Help

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rick de visser
    Alrounder&Binder
    • 28-02-2007
    • 166
    • Nw-Roden

    Help

    Beste mede vliegvissers ik krijg de dubble strip maar steeds niet onder de knie heeft iemand het lef om dit met een verhaaltje te leren b.v.d
    rdv
  • Arent
    Vliegvissen, wat anders
    • 03-05-2007
    • 9

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Rick de visser
    Beste mede vliegvissers ik krijg de dubble strip maar steeds niet onder de knie heeft iemand het lef om dit met een verhaaltje te leren b.v.d
    rdv
    Rick,

    Probeer eens de zijwaartse worp (ik neem hierbij aan dat je normaal de bovenhandse worp gebruikt) en dan voor dat je elke beweging inzet even een kort rukje aan de lijn. dit doe je dus zowel voorwaarts als achterwaarts.

    Dat je hiervoor de zijwaartse worp gebruiken moet heeft verder niks te maken met dat de bovenhandse niet dubbel wil strippen, maar omdat ik het dubbel strippen makkelijker onder de knie kreeg door die te oefenen met de zijwaartse worp.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Tight Lines

    Reageer

    • martien
      Martien
      • 30-08-2007
      • 8
      • meerssen

      #3
      Als je het goed onder de knie wilt krijgen zal je les moeten nemen want zelf uitproberen en uitleg geven via het forum of DVD's te bekijken zal je geen stap verder helpen, alleen je gaat je verkeerde techniek aanleren waardoor je naderhand als je les gaat nemen die verkeerde handeling moeilijk eruit zal krijgen.
      de gr.Martien

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        De enkele strip of dubbelstrip leer je niet met lezen.
        Zie waar bij jou in de buurt een vliegvisclub is of ga naar een beurs waar de vliegvisclub aanwezig is.
        Het is heel simpel maar soms erg moeilijk om te leren.
        Een Schot die het mij voordeed vertelde mij: dans mister, flyfishing is dancing, en verdomd dat maakt het veel simpeler.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎