Voorgelode pennen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #16
    Als je de aas aan bieding gevoeliger wil maken schuif je toch 75% van je lood onder aan tegen de dobber Moet je eens kijken hoe lekker dat e,a inwerpt met wat wind Je kan het zo mooi brengen als je wilt Eduard legt de vinger op de wonde Gewoon verkoop truc Ik maakte vroeger dobbers van Redceder ,en dat was nog redelijk spul Maar wat een pennen dat je niet maakte om er een half gr theelood aan te hangen ,dat wil je niet weten En dan de kraal en de wonder pennen Enorme dobbers voor relatief weinig lood En nou zal het wel zo zijn dat je door materiaal te gebruiken met laag sg daar door kan je het volume wel laag houden Maar je kan een papfles ook perfect uit loden Maar ik denk hoe minder massa dat ik uit het water moet slaan hoe beter Ik zie mij in ieder geval dit voorjaar nog niet vissen met die dingen in het voornsekanaal Ik ga ook niet proberen het A Rijnkanaal over te gooien met een feeder van 3 mtr Ik blijf er bij ,al krijg ik ze voor niks Het kan natuurlijk ook aan mij liggen ,en ben ik te oud voor al die grappen En snap ik het hele vissen niet meer

    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #17
      wat maakt het nou uit ik heb zoveel dobbers die ik niet gebruik ,als je het mooi vind of je denkt dat je er wat aan hebt nou dan wie houd je tegen.

      bijna alles is wel even een succes en daarna vis je weer gewoon verder

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door tester
        Hallo Janb ik denk dat ze door de massa niet zo dansen en dat je ze nooit verslijt
        je verslijt ze nooit
        gr Gerard

        Reageer

        • PAS123
          Komt net kijken
          • 06-02-2007
          • 55
          • hasselt (belgie)

          #19
          ik denk dat je met deze pennen op vijvers waar de vis zich veelvuldig op half water bevind goed uit de slag kunt.
          weinig lood op de lijn betekent ook heel natuurlijke langzaam zakkende aasaanbieding!!
          op verschillende karperputten is dat DE manier om veel vis te vangen.

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
            maar dan nog zie ik het voordeel van een verzwaarde dobber niet, als je de lijn gestrekt in het water wil hebben is het toch fijner om de verzwaring onderaan de lijn te hebben.
            en hoevaak vis je nou met 11.5M draad aan de stok? ik nooit
            Jeroen,
            Ik vis graag en ook heel dikwijls met een lange voorslag. Eigenlijk is het de manier van vissen die ik het liefste doe. Dit tot wanhoop van mijn clubgenoten tijdens de clubcompetitie omdat er bij ons een beperking geldt op de hengellengte. Hengel 11 meter en de lijn dan 1 meter korter. Ingooien vanuit de zij. Zoals jij ook aangeeft kan je dan volgens mij het beste het lood gegroepeerd onder aan de lijn hebben hangen. ( min 2 gram) De dobber heeft bij mij dan een lichte onderantenne (bv riet), omdat hij met een onderantenne van RVS teveel met deze antenne naar beneden gaat hangen tijdens het ingooien. Riet volgt meer het verlengde van de lijn. Vooral op het einde van de inworp gaat dan het lood door het gewicht mooi voor je dobber uit zoals op het einde van de inworp met de match.

            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎