Gericht vissen op grotere karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CARP-HUNTER
    Newbie
    • 18-03-2007
    • 6

    Gericht vissen op grotere karper

    Hi

    Ik vis af en toe eens op een fijn karpervijvertje hier in de buurt. Ik vang geregeld 4à6 karpers per dag. Best wel fijn zou je zeggen? Nu de gevangen karpers wegen amper meer dan 5kilo. Hoe kan ik nu gericht op de dikkere exemplaren vissen op die vijver ?

    Greetz

    CARP-HUNTER
  • yannik
    De kasteelvissers Viane
    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    #2
    volgens mij is dat moeilijk te zeggen hoor carp-hunter. je kan best gewoon varieren met je aas (denk ik)
    Wie vist, die vangt!

    Reageer

    • CARP-HUNTER
      Newbie
      • 18-03-2007
      • 6

      #3
      Heb al verschillende aas-presentaties geprobeert hoor. Bollie eens in 2 snijden , tijgernoot , enz... De kleintjes blijven het lekker vinden

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        weet je zeker dat er dikke zitten?
        ik heb dat hier ook in een vijvertje dat ik 10 runs op een dag krijg en niks dikkers vang dan 5 kilo,dat is dan gewoon dat er geen dikkere op zitten...

        als er dikkere opzitten zal je deze moeten opzoeken...je zal dan wel een paar blanks op de koop toe krijgen maar die dikke komt dan wel
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Vaak is grote karper niet te vinden tussen een school kleintjes. Veel te druk. Misschien is het daarom een optie om een stek te zoeken waar je weinig kleine karpers vangt. Misschien komt juist daar die éne grote wel regelmatig langs. Feit is natuurlijk wel dat die grotes ook daadwerkelijk op dat water(tje) rondzwemmen!

          MVG,
          Pieter

          Reageer

          • CARP-HUNTER
            Newbie
            • 18-03-2007
            • 6

            #6
            Ik weet niet 100% zeker dat er dikke zitten. Maar is al redelijk oud vijvertje,dat eigendom is van het domein. Hoe kan ik nu echt wetend at er dikke zijn ?

            Greetz

            CARP-HUNTER

            Reageer

            • glensas
              Komt net kijken
              • 02-04-2004
              • 65

              #7
              Om te weten moet je zien hoe groot de vijver is, als dit een vijvertje is kleiner dan 1 ha zal er ni veel groot opzitten miss een paar uitschieters maar nooit vissen van 20 kg ofzo. Is dit vijvertje een paar ha, en het is een oude vijver waar de vissen al lang opzitten mag je er bijna zeker van zijn dat er dikke opzitten. Dit kan je ook zien door het water te observeren door uren te doen aan dit water of in de zomer als ze bovenkomen zien of je er wat groots tussen ziet. En om ze te vangen moet je ten eerste veel uren kloppen aan dat water, een voerplek maken 1 stok op de voerplek en 1 stok op 20 meter ervandaaan zonder bijte voeren. Want meestal mijden de grotere (slimmere vissen) de voerplek en blijven ze er een beetje rondhangen. En als ze eropzitten komen ze er ooit wel uit, maar je mag et niet opgeven. Maar je moet ook weten iets wat er niet opzit kan je ook niet vangen eh
              groetjes, Glen.

              Reageer

              • stuf
                Newbie
                • 08-02-2007
                • 26

                #8
                zoals glensas het zei zou ik het ook doen.
                en om dan 100% voor een grotere karper te gaan zou ik een keer een flinke boilie nemen 30 mm ofzo daar hebben de kleinere iets meer moeite mee.
                het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

                Reageer

                • Steven Scherphof
                  Karpervisser
                  • 26-04-2007
                  • 26
                  • Rijssen

                  #9
                  Ik denk niet dat je met 30 mm gericht op de grote kunt gaan vissen je kunt het altijd proberen maar een 20 ponder komt er ook wel op af.

                  Reageer

                  • stuf
                    Newbie
                    • 08-02-2007
                    • 26

                    #10
                    steven een 20 ponder is een grote karper voor mij
                    en zeker hier in de buurt
                    het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

                    Reageer

                    • PieterR
                      Newbie
                      • 18-05-2007
                      • 1

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door CARP-HUNTER
                      Ik vis af en toe eens op een fijn karpervijvertje hier in de buurt.
                      Ik zou eens een ander watertje proberen dan dat vijvertje.
                      In speciaale karpervijvers heerst over het algemeen een overbezetting en worden de karpers niet veel groter.

                      Kies een willekeurig kanaal, rivier of meer, voer drie dagen en probeer je geluk.
                      5 a 6 Karpers zullen het niet altijd worden, maar het geeft wel een voldoening als je de eerste binnen hebt.

                      grtz

                      PieterR
                      Iedereen is goed , tot hij het tegendeel bewijst!

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎