dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    Oorspronkelijk geplaatst door odul
    Gebruik de G8 lak en je hebt dat probleem niet! Met deze G8 afgelakte pennen kan je de dag erna mee gaan vissen. De lak is af en plakt niet meer.

    odul
    Hey Odul,

    Leuk dat jij je ook in deze discussie mengt. Die G8 lak is inderdaad veel beter dan jachtlak, maar de verkrijgbaarheid in Nederland laat te wensen over. (Ik heb al gezocht naar een Nederlandse dealer/verkoper maar er geen kunnen vinden.)
    Eerder in deze topic noemde ik daarom de polyurethaanlak; 'Double coat' van De IJssel. Deze wordt ook door Marcel uit Maastricht gebruikt. Ik heb daarvan pennen gezien die daarmee echt perfect afgelakt waren.

    Trouwens nog hartelijk bedankt voor die dobberoogjes van Stonfo. Vandaag zaten ze bij de post. Ze hebben een hele mooie maat voor pennetjes voor de vaste hengel. Echt schitterend.
    Uiteraard tot wederdienst bereid.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      Wie is Marcel in Maastricht ??
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        de lak van de ijsel ,double coat karaat zei jij toch ronald ik zat op de site te kijken maar die is niet transparant.
        die heeft de kleur eiken ,mahonie,of teak dat is toch niet de juiste zeker?

        persoonlijk dacht ik dat je een tansparante lak moest hebben,volgens mij moet ik dan die double coat dubbel uv hebben of is dat niet goed.

        Reageer

        • Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

          Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
          Wie is Marcel in Maastricht ??
          Een bevriende pennenbouwer die zich meer bezig houdt met karper en foreldobbers.
          Groet'n,

          Ronald


          ><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            de lak van de ijsel ,double coat karaat zei jij toch ronald ik zat op de site te kijken maar die is niet transparant.
            die heeft de kleur eiken ,mahonie,of teak dat is toch niet de juiste zeker?

            persoonlijk dacht ik dat je een tansparante lak moest hebben,volgens mij moet ik dan die double coat dubbel uv hebben of is dat niet goed.

            Klopt!! Sorry, ik had 1 laksoort te laag uit de rij genoteerd!! Moet inderdaad; Double Coat Dubbel UV zijn.
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              Tip voor diverse aankopen

              Hierbij trouwens een leuke site waarop je allerlei materialen kunt bestellen voor de dobberbouw;
              Modelbrouwers.nl is de 'place to be' voor alle fanaten van kunststof schaalmodellen van bijvoorbeeld Revell of AMT. Een forum en plaats om je modelbouwfoto's te uploaden in je eigen fotoalbum!


              Onder de button; fijn mechanica kun je rvs draad te bestellen in diverse diameters. (Mooi voor dobberoogjes en andere toepassingen!)
              Verder is er schuur/polijstpapier te bestellen waarvan ik niet eens wist dat 't zo fijn te koop was! (tot Korrel 4000)

              Wellicht dat ze daar ook wel onderdelen kunnen leveren waardoor je draaibankje nog mooier gaat werken.

              Voor balsa ga ik 't liefst wel persoonlijk naar de modelbouwzaak om het hout op zachtheid te kunnen controleren.
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                ja mooie link ik voeg hem weer toe,ben al een beetje aan het prutsen maar dan op de oude manier gewoon uit de losse hand,en ik moet zeggen dat centreren van je antenne gat ,man wat gaat dat mooi.

                tja zo'n kopieër inrichting dat zou ik moeten hebben, die dremel met flexibele as ligt hier al maar de bevestiging ,de basis plaat die heb je laten frezen dan zodat hij op die glijbaan past of niet.

                maar betreft de unimat

                Reageer

                • Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  tja zo'n kopieër inrichting dat zou ik moeten hebben, die dremel met flexibele as ligt hier al maar de bevestiging ,de basis plaat die heb je laten frezen dan zodat hij op die glijbaan past of niet.
                  Inderdaad heb ik de kopieerinrichting door een fijnmetaalbewerker laten maken. Zoiets lukt mezelf gewoon niet!
                  Hij (die fijnmetaalbewerker) heeft er eerst een bouwtekening van gemaakt met de exacte afmetingen. Mits je belangstelling hebt, wil ik je deze wel toesturen. Geef me ff jouw adres via een Pb'tje dan stuur ik 't wel toe.
                  Groet'n,

                  Ronald


                  ><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

                  Reageer

                  • jeroenk
                    zolang er geen ijs ligt..
                    • 27-12-2005
                    • 1490
                    • Oldebroek

                    ben inmiddels ook voorzien, foto's volgen nog.
                    het is een ouder model: Emco SL
                    nu nog ff oefenen

                    Reageer

                    • jeroenk
                      zolang er geen ijs ligt..
                      • 27-12-2005
                      • 1490
                      • Oldebroek

                      heb de ijssel lak, dubbel UV gekocht, wel veel voor een paar dobbertje's. maar na een inves****** in een draaibank ga ik niet bezuinigen op de lak. mooie dobbers slechte lak lijkt me ook geen combi.
                      nu kijken of ik de "oude dobbers" die met de jachtlak, kaal geschuurt kunnen worden. zodat de nieuwe lak erop kan.

                      mn draaibankje:


                      een stroomdobber met het stonfo antenne systeem, erg mooi spul als k me niet vergis zijn de dobbers van Ronald er ook mee uitgerust:




                      Aangepast door jeroenk; 28-09-2006, 16:43.

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        mooi bankje hoor is volgens mij alleen ouder dan die 3 maar verders het zelfde.
                        veel plezier ermee hoor .

                        Reageer

                        • Roha
                          pennenbouwer
                          • 18-04-2005
                          • 1175
                          • Nijverdal

                          Mooi degelijk apparaat! Kun je vast ook messing mee afdraaien voor matchgewichtjes.

                          Mag ik straks een dobber van jou kopen voor m'n verzameling??
                          Het modelletje op de foto ziet er al strak uit!
                          Groet'n,

                          Ronald


                          ><((('<><((('<><((('>
                          www.dobberbouw.nl

                          Reageer

                          • rickie
                            hoe kouder hoe beter
                            • 18-11-2005
                            • 2377
                            • Oldebroek

                            heb pauwenveren besteld, en heb ook balsa en loodgewichtjes.

                            Nu nog ff binddraad, antennes en misschien zelfs een draaibankje halen.

                            Probleem is dat ik vanavond juist een tft-scherm met homecinemasystem heb gekocht

                            Eerst maar eens ff wat straight wagglers maken dan....

                            Reageer

                            • jeroenk
                              zolang er geen ijs ligt..
                              • 27-12-2005
                              • 1490
                              • Oldebroek

                              hehe, goede inves****** rick

                              @ roha: ik heb gezocht naar die messing staven bij de BIG BOSS, maar die hadden alleen holle buizen. tenminste ik zag deze liggen bij de gordijn railen enz.
                              waar kan ik deze anders krijgen? want de formido had ze ook al niet.
                              owja en een dobber van mij kopen? ik ben je nog een mooie bodied wagler schuldig, met een carbon antenne

                              Reageer

                              • jeroenk
                                zolang er geen ijs ligt..
                                • 27-12-2005
                                • 1490
                                • Oldebroek

                                @ rick: waar heb je de loodgewichten gehaald dan?

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎