Welke viskist moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Loodt
    Newbie
    • 08-05-2007
    • 4

    Welke viskist moet ik kiezen?

    Beste mensen,

    ik kan wel even wat advies gebruiken. Momenteel vis ik nog met m'n eerst viskist en een los plateau. Ik ben nu onderzoek aan het doen naar een plateau+viskist in 1.

    Natuurlijk ben ik bekend met Rive en Milo. Over de kwaliteit hiervan kan niemand op of aanmerkingen over maken. Maar nu er een nieuw systeem van JVS op de markt is, ga ik twijfelen. Het vista-systeem van JVS spreekt me heel erg aan! Ook het transportsysteem ziet er heel handig uit! een soort van kruiwagenidee.

    Heeft iemand al ervaring met het vista-systeem van JVS? Of heeft er iemand een goed advies voor een goed plateau+viskist in 1?

    Mijn budget zit rond de 500 euro (plateau+viskist en steunen,opbouwdelen)

    Groeten,

    Piet
  • Ruud Engels
    Hollands Belgisch Visser
    • 21-02-2007
    • 61
    • Weert

    #2
    Hallo Piet,

    Ik heb ongeveer 2 jaar met een JVS kist gevist. Op zich is de kist niet slecht, alleen het storende voor mij was dat ik tot 2 keer toe heb moet switchen van kist omdat JVS telkens iets wijzigde aan de kisten in het assortiment waardoor onderdelen niet meer op elkaar aansloten
    In mijn ogen niet erg handig als je een kist in de markt zet waar de klanten de mogelijkheid geeft om zijn/haar kist op te bouwen naar zijn/haar wensen.

    Dat is voor mij de reden geweest dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe zitkist. Ook ik heb Rive en Milo kisten bekeken. Maar ik ben uiteindelijk vanwege het budget bij Preston uitgekomen.
    Preston is een Engels merk die momenteel hard aan de weg timmert en dit jaar een schitterende viskist op de markt heeft gebracht, namelijk de Preston Space Station die zeer uitgebreid afgeleverd wordt voor een bedrag van € 559,00.

    Als je de kist ziet zou je haast zeggen dat het een Rive ST kist is.

    Op dit moment vis ik ruim 2 maanden op deze Preston kist en ik ben er uitermate tevreden.
    Voor meer informatie kun je eens op de site van Preston kijken: http://www.prestoninnovations.com/pi...ion_focus.html

    Mijn advies, neem rustig te tijd om enkele kisten naast elkaar te zetten, te vergelijken en kijk ook wat voor wensen je hebt in de toekomst zodat je dan niet bedrogen uit gaat komen. Houdt er ook rekening mee, je maakt waarschijnlijk meer uren dan je verwacht op een kist, zitcomfort telt erg mee maar ook dat je je zaken bij de hand hebt die je nodig hebt om te vissen.

    Succes met je zoektocht.

    Ruud
    Vijf dagen per week achter het net vissen is lang genoeg, die overige 2 dagen moeten we het net maar zien te vullen

    Reageer

    • junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

      #3
      denk dat de JVS vista lang op de markt blijft,, mooie kist, mooie prijs

      Reageer

      • vissertje
        Frequent aanwezig
        • 03-04-2007
        • 136
        • brunssum

        #4
        rive is en blijft het beste

        groetjes sjors

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          het is maar net hoeveel gebruik je maakt van je kist hoor .

          rive is goed milo ook ,in het wedstrijd wereldje zie ik ook steeds meer cracks op preston zitten.
          boss koffers zijn mooi,en als je ze nog kan vinden de continental boxen.

          maar zoals met alles tegenwoordig ,koop je het voor jezelf echt om te gebruiken of uiterlijk vertoon.

          kortom vis je 20 uur in de week of meer dan zou ik een hele goede kist kopen.

          vis je nou 1 zaterdag in de 3 maanden ja dan kan het met een goedkope optie.

          net als vaste stokken neem er maar 1 van een 4000€ die koop je niet als recreant.

          het is en blijft gewoon gereedschap,tenminste zo zie ik het

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #6
            Welke kist het ook gaat worden ,alles heeft zijn vorens en tegens ,Maar laat dat kruiwagen idee varen
            Dat vind ik wel zo,n slecht idee ,de hele lading hangt aan je rug
            Het zelfde als het transport systeem van rive ,het lijkt handig
            Maar het even wicht is ver te zoeken
            De wielen achter op is ook niets
            Ik heb kruiwagenwielen onder m.n plateau zitten ,en dan zo geplaatst dat het spul in evenwicht is bij volle belading
            Het rolt als het ware achter mij aan ,zonder enige inspanning
            Door de weilanden moet ik er ook aan trekken Ik ben echter zeer te vreden zoals ik het nu heb
            Ik wens je verder veel wijsheid in het maken van de juiste keuze
            En dat is best moeilijk ,er is zo veel te koop
            Mijn keuze zou zijn los plateau ongeveer 100 euro
            en van wat ik over hou koop ik de viskist +trekstang en wielen
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

              #7
              ik heb via een mazzeltje een milo m 800 kunnen versieren en vergeleken met mijn oude kissie is dit tha bomb.. Maar Preston ziet er ook heel ok uit, heb er niet op gezeten though.. Wel op een rive en dat blijft imo. toch het mooiste spul..
              vr.gr. Jeroen

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎