Welke match Hengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eddy rijken
    Komt net kijken
    • 12-03-2005
    • 57
    • Veenendaal

    Welke match Hengel?

    Hallo ik had een vraag wie vist heir veel met de match hengel en heeft nog een goede hengel tip voor mij. Ik heb nu zelf de Sensas Coruche. hebben sommige ervaring met deze hengel?
    M.v.g.
    Eddy
  • TicTacTies
    Komt net kijken
    • 17-10-2003
    • 74

    #2
    Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de reacties van de matchvissers,

    maar die blijven voorlopig nog uit,

    jammer............... !@#$ !@#$ !@#$
    Ook als de vis niet bijt moet je blijven LACHEN!!

    Reageer

    • tim van scherrenburg
      Komt net kijken
      • 03-03-2005
      • 86
      • veenendaal

      #3
      ja ik ben ook benieuwd

      reageer gewoon :?
      m.v.g Tim

      Reageer

      • Fisherman Eric
        Frequent aanwezig
        • 25-08-2003
        • 187
        • amersfoort

        #4
        ben ook benieuwd

        groeten Eric
        Groeten, Eric.

        Reageer

        • eddy rijken
          Komt net kijken
          • 12-03-2005
          • 57
          • Veenendaal

          #5
          Ben ik ook benieuwd
          M.v.g.
          Eddy

          Reageer

          • Theo de Kreij (van Berner

            #6
            Er zijn nogal wat merken die ook weer veel typen hebben, varierend van 30 tot wel 400 euro. Iedere hengel heeft zo zijn eigenschappen. Testcurve, werpgewicht, aantal ogen (14 of 15) en noem maar op. Sensas zal ongetwijfeld ook zijn voor en nadelen hebben. Belangrijk(er) is vaak de molen die je er aan hangt. Loopt je lijn soepel af zodat je ver kan werpen, inhaalsnelheid en fijnheid van de slipafstelling. Met een goede hengel en een slechte molen kom je niet waar je wilt zijn. Andersom gaat dat vaak beter. In de laatste Witvis Totaal staat een stuk over Matchvissen. Daar blijkt dat kennis van materiaal zoals lood en dobbers en ook techniek belangrijker is dan een bepaald merk. Ik heb zelf 3 merken liggen en kies aan het water welke ik neem. So, whats in a name? Status?

            Reageer

            • tim van scherrenburg
              Komt net kijken
              • 03-03-2005
              • 86
              • veenendaal

              #7
              dus je kan niet echt zeggen dat is een goede hengel of dat is een goed hengel maar alvast bedankt groetjes tim
              m.v.g Tim

              Reageer

              • eddy rijken
                Komt net kijken
                • 12-03-2005
                • 57
                • Veenendaal

                #8
                Ja zou eigenlijk ook graag namen horen van matchhengels. Wat is dus echt een miskoop en waar is je geld waar voor.
                M.v.g.
                Eddy

                Reageer

                • fiedeliedel
                  Banned
                  • 15-03-2004
                  • 122

                  #9
                  Ik ben nog niet zo'n ervaren matcher, maar heb wel een zeer fijne matchhengel. De Shimano Antares 4,20m Fast Action. Ik heb verschillende hengels vergeleken, onder andere de F4E match, Daiwa's en Drennan's. Maar ik vond deze Antares toch de fijnste. Zeer strak, geen na-dweilen. Afwerking boven elke kritiek verheven. Zeer mooie, snelle actie. Aangegeven werpgewicht is 20 gram, maar 35-grammers kan ie met gemak aan. Is wel aan de dure kant, heb er zo'n 280 euro voor betaald. Maar elke euro meer dan waard.

                  De molen die eronder hangt is natuurlijk ook van Shimano, namelijk de Stradic GTM 3000.

                  Reageer

                  • Ton
                    Frequent aanwezig
                    • 13-11-2003
                    • 126

                    #10
                    Hallo

                    Ik herb zelf twee matchhengels een shimano 3,90 mtr antares 2-15 gram en een colmic van 4, 50 mtr 2-16 gram. De laatste om met vaste montage te vissen.
                    Bij het matchvissen moet je eerste bepalen hoe je gaat vissen. Vaste montage of schuifdobber. Welke afstand.
                    Ik vis met de matchhengel tussen de 10 en de dertig meter. Korter vaste stok en verder de feeder. Gebruik zeer lichte molens met 14/100 en 16/100 lijn en 12/110 en 14/100 onderlijn. Moet wel zeggen dat ik het meeste op vijvers en grindgaten vis. Vis niet zwaarder dan 10 gram. Geen klagen over vangsten.

                    Ton

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎