psychologie tijdens vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    psychologie tijdens vissen

    laat ik eens wat geks vragen......

    ik weet niet of t al eens een onderwerp is geweest maar ik ga toch eens onderzoeken of ik de enige mafkees onder de vissers ben of dat er meer mensen zijn die (onbewust) doen een visserspsychologie...

    een voorbeeld...
    ik ben aan t vissen, aan het feederen, en de top doet niks, ik pak een bak koffie en bengggg top veert terug!! koffie snel weg zetten en dan alsnog aanslaan maar... niets...ingooien en wachten. Maar helaas er gebeurt niets meer. Maar hé als ik koffie pak dan krijg ik misschien wel beet, gebeurde net ook. ( immers als je met wat bezig bent krijg je beet! ....) dus wat doe je, toch maar eens koffie pakken ( of een broodje' maar goed opletten want alleen dan bijten ze...!
    maw als je niks vangt probeer je vanalles...
    ja t ziet er maar dom uit als ik t terug lees maar het gebeurt in alle sporten...
    wie ondervindt deze waanideeën ook wel eens of moet ik me laten onderzoeken...??
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #2
    Inderdaad een raar fenomeen, mezelf ook al meerdere malen overkomen.
    Ik geloof alleen niet in het feit dat een vis in de gaten heeft dat je concentratie weg is of dat je met iets anders bezig bent.

    Mijn oplossing is om een goede zelfhaak montage te gebruiken, dan blijft de top wel zwiepen als je koffie pakt.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    • Rick de visser
      Alrounder&Binder
      • 28-02-2007
      • 166
      • Nw-Roden

      #3
      ik heb dat ook

      het is erg gek dit viel mij laatst ook op net als je even niet kijkt hobbelt je dobbertje weg

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        gebeurt me vaak...ook als je aant eten bent ofzo...
        is me vanavond nog gebeurt,zit je rustig een broodje hamburger te eten
        krijg je natuurlijk een run..om het nog leuker te maken komt deze nog los ook..en je broodje hamburger ligt fijn in het gras

        maja dat ligt niet aan de vissen..de dingen die fout gaan blijven je bij,maar de runs die je krijgt als je geconcentreerd vist vergeet je..
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Tjaa bij mij gaat dat ook zo sta je even met je *** in je hand bijt ie

          vis je dan met een hand in je broekzak bijt ie nie

          maar het verhaal wat er achter zit is langer door laten bijten

          of zoals mijn broer Christ het zo mooi verwoorde op je handen gaan zitten
          gr Gerard

          Reageer

          • Jan Broess
            Specimen Hunter
            • 21-09-2003
            • 1131
            • Nieuwegein

            #6
            Hahaha!!!

            Dat overkomt mij ook als ik omkijk of anderen ook vis vangen en dan kijk ik terug op mijn feedertop. Ja hoor, als een hoepel en dan keert de top snel weer terug op oude positie. Aanslaan kan niet meer... Shit. Een peperdure beet, omdat ik maar 3 vis had.

            Soms als er een leuk meisje langsfietst of vaart, krijg ik een mooie beet
            Zelfs als ik mijn broodtrommel open, schiet de dobber weg. Juist op het moment waarop ik dacht: er bijt niets meer, ik ga lekker eten. De vis wordt jaloers en krijgt honger (voedselnijd )

            Zo kun je nog doorgaan.... Zoiets bestaat dus echt. Laten we tijdens wedstrijden een zakje snoep meenemen en eten
            Greetz,
            Jan Broess

            www.devaartposcar.nl

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              maar de vraag, als je dat net hebt meegemaakt, ( vis bijt terwijl je een boterham pakt) en daarna bijt ie niet meer, zijn er dan mensen die dan nog een boterham pakken in de rare gedachte dat de vis dan vast nog wel eens bijt.... of hun pet wel scheef zetten want je ving beter bij een scheve pet... of iets in die richting..
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • 4x14
                Banned
                • 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                maar de vraag, als je dat net hebt meegemaakt, ( vis bijt terwijl je een boterham pakt) en daarna bijt ie niet meer, zijn er dan mensen die dan nog een boterham pakken in de rare gedachte dat de vis dan vast nog wel eens bijt.... of hun pet wel scheef zetten want je ving beter bij een scheve pet... of iets in die richting..
                je kan het altijd proberen !

                Reageer

                • hanno-visser
                  visserman en queen-fan
                  • 29-12-2006
                  • 140
                  • zwolle

                  #9
                  ik heb het vooral onder het voeren....wil ik net een mooi voorballetje maken...dobber onder..
                  dus als de sodemieter voer wegleggen en aanslaan...maarja.. te laat

                  mvg
                  hanno-visser

                  Site: www.vissenmethanno.websitemaker.nl/vissen

                  -||Als ze me missen ben ik vissen||-

                  Reageer

                  • 4x14
                    Banned
                    • 10-12-2006
                    • 849
                    • Brielle

                    #10
                    ik had het net ook weer,net gevoerd en het leek net een bubbelbad. even snel wat eten en dan eens lekker vangen dacht ik,zit ik lekker te eten en de ene na de andere,stop ik met eten word het stil.... toch nog in een uurtje 10 brasems weten te vangen,daarna werd het stil toen ik ik er een boven m'n voer verspeelde

                    Reageer

                    • yannik
                      De kasteelvissers Viane
                      • 27-07-2006
                      • 694
                      • Geraardsbergen

                      #11
                      wel, ik heb het ook hoor. meestal zit ik uren op mijn visbak dan ga ik even de beentjes strekken... bang dobber onder... laatst zat ik te vissen ik ben rustig mijn ijsje te eten... bang run... en dat gebeurt elke sessie wel 1keer en dan heb ik zo'n gevoel van
                      Wie vist, die vangt!

                      Reageer

                      • esperto
                        Sportvisser
                        • 16-09-2006
                        • 654
                        • Oostkamp (Brugge)

                        #12
                        je kan ook je pet omgekeert zetten natuurlijk,zo denk de vis dat je even omkijkt, en dan maar aanslaan !

                        Reageer

                        • 4x14
                          Banned
                          • 10-12-2006
                          • 849
                          • Brielle

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door esperto
                          je kan ook je pet omgekeert zetten natuurlijk,zo denk de vis dat je even omkijkt, en dan maar aanslaan !
                          hoe doe je het dan met je eten ? vaak gebeurt het tijdens het eten....

                          Reageer

                          • Jan Grijpstra
                            Sportvisser
                            • 09-10-2002
                            • 646
                            • Aalzum

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door esperto
                            je kan ook je pet omgekeert zetten natuurlijk,zo denk de vis dat je even omkijkt, en dan maar aanslaan !
                            Nee joh, als je je pet omdraait denken ze dat je weggaat!
                            -------------------------------------
                            Groeten van Jan

                            Reageer

                            • Ronald Nannings
                              Verificatie gaande...
                              • 05-08-2006
                              • 602
                              • Enclave Friesland

                              #15
                              Hallo,

                              Psychologie in het wedstrijdvissen is één van de meest onderschatte factoren. Je kunt je buren al voor de wedstrijd op een dwaalspoor brengen door te roepen dat we op een slecht stuk zitten. Dat speelt zeker mee tijdens een wedstrijd, een visser die daar gevoelig voor is zal minder scherp zijn. Daarnaast heb je nog veel meer trucen om iemand uit de wedstrijd te halen. Ik pas het niet toe, want ik ga uit van mijn eigen kracht. Helaas zijn er altijd figuren die het wel toepassen...Maar als er een leuke vrouw aan de waterkant verschijnt, die vraagt of ik wat heb gevangen, ben ik helaas wel afgeleid.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎