dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    de rotterdammers ja daar ben ik ook mee begonnen,paar jaar terug hebben we er nog eens 1 serieus gewogen bleek zo'n paal maar 0,5 te dragen dat verbaasde me we eigenlijk.

    Reageer

    • Dennis Benton
      Komt net kijken
      • 28-11-2007
      • 69
      • Sittard (Limburg)

      beste roha
      ik heb je die lak van jenzi gegeven wat zijn jouw bevindingen tot nu toe.
      ik weet die gele vond je zowiezo al een te gekke kleur
      ik ben al twee weken aan't wachten op nieuwe lak het is storm gelopen na m'n publicatie een paar weken terug

      greetz
      Dennis
      Fishermen never die, they just smell that way

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        Hoi Dennis,

        Het is een mooie fluo lak die zich makkelijk met het kwastje laat aanbrengen, mooi egaal uitvloeit en zich goed hecht aan de ondergrond.
        Verder is deze lak even flexibel als de Motip lak uit de spuitbussen waardoor het niet van de ondergrond afknapt als je de antenne/top buigt.

        Hebben ze van Jenzi ook de verdunner in zo'n potje? Het zou de houdbaarheid en verwerking ten goede komen.

        Zelf gebruik ik nog de spuitbussen voor grotere aantallen antennes. Wanneer ik echter een paar pennetjes van een geschikte fluo laag moet voorzien gebruik ik even graag "jouw" lak
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • A. den Otter
          Newbie
          • 06-12-2007
          • 2
          • Wernhout

          Hele interessant dicussie hebben jullie hier. ik volg hem al vanaf het begin en ben nu eveneens over stag gegaan . ik heb geprobeerd mijn eerste dobbers te draaien en ja hoor prachtige exemplaren voor het rariteiten kabinet. Maar omdat alle begin moeilijk is, de foto's op Roha's (Ronalds) site nog eens goed bekeken en zullen er verdere pogingen volgen na aanpassing van de draaibank.Verder ontzettend veel tips uit de discussie kunnen filteren zodat ik vermoed binnen enkele maanden met een own made floate te kunnen vissen. Ga zo door en veel succes met de dobberbouw
          Groetjes uit het zonnige zuiden. A. den Otter

          Reageer

          • benny
            dobbertjesvraagbaak
            • 09-12-2002
            • 383
            • omgeving Leuven(B)

            Welkom op het forum ottermans en fijn dat je wilt deelnemen aan deze topic!

            Gisteren heb ik me bezig gehouden met balkjes te zagen uit een plaat Rohacell. Bleek onze ouwe bij hem thuis nog een cirkelzaag met een snijdikte van 3mm. te liggen hebben dat betekent toch al wat "winst" aan materiaal bij het zagen.

            Met behulp van een mal om de vingertjes te beschermen(een tip, eerder geplaats hier, waarvoor wederom thanks) daarna er 8kantrjes van gemaakt.

            Denk toch maar eens spanklemtangen in verschillende diameters te gaan bestellen, want momenteel deze balkjes mooi in het center inspannen is toch niet zo vanzelfsprekend.
            Vissen is NIET mijn hobby,
            Vissen is mijn leven!

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              Oorspronkelijk geplaatst door A. den Otter
              Hele interessant dicussie hebben jullie hier. ik volg hem al vanaf het begin en ben nu eveneens over stag gegaan . Verder ontzettend veel tips uit de discussie kunnen filteren zodat ik vermoed binnen enkele maanden met een own made floate te kunnen vissen. Ga zo door en veel succes met de dobberbouw
              Groetjes uit het zonnige zuiden. A. den Otter
              Hoi A. den Otter,

              Ook de groetjes uit het "wijze" oosten.
              Leuk is dat, hè om warm gemaakt te worden voor de dobberbouw?! Dat is volgens mij dan ook precies de reden waarom deze discussie hier gevoerd wordt.

              Odul omschreef het al eens mooi; het warme water is al uitgevonden!

              Als je in deze dobberbouw materie alles zelf moet uitzoeken en uitvinden ben je jaren bezig voordat er een mooi resultaat tevoorschijn komt. We proberen alle zaken die interessant zijn te delen zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen. Verder hopen we natuurlijk dat er ook iets terugkomt wanneer je zelf een leuk adresje voor materiaal hebt of een mooie techniek weet die nog makkelijker,zuiverder en betere dobbertje oplevert.
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • A. den Otter
                Newbie
                • 06-12-2007
                • 2
                • Wernhout

                Hartelijk dank voor dit warme welkom. Wat mij betreft zal ik weinig toe kunnen voegen aan de wijsheid van jullie cracks. Enkel dat mijn hengel sport leverancier heeft aangeboden om indien hij een lijst van benodogdheden en eventueel leveranciers heeft de inkoop voor zijn rekening wil nemen en evt. bestellingen van dobberbouwers via internet te verwerken. Dan zit er niemand thuis met een overgrote voorraad van bepaalde materialen en kan het allemaal in kleinere hoeveelheden besteld worden.Vooral de dobber onder-delen van stonfo e.d. welke in veel grotere variaties leverbaar zijn dan op internet wordt aangegeven lijken mij interessant. Misschien een ideetje, ik hoor het wel. groetjes uit het zonnige zuiden.

                A. den Otter

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  Oorspronkelijk geplaatst door A. den Otter
                  Hartelijk dank voor dit warme welkom. Wat mij betreft zal ik weinig toe kunnen voegen aan de wijsheid van jullie cracks. Enkel dat mijn hengel sport leverancier heeft aangeboden om indien hij een lijst van benodogdheden en eventueel leveranciers heeft de inkoop voor zijn rekening wil nemen en evt. bestellingen van dobberbouwers via internet te verwerken. Dan zit er niemand thuis met een overgrote voorraad van bepaalde materialen en kan het allemaal in kleinere hoeveelheden besteld worden.Vooral de dobber onder-delen van stonfo e.d. welke in veel grotere variaties leverbaar zijn dan op internet wordt aangegeven lijken mij interessant. Misschien een ideetje, ik hoor het wel. groetjes uit het zonnige zuiden.

                  A. den Otter
                  Welkom A. den Otter,

                  Gelukkig weer een positief meedenkend lid voor het forum en je aanbod houd ik tussen mijn oren, want ook ik wil dobbers gaan bouwen als ik een draaimogelijkheid heb.

                  Groeten,
                  PeBo
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • edje51
                    Komt net kijken
                    • 20-11-2007
                    • 67
                    • Clinge

                    Een tijdje moeten wachten op zakjes Cloubeits etc. Ook veel werk gehad om onderaan in die sate stokjes een gaatje te maken waar ik mijn koperen oogjes kon bevestigen( koperdraad gehaald uit een oude trafo Eerst wat aan het experimenteren geweest met de kleuren, wat mengen etc.

                    Nu begonnen met de afwerking van mijn karperpennen.

                    Zowel de gele als de donkerrode zijn een paar keer behandeld met cloubeits en hierna een paar laagjes poriënvuller opgezet.

                    De donkerrode heb ik twee keer in de grondverf gezet en twee keer in fluoricerend geel van Revell. De gele zijn een keer in de grondverf gezet



                    Reageer

                    • esperto
                      Sportvisser
                      • 16-09-2006
                      • 654
                      • Oostkamp (Brugge)

                      ze zien er goed uit! proficiat

                      Reageer

                      • Dennis Benton
                        Komt net kijken
                        • 28-11-2007
                        • 69
                        • Sittard (Limburg)

                        hé roha ik heb advies gekregen van een bekende om eens op de site van mcmfishing te kijken
                        ik weet dat je bij stroming het liefst het oogje aan de antenne monteerd en heb iets gevonden waar je waarschijnlijk wel blij van wordt
                        als je eerst de site in het engels zet
                        daarna naar fitting for float manufacturers gaat dan naar pole twisted stainless steel en dan product nummer 1489/2 bekijkt
                        Is waarschijnlijk de oplossing voor het knopen van het oogje aan de antenne
                        je schuift hem erover druppeltje lijm klaar is ie dan

                        ik heb em geprobeert zelf te maken maar dat was niet zo'n succes
                        groeten Dennis
                        Fishermen never die, they just smell that way

                        Reageer

                        • Roha
                          pennenbouwer
                          • 18-04-2005
                          • 1175
                          • Nijverdal

                          Die oogjes had ik ook al gezien op de site van MCM. (Stainless steel coils)
                          Inderdaad een sterkere verbinding dan een ingelijmd oogje. Je ziet ze tegenwoordig ook veel op fabriekspennen die voor karpervisserij bestemd zijn.
                          Persoonlijk spreekt zo'n klein "bosje" staaldraad onder aan de antenne mij niet zo aan. Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik vind de geleidelijke overgang van een drijflichaam naar een gewikkeld oogje mooier.

                          Laat je echter niet door mij beïnvloeden want het is een makkelijk verwerkbaar en sterk systeem. Bovendien kun je ze al per duizend bestellen.
                          (Heb je voor jaren voldoende)
                          Groet'n,

                          Ronald


                          ><((('<><((('<><((('>
                          www.dobberbouw.nl

                          Reageer

                          • edje51
                            Komt net kijken
                            • 20-11-2007
                            • 67
                            • Clinge

                            Dit zijn ze dan geworden. Ben best wel een beetje trots

                            Tip van Odul gevolgd om die G8 superlak eerst een uurtje te laten staan voor gebruik. Werkt geweldig!!

                            Reageer

                            • Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

                              Super Gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              Groet'n,

                              Ronald


                              ><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

                              Reageer

                              • Dennis Benton
                                Komt net kijken
                                • 28-11-2007
                                • 69
                                • Sittard (Limburg)

                                nou nou edje dat ziet er echt puik uit
                                zeker zo door blijven gaan
                                Fishermen never die, they just smell that way

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎