vis al in de haven?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #31
    Vandaag ook 2 uurtjes in de Elburgse haven gevist. Het ging best goed. Wel veel klein spul idd. Toch een paar mooie dikke voorns gevangen.
    Carpe Diem

    Reageer

    • Jan Grijpstra
      Sportvisser
      • 09-10-2002
      • 646
      • Aalzum

      #32
      Als je echt met alvers te maken hebt dan is het enige wat je daar aan kunt doen is enkele meters naast je voerplek je aas naar de bodem laten zakken en dan naar de voerplek toe trekken.
      Kom je met andere aassoorten of zwaardere dobbers wel door de alvers heen dan heb je mijns inziens niet echt met alvers te maken.
      Zolang het wedstrijden zijn waarbij je geen 40 kilo nodig hebt is een alver geen oninteressante vis om op te vissen. Met alvers is het net als voorns, verschillende dieptes, verschillende formaten.

      Als er alvers komen dan heeft los aas werpen geen zin, niets zal de bodem halen. Ook starten zonder lokvoer op een water met veel alvers heeft geen zin, een regelmaat aan zinkende casters zal dezen ook lokken.
      Het is zaak om het voer en/of aas zo snel mogelijk, zonder te morsen naar de bodem te "pompen".
      Zware leem (niet de wolkende!!!) of voer met weinig werking zijn mogelijke oplossingen. Maar wat dacht je van Sticky maggot om balletjes maden of casters van te maken, op diep water eventueel vermengen met fijn grind.
      -------------------------------------
      Groeten van Jan

      Reageer

      • † John van der Zee
        [In Memoriam]
        • 16-11-2005
        • 1761
        • in zuidholland in een mooi visgebied

        #33
        ik kan je zeggen dat het echt alvers zijn
        in maten van 5 cm tot wel ruim 20 cm lange
        zijn van die mooie hele zilver slanke vissen
        geen roofbleien hoor
        100% alvers

        en over leem dat zou wel een goede middel kunnen zijn
        en die sticky maggot hoe moet je dat verwerken met de maden
        Vissen is ontspannend.
        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

        Met Vriendelijke Visgroeten



        vaste stokvisser????????

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #34
          dat is trouwens ook wel typisch hier vang je geen enkel alver in de haven ,is dan misschien weer door de bijdrage van de mega populatie aalscholver.

          alleen dikke voorns heerlijk dat belooft weer wat voor het komende seizoen.
          kan ik mijn pr is een keer aanscherpen.

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #35
            in elburg zat vorig jaar een enorme populatie reigers. toen viel het ook wel mee met de alvertjes.
            ik moet wel zeggen dat ik ze eerst moeilijk uit elkaar kon houden; alvers en roofbleitjes. maar kijk ff naar de bek en je weet genoeg.

            Reageer

            • rickie
              hoe kouder hoe beter
              • 18-11-2005
              • 2377
              • Oldebroek

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
              in elburg zat vorig jaar een enorme populatie reigers. toen viel het ook wel mee met de alvertjes.
              ik moet wel zeggen dat ik ze eerst moeilijk uit elkaar kon houden; alvers en roofbleitjes. maar kijk ff naar de bek en je weet genoeg.
              vorig jaar was t drama met die beeestjes, in t begin vant seizoen ving ik niet anders daar....weet alleen nog niet of t alvers of roofbleien waren

              Reageer

              • Jan Grijpstra
                Sportvisser
                • 09-10-2002
                • 646
                • Aalzum

                #37
                Met echt in de alvers zitten bedoel ik dat je er met geen mogelijkheid of andere aassoort meer door komt.
                Er liggen dan echt honderden boven je stek te vreten.

                Als je sticky maggot (poeder) gaat gebruiken is het belangrijk dat je schone maden gebruikt, zonder zaagsel of vellen dus.
                Nadat je de maden hebt bevochtigd voeg je wat poeder toe, en laat je het even staan. Dan kun je balletjes maken, het is even oefenen maar na een tijdje weet je hoeveel poeder en water je nodig hebt voor een liter maden.

                Met het grind doe je hetzelfde. Het grind en de maden meng je pas onderling zodra je van beide mixen makkelijk balletjes kunt maken.
                Het totaal bewaar je het beste in een platte, ronde bak onder een natte handdoek. Dan blijft de mix zeker een uur of 4 klaar voor gebruik, droogt het zaakje toch in dan zijn iets vochtige handen voldoende om weer balletjes te maken.

                Arabische gom van Wielco plakt goed alsook de varianten van Sensas.
                Sensas levert het echter ook nog in verschillende smaken zodat daar ook nog mee gevarieert kan worden.
                -------------------------------------
                Groeten van Jan

                Reageer

                • rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Grijpstra
                  Met echt in de alvers zitten bedoel ik dat je er met geen mogelijkheid of andere aassoort meer door komt.
                  Er liggen dan echt honderden boven je stek te vreten.
                  ja, en dat bedoel ik dus ook! Dat je 9 vd 10 keer een alver vangt, en dat je dobber, voordat je aas de bodem raakt al 3 meter opzij gezeild is, doordat een alver het aas genomen heeft. En als je n handje vol maden in het water gooit, het effect daarvan te vergelijken is met sugar lee hooper die een bommetje maakt.

                  Reageer

                  • voorntje
                    Komt net kijken
                    • 28-07-2006
                    • 88
                    • Roden

                    #39
                    Havenvisserij is per haven verschillend.. er zijn havens waar je het hele jaar door vis vangt, andere alleen met de schaartijd en/of in de zomer tot en met september, dit zijn vaak de 'open havens' waar de wind vat op heeft en waar vooral zomers boten inliggen. De havens waar je in het najaar vis vangt zijn vaak de echte grote jachthavens die redljk beschut liggen. Hier mag bijna nooit gevist worden. In sommige van die havens vang je swinters wel en andere weer niet dit is per jaar verschillend. Dan heb je de beschutte 'stads of dorpshavens' vaak oude havens met een kademuur in verbinding met groot water hier zit vaak vanaf novem,ber tot en met het voorjaar veel vis ( Voorns).

                    Reageer

                    • fixvis
                      Frequent aanwezig
                      • 24-01-2005
                      • 170
                      • Wilsum

                      #40
                      Het was zaterdag in de haven van Elburg weinig voorn zeer veel baarsjes en alvers. werd 5e met5270gr ben telang op de bodem gebleven ving zo nu en dan nog een voorntje en dan ga je twijfelen. Na 25 jaar haven vissen neem je toch de verkeerde beslising, mischien maakt dit het wedstrijd vissen wel zo mooi. De eerste plaats werd gewonnen met740 visjes dat bracht7800 gr op de schaal.allemaal boven in gevangen.
                      groeten Fixy

                      Reageer

                      • voorntje
                        Komt net kijken
                        • 28-07-2006
                        • 88
                        • Roden

                        #41
                        op de bodem in een haven vissen ?? Wil je wel wat vangen dan?

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #42
                          afgelopen week ving ik mijn vis ook op de grond,zo raar is dit niet hoor.
                          soms op een halve meter en ja soms aast de grote dikke voorn op de grond.

                          Reageer

                          • jeroenk
                            zolang er geen ijs ligt..
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                            soms aast de grote dikke voorn op de grond.
                            mijn ervaring is dat je de grote voorn altijd vangt als je over de bodem vist.

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #44
                              ja de mijne ook maar ik heb het er over dat alle zijdes een spiegelzijde hebben.
                              nu werd hier plaatselijk weer brasem gevangen (op de grond) en ineens vang je daar vollop voorn.
                              ga je dan de de lucht in kreeg je geen beet meer.

                              kortom ik bedoelde dat het altijd wel anders kan uitpakken dan je denkt.

                              Reageer

                              • pastoor
                                ...
                                • 02-02-2003
                                • 1112
                                • Drongelen

                                #45
                                Huizen

                                Ep en Pastoor zijn vandaag naar Huizen geweest om is te kijken of er al vis voor de winter aanwezig was. Heel leuke dag gehad met veel vis.

                                Samen hadden we 26,5 kg voorn, baarsjes en postjes.
                                Ieder had ruim 200 stuks.

                                Vrijwel alles zwaar aan de grond gevangen. Het grootste probleem was om door de laag baarsjes aan de grond te komen. De baarsjes zwommen circa 1/2 meter boven de grond en bijna elke inzet beten ze al voor dat het aas aan de grond was. We zijn toen veel zwaarder gaan vissen om nog sneller aan de grond te zijn wat een veel beter resultaat gaf.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎