dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • edje51
    Komt net kijken
    • 20-11-2007
    • 67
    • Clinge

    Van ronald en odul al een paar mailtjes gekregen ivm met mijn vragen over dobberbouw. Nogmaals bedankt!!!


    Volgens mij toch zinvol om mij hier te registreren omdat ik toch nog met een paar vragen zit waar anderen ook iets aan kunnen hebben.

    btw.: Ben een karpervisser die probeert zelf zijn dobbers te bouwen.

    Zit nog met de volgende vragen:

    Wil de antennes van mijn dobbers met gele en oranje/rode fluoriserende verf voorzien en daarna afbiezen met zwarte verf.

    Welke fluoriserende verf kunnen jullie mijn aanraden? Heb inmiddels begrepen, dat ik voor het aanbrengen van fluoriserende verf het beste eerst een witte
    grondverf kan gebruiken en dan pas hierover een andere kleur te zetten.

    Alvast bedankt !!

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      ik gebruik al een tijdje een spuitbus voor de fluor antenne's; bevalt me zeer goed.
      tip: de fluor verf pas als laatste aanbrengen, wanneer je er blanke lak overheen doet, gaat deze schitteren in de zon. klein nadele hiervan is dat de laklaag wat kwetsbaarder is.

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        Oorspronkelijk geplaatst door edje51
        Van ronald en odul al een paar mailtjes gekregen ivm met mijn vragen over dobberbouw. Nogmaals bedankt!!!


        Volgens mij toch zinvol om mij hier te registreren omdat ik toch nog met een paar vragen zit waar anderen ook iets aan kunnen hebben.

        btw.: Ben een karpervisser die probeert zelf zijn dobbers te bouwen.

        Zit nog met de volgende vragen:

        Wil de antennes van mijn dobbers met gele en oranje/rode fluoriserende verf voorzien en daarna afbiezen met zwarte verf.

        Welke fluoriserende verf kunnen jullie mijn aanraden? Heb inmiddels begrepen, dat ik voor het aanbrengen van fluoriserende verf het beste eerst een witte
        grondverf kan gebruiken en dan pas hierover een andere kleur te zetten.

        Alvast bedankt !!
        hoi hoi
        idd voor fluor verf eerst een witte laag aanbrengen ,ik gebruik altijd die kleine potjes modelbouwverf (fluor) .
        Ik ben niet zo op die stank ,komt ook wel omdat ik de hele dag al in de stank sta .
        Het voordeel van die potjes is ook ze drogen mat op ,dat is veel beter dan glans .
        Zeker wanneer je dobber ver weg staat.
        Mat zwart of schoolborden-verf is perfect voor antennes .
        Mat schittert niet in het water een glans antenne wel.
        gr johnny
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • edje51
          Komt net kijken
          • 20-11-2007
          • 67
          • Clinge

          Aha, mat is dus beter dan glans.
          Ga eens kijken hier in de buurt of ik aan kleine potjes kan geraken.

          Nog een voorkeur voor een bepaald merk misschien?

          Bedankt voor de replies

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            Dag Edje,

            Momenteel ben ik helemaal weg van de Motip/Dupli color spuitbussen met fluo lak. Bij de Hallfords kun je de fluo oranje halen. (De Fluo geel heb ik zien staan bij de Karwei.) Het zijn lakken die zeer snel mat opdrogen en netjes werken. Als ondergrond gebruik ik ook een spuitbus met witte matte grondlak.
            Het voordeel van deze spuitbussen is dat je de voorraad langer goed kunt houden en snel kunt werken.
            Net als Jeroenk zou ik dus gaan voor spuitbussen!
            Die Tip van Lolo over dat schoolborden verf is ook perfect!!
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • edje51
              Komt net kijken
              • 20-11-2007
              • 67
              • Clinge

              Nogmaals bedankt Roha !!

              Reageer

              • lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

                Hoi ik lees net hoe en wat maar Roha gaf al antwoord ,en wat zie ik net boven in de raclamebalk staan
                \sikkens verf de verfshop en nog meer

                gr en sucses
                ps

                Wat je ook eens kan proberen op rommelmarkten zie je vaak ook kraampjes met verf artikelen staan daar kan je wel eens leuke restandtjes vinden.
                Groetjes
                Johnny

                Match
                Feeder
                Stok

                Reageer

                • edje51
                  Komt net kijken
                  • 20-11-2007
                  • 67
                  • Clinge

                  Heb op de site van Odul gezien dat hij o.a. Revell hobbyverf gebruikt.

                  Bij de Karwei hier hebben ze zowel de gele als de rood/oranje in spuitbussen van Motip.

                  Maar als je gaat spuiten dan vernevelt dat toch ook veel. Bedekken jullie dan eerst de rest van de dobber voordat jullie gaan spuiten op de een of andere manier

                  En ik heb nog een vraag. Kan je over de fluoriserende lak ook nog een blanke matte of satijnen lak aanbrengen als extra beschermlaag

                  Ik weet het. Het zijn weer een paar vragen, maar ik ben best enthousiast geworden na het doorspitten van dit onderwerp en na het lezen van de site van Odul.

                  Btw een paar foto's:

                  Mijn opstelling (niet lachen hè)



                  Malletje van mdf:



                  Een aantal dobbers al behandeld met poriënvuller

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    hé zie je mij lachen


                    ik vind ze er zeer behoorlijk uitzien,kunde in de afwerking maakt volgens mij mooiere dobbers dan een mooie draaibank.



                    kortom je bent goed bezig


                    vergeet ik nog ,zou ik al eerder doen maar morgen gingen we weer beginnen ,dan ga ik eens een filmpje maken van mijn draaibank,die is dan haast volautomatisch.
                    niet om te patsen hoor maar dobbers draai ik perfect en allemaal eender ,ik zat meer met de afwerking te worstelen.
                    maar ik zit op de goed weg,jij ook .

                    volledig te danken aan onze dobber goeroe Ronald.

                    Reageer

                    • lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

                      Ik vind het er zeer mooi uit zien ,en lachen nee nee echt niet ik heb hier veel respect voor hoor er zijn er niet veel die dat ook zo kunnen .
                      Plaats eens een dobber foto zodra hij klaar is.
                      Als je dobber in een stukje keukenrol wikkelt dan kan je gewoon het topje spuiten .
                      Wil je hem strak hebben .. in de handel heb je ook tap speciaal om af te plakken van behang die heeft bijna geen lijm kracht maar genoeg voor je topje af te plakken de witte tape van 3M knutsel een vierkant bak met bodem waar je de dobber in kan zetten ... en spuiten maar.
                      Je kan ook dompelen wat ik meestal doe.
                      gr Johnny
                      Groetjes
                      Johnny

                      Match
                      Feeder
                      Stok

                      Reageer

                      • Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

                        Hey, Lolo en Spuiliefhebber hebben gelijk!! Jouw pennen zien er heel mooi uit. Natuurlijk moeten ze nog een paar bewerkingen ondergaan maar het basis materiaal vormt perfecte pennetjes voor de karpervisserij. Echt, heel mooi!

                        Wanneer je die fluo lak hebt aangebracht, hoef je in principe geen extra laagje aan te brengen ter bescherming. Let er tijdens het spuiten op dat je de bus niet te dicht bij het object (pennetje) houdt. Wanneer je de spuitbus te dicht bij houdt, breng je n.l. al snel teveel lak aan waardoor deze gaat zakken en druppelen. Zo'n 25 cm afstand is al prima! Met korte stootjes lak aanbrengen terwijl je de antenne tussen je vingers draait geeft een hele professionele uitstraling. Na 5 minuten is het al stofdroog en na een kwartiertje kun je er al met je vingers aankomen.
                        Groet'n,

                        Ronald


                        ><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

                        Reageer

                        • RenéTom
                          Frequent aanwezig
                          • 10-10-2007
                          • 121
                          • Kerkrade

                          Ik bewonder je creativiteit Edje51,soms is iets eenvoudigs een zeer goede oplossing, ik hoop voor jou dat je vangst-quotum stijgt. "Zeer mooie dobber's".
                          Nu nog een kleur die jou het beste bevalt, maar denk vooral dat jij ze goed moet kunnen zien.
                          Kijk eens bij "Revell de modelmaker"of Talens uit Apeldoorn, daar hebben ze leuke kleurtje's. ( ik heb zelf nog een potje van Talens +672 reflexgroen ).
                          Wilde toen een club embleem maken voor Kawasaki. kleur is dus kawasaki groen."GEIL "

                          Sucses René.
                          " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                          Reageer

                          • edje51
                            Komt net kijken
                            • 20-11-2007
                            • 67
                            • Clinge

                            Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties/bijdragen. Als ze 100% afgewerkt zijn, zal ik zeker een foto posten. Zal nog niet voor morgen zijn....
                            Dus nog wat geduld hè

                            Lolo, bedankt voor jouw keukenrol tip. Zou daar zelf nooit aan gedacht hebben.
                            Al doende leert men hè.

                            Nogmaals bedankt !!!

                            Reageer

                            • benny
                              dobbertjesvraagbaak
                              • 09-12-2002
                              • 383
                              • omgeving Leuven(B)

                              WOW Edje!!

                              Propere boel man!!
                              Ga zeker de ingeslagen weg voort.

                              Zelf heb ik nog twee weekends wedstrijden en dan start ik ook opnieuw met mijn winterse hobby. Eerst nog even langsgaan op de beurs in Kortrijk om nog wat tips "op te rapen" van mijn leermeesters, Odul en Roha!
                              Vissen is NIET mijn hobby,
                              Vissen is mijn leven!

                              Reageer

                              • spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

                                dit weekeind ook samen met de brielsemaasliefhebber een mooie serie gemaakt,hier staan ze net te drogen van de poriënvuller.




                                beetje dichterbij:






                                en dit is mijn werkplekkie










                                hier nog een filmpje gemaakt dan let niet op de rottige kwaliteit hoor van de cameraman dan hédobbers in de maak hahahahaha

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎