vliegvissen met gewone hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jfransen
    Newbie
    • 22-08-2006
    • 36

    vliegvissen met gewone hengel

    Hallo,

    Laatst heb ik in een boek gelezen over vliegvissen met de 'gewone werphengel'

    Hierin stond dat dit veel werd gedaan in scandinavie en dat dit zo effectief was dat dit op een gegeven moment verboden is in veel wateren.

    De methode is vliegen gecombineerd met buldo's. Ik kan me hierbij alleen niet zoveel voorstellen. Vliegvissen is best aktief en om nou constant een bulldo gevuld met water in het water te plonzen lijkt me een beetje ruw.

    Iemand ervaring hiermee of andere ideeen over vliegvissen met de gewone hengel??

    Johan
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    #2
    Hoi Johan,

    Ik heb het ook eens gevraagd op dit forum maar kreeg geen reactie kijk maar onder de topic 'vissen met een sbirulino'.

    Ik weet dat het mogelijk is met zo'n sbirulino want de vis/sportwinkels liggen er in Noorwegen vol mee, alleen ik weet niet wat de juiste montage er voor is.
    Ik heb zelf een aantal gekocht er zijn er in verschillende grammen en snel zinkend, langzaamzinkend, en drijvende.

    Ik weet wel dat dit niet zo erg plonst dan zo'n lompe buldo.
    Ik heb dit jaar 1 dag in de bergen gevist op forel in een groot bergmeer en dit heb ik gedaan met een speciaal forel leppeltje (niet te koop in nederland).
    Ik heb het vliegje niet nodig gehad want in 2,5 uur tijd hadden we 12 forellen allemaal gevangen met het leppeltje.

    Reageer

    • jfransen
      Newbie
      • 22-08-2006
      • 36

      #3
      Verder helemaal niemand??

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Met de vliegenhengel kun je maximaal zo'n 30 meter vissen. En dan moet je de weersomstandigheden ook nog mee hebben; je weet wel, de wind en zo...
        Vooral in dressuurwateren/forelputten gaan de vissen op den duur buiten die lengte samenscholen.
        Een lichte vlok/brasem hengel met molen zorgt ervoor dat je dan toch bij de vis kunt komen. Je vangt dan vaak te veeel vis volgens de uitbater van zo'n water. Daarom is deze techniek vaak niet toegestaan
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎