Hak hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #31
    heb m gekocht! Ik vind in-oversteek fijner, omdat je vaak verder dan een meter achter je top vist. Met het peilen is het dat makkelijker om er even een deeltje bij aan te steken.

    @martijn: wat voor stiek gebruik jij 's winters?

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door rickie
      heb m gekocht! Ik vind in-oversteek fijner, omdat je vaak verder dan een meter achter je top vist. Met het peilen is het dat makkelijker om er even een deeltje bij aan te steken.

      @martijn: wat voor stiek gebruik jij 's winters?

      nr 16

      Reageer

      • rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        nr 16

        ik heb nu 12 er in. Die kerel van raven vond dat veel te dik?? Gast had er kennelijk dus niet zo bar veel verstand van.

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door rickie
          ik heb nu 12 er in. Die kerel van raven vond dat veel te dik?? Gast had er kennelijk dus niet zo bar veel verstand van.
          ja het is maar net wat je wilt hoor mijn idee is als je vis wilt tillen (tot een 600gr) dan moet je elastiek niet eindeloos uitrekken.
          dik elastiek heeft een hoger trekkracht bij een zelfde spanning in je top als dunner elastiek.

          simpel gezegd moet je dus 12 strakker in je top spannen om het zelfde te berijken en lager dan 12 uiterraard nog strakker,en elastiek op spanning houden is niet goed voor de levensduur plus dat het al een deel van zijn breeksterkte inlevert omdat het al eigenlijk te strak staat als waarvoor het is bedoelt.

          2,1 en 2,4 zit er in die haven toppen en je kunt ook nauwelijks merken dat het slijt.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎