DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    Hallo

    vandaag met de boot opde waal gevist tussen de kribben op de zandplaat op 3 m diep
    van 9.30 tot 14.30
    3 winde van boven de 40 cm
    en 18 brasem van 1 tot 2.5 kg
    en dan midden in de winter wat moet dat in de zomer zijn
    gr Gerard

    Reageer

    • feeder
      Komt net kijken
      • 10-07-2003
      • 72

      In het voorjaar had ik daar zoveel gevangen
      dat ik gewoon even geen brasem kon zien.
      eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

      http://www.hsvonsgenoegen.com
      *
      http://www.sportvissen.eigenstart.nl

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        Hallo Feeder

        ik ben al veel naar de waal geweest om uit te waaien de afgelopen 40 jaar op de paling heb ik er weleens gevist
        heb wel eens verhalen gehoord over snoekbaars vanaf de krib
        na het lezen van jou bericht en het aan de maas minder werd naar de waal gaan vissen van af de kant
        en mijn persoonlijk record gebroken totaal g.w en een brasem van 3,7 kg
        gisteren voor de eerste keer met de boot door de sluis van sint andries de waal op tussn de kribben
        op twee ankers dan de dril is dan nog sterker
        volgende keer neem ik de vaste stok mee spro hurricane van 7,5 m met voerkorf op 3 m water recht voor de boot en dan wil ik die wide,s en brasem nog eens tegen komen
        colega bosonkruid heeft zoiets gedaan van de kant in noorwegen

        nog een vraagje hoe vang ik aande waal snoekbaars van de kant of met de boot
        wat ik graag doe is een hengel op brasem en een met een stuk vis of sardientje op snoekbaars
        op de waal heb ik dat nog nooit gedaan maar dat gaat er nu van komen
        gr Gerard

        Reageer

        • feeder
          Komt net kijken
          • 10-07-2003
          • 72

          Hallo Tester,

          ik heb van snoekbaars vissen niet zoveel verstand:?
          maar ik denk ze nu op wat diepere stekken zitten waar niet te veel stroming staat.

          wat de brasem betreft, nu kan je inderdaad mooie brasems en windes vangen
          ze zijn nu op hun topgewicht zodat ze goed de winter door kunnen komen.:smikkel:

          groeten Hans

          eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

          http://www.hsvonsgenoegen.com
          *
          http://www.sportvissen.eigenstart.nl

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            Gister in een dik pak sneeuw toch maar is geprobeerd aan de Maas een visje te vangen.
            Helaas ondanks dat de kou mee viel, de stroom redelijk was en ik een volle buil goeie zin had mee genomen slechts een enkele beet.
            Wel kun je dan toch ontzettend genieten van de duizenden ganzen en andere watervogels die de weinig niet bevroren watereren komen bezetten.
            Ook zag ik weer eens een sneeuwarend die hier alleen maar komt als wij eigenlijk binnen moeten blijven.

            Reageer

            • Fishbone
              Vaste stok & Feeder
              • 14-07-2004
              • 217
              • Ridderkerk

              Vanmiddag voor de eerste keer dit jaar op het Voornse kanaal een korte sessie gehad (3 uur) om te kijken of er al wat brasem valt te vangen. In totaal 12 aanbeten, waarvan 10 verzilverd. Gevangen: 3 maatvoorns, en 7 brasems waarvan 2 onder de kilo, de andere 5 tussen 1 -1.5kg. Gezeten op steiger 215 (Bij de Gamma), en gevist met de feeder op 3/4, op ongeveer 3 meter water. Alles gevangen aan 3 (witte) castermaden, caster, en met een pinkie als stopper. Alle andere aascombinatie's hadden weinig tot geen resultaat. Aanbeten zeer flauw, en dus zeer licht gevist.

              Het viel me niet tegen gezien het water nog behoorlijk koud is.

              Fishbone
              Groeten,

              Fishbone

              Reageer

              • Vissport
                Sportvisser
                • 07-01-2004
                • 756
                • Maasbracht

                Vandaag gevist van 10:45 tot 14:30 uur op mijn bekende stek in stevensweert.
                3 brasems en 3 voorns gevangen, met witte maden. Het gaat nog een beetje moeizaam maar er zit verbe****** in. In de namiddag kreeg ik meer vis aan de haak dan in de voormiddag. Heb wel iedere keer pol vitamo aangestreken. Visvoer gewoon doordeweeks, gemengd met witte maden, tarwe en hennep.
                Er zit namelijk veel dikke karper op daarom ook de tarwe in het visvoer. ipe:
                www.pa3gju.nl
                Beste groeten.

                Reageer

                • John van Schaaik
                  Newbie
                  • 14-04-2003
                  • 35

                  Vandaag gevist in merselo op de vijver. Begonnen om 17.00 uur tot 18.30 1 brasum 7 mooie voorns en 1 baars.
                  gevist met de vaste stok 9.5 meter met een hoofd lijn 10/100 ste en onderlijn 8/100 ste haak 20 dobber 0,4 gram en 20 cm op de bodum gelegen. Voer van v/d eynde en casters bij gegooid. binnen 10 min. eerste aanbeet alles gevangen met 1 made en 1 caster.

                  Groetjes John

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    Hallo
                    vandaag gevist op de maas bij Alem van 9.30 tot 12.30
                    15 brasem 1 winde
                    haakaas zo,als Pastoor zegt casterpieromaai
                    en veel met paai puntjes dus er zijn nieuwe in de maak
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • Rob van Halteren
                      Waslijnwerper
                      • 03-04-2003
                      • 192
                      • Den Haag

                      Vandaag gevist op madestein, paar uurtjes (2,5 uur) met de match gezeten, 5 voorns en 5 brasems als resultaat, haak 14 onderlijn 12/100 1 enkele made als aas
                      M.Vr.Gr.

                      Rob

                      Lets Go Fishing.nl

                      Reageer

                      • Jan Broess
                        Specimen Hunter
                        • 21-09-2003
                        • 1131
                        • Nieuwegein

                        Gisteren heb ik in Culemborg aan de singels meegedaan aan de wedstrijd. Inschrijven is gratis en de singels zien er zeer mooi uit. Ik graaide gretig mijn favoriete vijvertuigen uit de koffer en tuigde daarmee 4 topsets op waarvan 1 lichte tuig (0.3 gram, hoofd 10/00, onder 8/00, haak 18) en de laatste zwaar, gericht op (kleine) karpertjes (0.8 gram, 14/00 hoofdlijn, 12/00 onder, stevige haak 14).

                        Na het signaal gooide ik 6 stevige voerballen aangerijkt met pinkies en casters.
                        En zeer hoopvol, een snelle beet verwachtende ging ik vissen. Maar de antenne bleef roerloos staan en dan ging ik de pen steeds licht tillen om de eventueel aanwezige vis te pesten. Geen succes en vreemd genoeg stond ik dan meteen 2-0-2 achter. Beide buren hebben al 2 voorns! Ik zag steeds visjes uit de oppervlakte springen en ik krabde dus verbaasd achter mijn oren... Ik wierp pinkies op mijn stek met werpstok om deze visjes naar beneden te krijgen. Geen beet. Ik pakte dan die mediumzware tuig met sleep. Meteen raak! Ik maakte dan snel gelijk t.o.v. mijn buren. Vreemd hoor; boven bodem niks, liggend op bodem meteen raak. Dan ving ik nog 3 voorns erbij. Aan het eind zwommen er 5 voorns (samen 350 gram) in mijn leefnet en dan ving mijn rechterbuur een karpertje in het laatste minuut!!! Echt frustrerend dat ik zo hard zat te werken om die karper te vangen en dan gebeurt dit. De visser die maar zit te wachten en 5 minuten voor einde al opruimde en omkeek en daarna zijn dobber niet meer terugzag deelde mij een genadeklap uit!!! :@ :headbanger: !@#$ :headscratch:

                        Tuurlijk viel ik buiten de prijzen, want er waren veel vissers die minstens 2 karpers (700 gr per stuk) hadden.
                        Zo zie je maar weer, Ajax wint ook niet altijd van alle (zwakkere) ploegen uit Nederland...

                        Grtz Jan (@) !@#$
                        Greetz,
                        Jan Broess

                        www.devaartposcar.nl

                        Reageer

                        • Vissport
                          Sportvisser
                          • 07-01-2004
                          • 756
                          • Maasbracht

                          Zo vandaag geweest vissen in stevensweert vanop de boot. Heb 5 mooie brasems gevangen en 5 aanbeten gemist. Dat in de tijdspanne van 6 uur. Maar ik was geweldig geiriteerd, ze hadden mijn zeil van de boot stukgesneden, ben naar de havenmeester geweest klacht indienen. Heb ook mijn verzekering op de hoogte gesteld van het gebeuren,en die sturen mij formulieren op om in te vullen. Ben wel volcasco verzekerd, gelukkig, maar ik heb er toch weer een hoop miserie mee. Ik heb een verdacht maar ik kan het niet bewijzen, namelijk 4 werkloze vissers die daar met hun wrakken dagelijks op karper vissen, zuipen lawaai maken barbequen,en niemand durft wat te zeggen. Die vangen zelden een vis, en als ik kom vang ik regelmatig mooie brasem, en dat steekt hun ogen uit. Ze kunnen dat namelijk niet zien, zijn jaloers en dat is het probleem.Vissen is voor iedere bootbezitter toegelaten vanop zijn boot. Volgende week krijg ik een andere plaats van de jachthavenmeester, dan ben ik uit hun ogen weg en kunnen ze verder rotzooien en stropen.
                          Ik zou anders niet weten wat er zou kunnen zijn, nooit enig woord gehad en nu dit. Maar ja eerst bewijzen en dat gaat zo maar niet, is met inbraak hetzelfde. Sorry hoor heb vandaag een rotdag.
                          www.pa3gju.nl
                          Beste groeten.

                          Reageer

                          • bartje
                            Newbie
                            • 14-10-2004
                            • 37

                            vandaag een vrije wedstrijd mee gevist bij de sportvissers in st.katelijne waver ! Toen ik mijn nummer kreeg voelde ik de kriebels al in mijn buik ,ik bekeek eens goed het water(geen rimpeltje) en besliste om voor slanke pennen te gaan van 1, 0.7 en 0.5 gr.eerste uur 3 brasems gevangen maar toen kwam de wind op en werd het steeds moeilijker om stil te blijven liggen en pen steeds naar binnen driften wat ook al niet goed is , nu ik ben nogal een stijfkop en weet maar al te goed dat je op z'on moment toch beter naar een ei of druppelvormige dobber montage met druppellood kort tegen de grond aan een betere aas aanbieding kan bekomen waardoor ik zo die missers kon herleiden tot een geslaagde landing in mijn schepzak, maar ja het bleef uiteindelijk bij 4 brasems en wat voorns en een goed lesje in inzicht en techniek .
                            Groetjes Bart.

                            Reageer

                            • Vissport
                              Sportvisser
                              • 07-01-2004
                              • 756
                              • Maasbracht

                              Zo vandaag schitterend weer en gevist op mijn bekende stek. 10 mooie brasems, 2 mooie windes, en 1 zeer mooie voorn. Mijn dag kon niet stuk,de vistijd van 10:15 uur tot 16:00 uur.
                              haakje nr 16 snoer 12/100 ste nylon, onderlijn 90 cm. gevist met 3 dikke witte maden.
                              www.pa3gju.nl
                              Beste groeten.

                              Reageer

                              • pastoor
                                ...
                                • 02-02-2003
                                • 1112
                                • Drongelen

                                Ik heb vandaag van alles uitgetest aan de waal voor de wedstrijd zondag.

                                Gevist van circa 16:00 uur tot 18:30 uur.
                                Ongeveer 35 voorn van 25 a 30 cm waarvan sommige nog groter.
                                Toch was ik niet tevreden daar ik alles ingezet heb om brasem te vangen maar het wou niet lukken.
                                Soms een stuk of acht dikke castermade er aan gedaan maar niets wou helpen.
                                Vermoedelijk zaten ze er niet??????

                                Bijna alles gevangen met de onderlijn vast in de wartel van de korf met onderlijn 0,22mm en haak 8.

                                Zaterdag gaan we het opnieuw proberen we zien wel wat het wordt.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎