiken - tenminste niet wat wij onder ruiken verstaan - maar zal het smaakspoor weten te waarderen.
          Ga je met dergelijke mixen aan de slag maak dan eerst een beetje deeg klaar en bekijk wat een deegballetje in een glas water doet.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • marvinp
            Newbie
            • 18-08-2006
            • 35

            #6
            moet ik dan het deeg bolletje aan de rig vast maken of aan de haak? want ik zie wel eens mensen die hebben een hele klont deeg eraan maar hoe hebben die dat vast gemaakt?

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              Tipje: vis je met een boilie kneed er dan eens wat van het deeg omheen.
              Om de boilie heen dus.

              Er zijn ook speciale rigs te koop (je kunt ze ook zelf knopen) waar niet een normale hair aanzit maar een hair met daaraan een soort veertje dat lijkt op een veer die in een pen (om te schrijven) zit. Hier kun je deeg omheen kneden. Het zachte deeg blijft dan beter op de hair zitten.

              MVG,
              Pieter

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Ik vis met deeg altijd zonder hair, bij grotere ballen gewoon een beetje grotere haak een 4 of een 2 om het deeg beter te laten dragen.
                Met deze visserij moet je dus zelf aanslaan anders komt de haak niet uit het deeg.
                Vastlood heeft daarom mijn voorkeur niet, met de pen perfect, freelinend eventueel met klein lood perfect, vastlood kan maar in MIJN visie niet effectief genoeg.

                Lees aub in MIJN visie, voor daar weer een discussie over ontstaat, die visie staat NIET ter discussie namelijk.

                Een plakje deeg om een boilie kneden kan uiteraard perfect bij vastlood vissen dan is het alleen maar een trigger.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Het veertje heb ik mogen testen voor het in de handel kwam, en het werkt heel goed.
                  Toch blijf ik bij mijn voorkeur om deeg niet aan een hair te vissen.
                  Stay putt heet het leuke dingetje.

                  Je kunt het ook maken van een veertje van een ballpen.
                  Ik gebruik het voornamelijk bij het vissen met kattevoer uit blik of blokje kaas bij dergelijke zachte aassoorten komt het volgens mijn opinie het best uit de verf.
                  Voor maden heb ik het ook gestest werkt ook heel goed maar daar hebben ze nu de maggotclips voor.
                  Ik geef de voorkeur bij veel maden aan het rijgen op een dunne draad.

                  Anders gewoon op de haak.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎