Hoe kun je het beste voorvoeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rick de visser
    Alrounder&Binder
    • 28-02-2007
    • 166
    • Nw-Roden

    Hoe kun je het beste voorvoeren

    Beste karperers
    hoe zit het als je met boilies wil vissen in een groot water hoe krijg je goed boilies op een plek op een afstandje
    en hoe doe je dit met mais dit is nat en wil niet in een pva net (denk ik )maar hoe doen jullie dat nou
    Groeten rdv
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Maïs kun je 'spodden'. Dat is voeren d.m.v. een soort grote 'korf' en een geschikte hengel.



    Boilies kun je voeren met een werppijp.



    Of eventueel met een catapult...hoewel die niet door de wapenwet heen komen worden ze op veel plekken gedoogd, zeker in combinatie met boilies aan de waterkant. Het wordt gekker als je met een zak knikkers en je catapult door rotterdam loopt

    MVG,
    Pieter

    Reageer

    • karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

      #3
      voor grotere voerplaatsen op afstand gebruik ik een voerschep...deze voert gelijk een boilie of 10 tegelijk...

      en als het niet te ver uit de kant is..gewoon strooien..strooien als een boer die zn land doet
      http://www.carpteamelsloo.tk

      http://www.hsv-juliana.tk

      Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

      De groeten
      Ralph

      Reageer

      • Steven Scherphof
        Karpervisser
        • 26-04-2007
        • 26
        • Rijssen

        #4
        je kunt het mais ook droog kopen in de winkel is iets duurder maar dan kun je gericht voeren met het pva zakje
        groeten steven

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Dat KAN wel maar moet je NOOIT doen. Voor nooit droge partikels, zoals maïs. Maïs, bonen, duivenvoer, pinda's, enz. moeten altijd eerst worden geweekt en gekookt voordat er mee wordt gevist en gevoerd. Het eten van ongekookte partikels kan heel slecht aflopen voor de karper. Het risico bestaat dat de partikels gaan uitzetten in het spijsver******skanaal van de karper (of andere vis). De vis kan dan zoveel inwendige schade oplopen dat ie eraan bezwijkt. Bovendien zijn sommige partikels giftig als ze niet gekookt worden!

          MVG,
          Pieter

          Reageer

          • Ruud Engels
            Hollands Belgisch Visser
            • 21-02-2007
            • 61
            • Weert

            #6
            Hallo,

            In de tijd dat ik op karper viste maakte ik altijd gebruik van een katapult, voerlepel of werppijp om mijn biolies op de plaats te krijgen.

            Particles was altijd een probleem gezien het feit dat je deze niet over een grotere afstand kon verplaatsen.
            Wat ik hierop deed (ik viste doorgaans met gekookte hennep) was invriezen in ijsblokbakjes. Gebruik hierbij niet teveel water, het vocht wat aan de hennep zit nadat het gekookt is, is doorgaans al meer dan genoeg. Je voorkomt hiermee dat je de hennep erg lang moet invriezen, en na het voeren, ontdooit het ook erg snel onder water.

            Vlak voordat ik ging voeren gooide ik deze bakjes in een koelbox met koelelementen. Aan de waterkant maakte ik de blokjes los en met mijn voerlepel gooide ik de particles op de plaats.
            Als ik de particles op afstand moest krijgen was dit mijn werkwijze (met redelijk succes).
            Onder de kant of op werpafstand werd de hennep gekookt en zo op de plaats gevoerd, hoe verser gekookt en aangeboden hoe beter in mijn ogen.

            Natuurlijk is het gebruik van een voerboot ideaal voor dit soort zaken, alleen wordt het niet overal toegelaten, let er dus mee op! Maar het is tevens ook een zeer kostbare aangelegenheid om zoiets aan te schaffen.

            Andere manier is zelf met een roeibootje naar de voerplek toe te roeien en het uit te strooien.

            Maar voordat je aan dit soort zaken gaat denken kun je ook eens bekijken of je je voerplaatsen niet dichterbij kunt vinden/maken.
            Ik heb het al meerdere keren meegemaakt dat ik ver aan het vissen was en de karpers onder mijn voeten aan het azen waren.

            Bekijk en bedenk op voorhand dus goed wat je wilt, wat de mogelijkheden zijn en vooral, waar bevindt de vis zich.

            Succes met het maken van je keuze.

            Groeten Ruud
            Vijf dagen per week achter het net vissen is lang genoeg, die overige 2 dagen moeten we het net maar zien te vullen

            Reageer

            • antoinette
              Specimen Hunter
              • 13-11-2005
              • 1926
              • oudenhoorn

              #7
              In de vestinggrachten in hellevoet (een berucht karperwater) is het verboden roeibootjes of dergelijks te gebruiken, ik denk dat dat niet alleen daar niet mag, dus eerst even checken eer je gaat roeien.

              Reageer

              • Steven Scherphof
                Karpervisser
                • 26-04-2007
                • 26
                • Rijssen

                #8
                je kunt ook met katepult voeren doe ik soms ook werkt prima en ze zijn makelijk te vervoeren je hoeft er niet zoveel moeite voor te doen

                groeten steven

                Reageer

                • karperkoning
                  Karpervisser!
                  • 13-12-2005
                  • 878
                  • AELSE

                  #9
                  katapult...jammer dat ze ten strengste verboden zijn!!
                  je moet trouwens ook best veel oefenen wil je goed voeren met de katapultik voer heel goed met de boiliebuis of de schep...
                  http://www.carpteamelsloo.tk

                  http://www.hsv-juliana.tk

                  Helemaal Karpervisser !!!
                  Karp Fishing 4 live!

                  De groeten
                  Ralph

                  Reageer

                  • yannik
                    De kasteelvissers Viane
                    • 27-07-2006
                    • 694
                    • Geraardsbergen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
                    katapult...jammer dat ze ten strengste verboden zijn!!
                    je moet trouwens ook best veel oefenen wil je goed voeren met de katapultik voer heel goed met de boiliebuis of de schep...
                    bwa... dat valt wel mee hoor je moet gewoon goed mikken hier in belgië mag het dan ook wel...
                    Wie vist, die vangt!

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎