Welke forumgebruiker vist met welke feederhengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

    Bij een opheffingsuitverkoop nog een feedertje Spro Inspiration 360 gekocht, werpvermogen 140 gram. Bij het droogzwaaien belooft het een lekkere hengel te zijn waar ik zeker 80 meter mee kan gooien. Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
    Greetz,
    Jan Broess

    www.devaartposcar.nl

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      Jan,
      Stond deze hengel buiten toen jij hem kocht omdat je hem droog moest zwaaien. Dat is toch geen service naar de klant. Ik zou in zo'n zaak nooit een hengel kopen. Ik geef al gelijk toe: brabers zijn niet van de slimste.


      Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        Hallo Pebo grapje

        ik doe dat ook altijd droogzwaaien als ik een nieuwe hengel koop

        en wat ik ook vaak doe is slapende vis vangen

        en veel ui in mijn voer de vis komt dan met natte ogen boven
        gr Gerard

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          Duidelijk ook een braber. Vissen kunnen ze niet, maar je kan er wel de hele dag mee lachen.

          Groeten,
          PeBo.
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          • Jan Broess
            Specimen Hunter
            • 21-09-2003
            • 1131
            • Nieuwegein

            Hahaha... Da's een goeie Pebo
            Droogzwaaien doe ik altijd met feederhengels die nog in de schappen liggen, om de soepelheid te testen. Bij een 11.8" Dutch master van Preston zwiept het dan heerlijk diep op en neer, bij die Spro zwiept het iets minder. Werpgewicht 140 gram zegt genoeg, deze hengel heeft een stevig body om lekker op 50-80 meter te vissen. Ik moet er nog daadwerkelijk mee vissen, dan pas is het oordeel geveld.

            Ik vis het vaakst met Dutch masters van preston. 14.2" (ook 130gr), 13,8" en 11,8". Ik ga de 12.8" nog erbij halen dit jaar. Ook liefhebbers van DM hier?
            Greetz,
            Jan Broess

            www.devaartposcar.nl

            Reageer

            • Tom Meertens
              Feedervisser
              • 05-12-2008
              • 182
              • Philippine

              Jan , heb zelf geen ervaring met de preston hengels , maar volgens de goede reacties hierover moeten dit wel fijne hengels zijn .
              Zelf vis ik het meeste met Tri - cast legend 4000 waar ik uitermate tevreden over ben .
              Heb ook nog een Beastmaster medium 335/360 , Speedmaster multi lite 275/335 , Nexave picker 275.
              2 Spro pickertjes
              En een Arca eternity medium 335 .

              groeten Tom .

              Reageer

              • Jurgen v.d. S
                Nishikigoi
                • 01-08-2008
                • 203
                • Nieuwegein

                Ik vis het meest met de Preston Dutchmaster 130 gr heb er twee van en vist perfect en voor bijna elk water te gebruiken. Voor de rivier gebruik ik de Bert van Gerven Titanium. Prachtige hengel en een mooie actie. Kan er 150gr mee weg gooien. Voor het lichtere werk gebruik ik een Browning welke ik 15 jaar geleden heb gekocht maar waar ik geen afstand van kan doen. Prachtige licht feeder met een perfecte actie. Werd toen der tijd verkocht als een heavy feeder, je kan er korven tot 60gr mee weg gooien !!! verders nog een picker en twee feeders van Shimano. Maar zoals andere ook al beschreven hebben gaat mijn voorkeur uit naar de Preston

                Reageer

                • RenéTom
                  Frequent aanwezig
                  • 10-10-2007
                  • 121
                  • Kerkrade

                  Ik heb vandaag ook een Heavy Feeder gekocht van : Sportex de HF 4209, ik heb 10 jr garantie op de blank, er zitten 16 Sic ogen op en ik heb drie volglasfaser top's 2 , 2,5 ,3 oz . ik moet hem eigenlijk zo snel mogenlijk kunnen gebruiken zodat ik ook kan vertellen hoe deze wonder mooie stok, zich houd.
                  Zijn er misschien forumleden die ervaring hebben met het Merk : Sportex .
                  Ik heb er niet te veel voor betaald 180,00 €.
                  En zou iemmand mij een goede tip kunnen geven waar ik deze hengel kan proberen ?

                  met groetjes René
                  " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    Rene, op de maas misschien ?
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • Tom Meertens
                      Feedervisser
                      • 05-12-2008
                      • 182
                      • Philippine

                      Rene , Sportex Blanks hoef je niet bang voor te zijn , die ga je bij normaal gebruik niet kapot gooien , dit is dus Duitse degelijkheid .
                      Er zijn diverse hengelfabrikanten welke gebruik maken van Sportex blanks om ( hun ) hengels te bouwen .
                      Ik heb 2 penhengels voor de karper gebouwd van Sportex blanks , en ik heb hier nog nooit geen problemen mee gehad , dit breekt dus echt niet .

                      groeten Tom

                      Reageer

                      • RenéTom
                        Frequent aanwezig
                        • 10-10-2007
                        • 121
                        • Kerkrade

                        Ik heb die : Sportex HF 4209 op aanraden van mijn persoonlijke begeleider gekocht, deze goede vriend is al meer als 30 jr aan het vissen, hij is begonnen met bamboe ( tonkin ) en vol-glas-vezel, en in die jaren heeft hij veel verranderingen gezien en is door die jaren ervaring aan het beste materiaal kunnen komen, en door goed te luisteren naar zijn raadgevingen kom je zelf ook tot de conclusie dat je beter voor zeker kunt gaan en nix aan het toeval kunt overlaten. Oké 180,- € is veel geld ,maar als je daar tegenover steld dat je 10 jr. garantie hebt op de blank, wat geen andere fabrikant aanbied, dan heb je een zeker gevoel dat je materiaal ook in orde is, en dat geeft vertrouwen, en als je vertrouwen hebt in je materiaal kan je de energie vol inzetten om vis te vangen.

                        Heb ik gelijk of heb ik gelijk.

                        Groetjes René
                        " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                        Reageer

                        • Bas Nijmegen
                          wedstrijdvisser
                          • 13-01-2009
                          • 541
                          • Nijmegen

                          Hallo Vissers,

                          Ik vis al jaren met twee Heavy Feeders van Bert van Gerwen. Deze hebben een werpgewicht tot 180 gram. Nog steeds één van de betere feeders voor het vissen op grotere afstand met behoorlijk gewicht. Aangezien ik veel wedstrijden op o.a. de Maas vis een must.
                          Voor het lichtere werk heb ik twee medium heavy Shimano Twinpower feeders van 3.90 m. Ook werkelijk sublieme hengels met een geweldige actie. Daar gooi ik als het moet ook met gemak en metertje of 70 mee met een speekorfje van een gram of 40.

                          Heb in de loop der jaren vaak gekeken naar andere feederhengels (je wilt toch zo nu en dan weer eens wat kopen toch?), maar nog steeds heb ik moeten concluderen dat het eigenlijk zonde van het geld is. Deze hengels zullen dussen nog lang meegaan, want ze zijn niet kapot te krijgen...

                          Groeten Bas
                          Gr. Bas

                          Een vis vangen is niet moeilijk.
                          Vis blijven vangen wel...

                          Reageer

                          • fpulles
                            omgeturnd
                            • 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

                            vd willik 4.20m / dam sumo 3.60-4.05m/ silstar royal class 3.30m (favoriet en superstok)/ dam pickertje van 2.40m uit 1984!!!" (Dit jaar een "old-timertje). Allemaal hengels met "karakter"

                            De rest van het zooitje heb ik allemaal opgeruimd, waaronder shimano's, preston, ultimate, en mitchell.
                            oude hond kan ook trucjes leren

                            Reageer

                            • cquad
                              Iets met water
                              • 18-03-2008
                              • 361
                              • Buitenpost [FRL]

                              Ik heb voor mijn verjaardag centjes een Garbolino Mayhem Feeder (medium/heavy) gekocht.
                              Afgelopen weekend voor het eerst mee gevist, leuke actie en ligt lekker in de hand.
                              Helaas vielen de vangsten wat tegen ( 1 platte ), maar de eerste indruk is Top
                              Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

                              Reageer

                              • misser
                                cuore sportivo
                                • 06-04-2007
                                • 317
                                • ijsselmuiden/kampen

                                [QUOTE=misser;99297][QUOTE=misser;72256]Zo even een aanpassing

                                1 keer hitman 2+3 feeder [vlemmix]om mee te beginnen leuke hengel voor wienig geld
                                1keer speedmaster medium 3.60 sinds 2 dagen in bezit fijne hengel
                                1keer spro 360 passion feeder ook medium [verkocht]
                                Mitchell Alliance heavy feeder 3.90- 80-150gr met 4 toppen
                                Arca Grandview heavy420 met een molen van daiwa de regal plus 4500 brinu een mitchell avocet 6500 big surf

                                Zo nu gaan we voor een vaste stok
                                vastestok is een maver 13mtr geworden M37 reglass

                                ---Donderdag nog een Arca Grandview medium/heavy 390mtr op halen --------------------------------------

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎