Zelfbouw Feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Johan 62
    Newbie
    • 26-03-2005
    • 35
    • Gronau Epe

    Zelfbouw Feeder

    Hallo

    Wil een medium zelfbouw feederhengel aan gaan schaffen.
    Wie kan me wat tips en adressen geven om eens te gaan kijken?
    Ik weet dat het niet goedkoop is.
    Maar het lijkt me mooi om te hebben,en vooral om mee te vissen.haha

    m.v.g. J.V.
    J.V.
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

    #2
    Ton Temming in Utrecht (traditional hengelsport) bouwt geweldige Tri-cast feeders (af). Informeer daar eens naar zou ik zeggen! Andere hengelbouwers zijn:

    - Cor Spinhoven (CJW)
    - Jan Schreiner ( Fairplay)
    - Ron Peuyn
    - Wennekes in Winterswijk
    - Van Benthem in Oldenzaal

    Vroeger hadden ze bij Raven ook handgebouwde feeders, zie ze alleen tegenwoordig niet meer liggen. Wout van Leeuwen bouwt ook mooie stokken. Ik bezit zelf nog een hanfgebouwde medium feeder van Hengelsport Nijmegen. Handgebouwd door ene Joop. Misschien dat hij nog steeds hengels bouwt.


    [Gewijzigd door fiedeliedel op 06-28-05 at 10:50 PM]

    Reageer

    • Johan 62
      Newbie
      • 26-03-2005
      • 35
      • Gronau Epe

      #3
      Hallo

      Bedankt voor uw reactie.
      Zal daar eens gaan kijken.
      Alleen de hengels van Ron Puyn waar worden die verkocht?

      m.v.g. J V.
      J.V.

      Reageer

      • fiedeliedel
        Banned
        • 15-03-2004
        • 122

        #4
        Voor hengels van Ron Peuyn kun je oa terecht bij The Fisherking in Apeldoorn.

        Peuyn Rods and Products Hengelsport

        Bezoekadres:

        Langebuorren 16
        9073HN Marrum
        Telefoon: 0518412940



        [Gewijzigd door fiedeliedel op 06-28-05 at 10:46 PM]

        Reageer

        • Serrano
          GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
          • 05-07-2004
          • 294
          • GELDROP

          #5
          Eigenbouw of standaard. Je kunt vrijwel overal mooie feederhengels krijgen. Natuurlijk is eigenbouw een mooi kado voor jezelf. Toch zien we aan de waterkant steeds meer factory-made hengels met goeie eigenschappen. En vaak tegen aangename prijzen. Het is weinig zinvol om namen te noemen, er ontbreken er altijd. Belangrijk is of die hengels ook dat doen wat men ervan kan verwachten. En daar zit nou net het probleem.
          Sommige vissen al jaren met een prima feeder uit Engeland, de Tricast die vaak door winkeliers rechtstreeks wordt geimporteerd. Maar let wel een goede hengel met een daverende prijs. Zijn er andere die evenzo goede eigenschappen hebben; ja. Kijk eens aan de waterkant en vraag de toppers eens met welke hengel men vist en gevist heeft. Keuze te over en in leuke prijsklasses. Daar zit dan vaak ook de kneep, je wil na jaren wel eens wat anders en dan die dure ter zijde schuiven is niet gemakkelijk. Dat is vaak reden om twee of drie "goedkopere" te nemen dan één dure.
          Advies aan de waterkant en advies bij een winkel die bijv. een feederteam sponsort en zijn informatie daardoor breed heeft opgebouwd kunnen je verder helpen.
          Een winkelier die je een hengel verkoopt met plezier voor jaren.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎