Welke forumgebruiker vist met welke feederhengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Buster
    Met enige kennis...
    • 21-08-2007
    • 311
    • Lingewaal

    #91
    Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
    ja dat heb je goed ,ik kan inderdaad heel goed gooien,maar een zeehengel en speedkorven van 150 gram heb ik nog nooit nodig gehad.

    met mijn van de willik en een turbo van 80 gram haal ik 130 mtr meer en verder heb ik nog nooit nodig gehad.

    maar je bent vrij om het wel te doen hoor
    150 gram valt wel mee, 165 en 180 gram mag je ook uitproberen, als je potig genoeg bent. Deze speedkorven hebben vleugels. gr B.

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #92
      Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
      Hoi Spui,

      De vraag is natuurlijk, heb je wel eens een hengel kapot gesmeten?

      Groeten
      Dennis
      Hallo Dennis ik inieder geval wel

      ik was aan de Maas aan het feederen en de vis zat ver weg en ik zat aan het max gewicht van mijn hengel en binnen een half uur trok ik twee Shimano Sradic feeder,s Medium Heavy door midden

      het mooie was dat ik van Shimano de hengeldelen tegen half geld vergoed kreeg
      gr Gerard

      Reageer

      • ToniMono
        Banned
        • 23-05-2007
        • 386
        • Arnhem

        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door tester
        Hallo Dennis ik inieder geval wel

        ik was aan de Maas aan het feederen en de vis zat ver weg en ik zat aan het max gewicht van mijn hengel en binnen een half uur trok ik twee Shimano Sradic feeder,s Medium Heavy door midden

        het mooie was dat ik van Shimano de hengeldelen tegen half geld vergoed kreeg
        Maar wat zul jij geflipt hebben die middag, of niet?

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #94
          Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
          Maar wat zul jij geflipt hebben die middag, of niet?
          Hallo Tonimono inderdaad

          ik beb zo iemand die na het vissen zijn materiaal met warm water afspoeld

          dus terug naar dit topic

          ik heb nu Shimano Speed Master feeder Carp buigzaam tot in het handvat en een werpgewicht van 150 gr en met een lengte van 366 cm

          en daar mee vertrekt een bolloodje van 80 gr met de snelheid van een kogel
          gr Gerard

          Reageer

          • Buster
            Met enige kennis...
            • 21-08-2007
            • 311
            • Lingewaal

            #95
            Oorspronkelijk geplaatst door tester
            Hallo Tonimono inderdaad

            ik beb zo iemand die na het vissen zijn materiaal met warm water afspoeld

            dus terug naar dit topic

            ik heb nu Shimano Speed Master feeder Carp buigzaam tot in het handvat en een werpgewicht van 150 gr en met een lengte van 366 cm

            en daar mee vertrekt een bolloodje van 80 gr met de snelheid van een kogel
            hoi Tester, mijn probleem met die shimano feeders is dat het handvat zo kort is, die LXHXLFDR VAN 4.88 tot 5.18 lengte heeft dat niet, en is voor mij passend.Waarom die antaris feeders dan niet, vraag ik mij af. gr B.

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Buster
              hoi Tester, mijn probleem met die shimano feeders is dat het handvat zo kort is, die LXHXLFDR VAN 4.88 tot 5.18 lengte heeft dat niet, en is voor mij passend.Waarom die antaris feeders dan niet, vraag ik mij af. gr B.
              Hallo Buster

              mijn persoonlijke mening is dat een kort handvat meer klant vriedelijk is of anders beter verkoopbaar

              maar voor iemand die de max snelheid aan zijn lood/ korf wil geven gelden er andere regels

              als ik naar me zelf kijk op een vidio dan zie je dat in het laatste stuk van de worp de swing versneld door tegelijkertijd de molenhand met kracht naar voren te bewegen en de onderhand /of handvat met kracht naar achteren

              het scharnierpunt zit tussen die twee handen in en het is nog altijd kracht maal arm

              dus die 12 cm langere handvat van de Speedmaster Carp geeft mij meer snelheid en daarom past jou dat misschien ook wel met goed met die 5 m hengel met langere handvat

              maar voor de kortere afstand heb ik toch liever het normale handvat van de Antaris of WP
              gr Gerard

              Reageer

              • Buster
                Met enige kennis...
                • 21-08-2007
                • 311
                • Lingewaal

                #97
                Oorspronkelijk geplaatst door tester
                Hallo Buster

                mijn persoonlijke mening is dat een kort handvat meer klant vriedelijk is of anders beter verkoopbaar

                maar voor iemand die de max snelheid aan zijn lood/ korf wil geven gelden er andere regels

                als ik naar me zelf kijk op een vidio dan zie je dat in het laatste stuk van de worp de swing versneld door tegelijkertijd de molenhand met kracht naar voren te bewegen en de onderhand /of handvat met kracht naar achteren

                het scharnierpunt zit tussen die twee handen in en het is nog altijd kracht maal arm

                dus die 12 cm langere handvat van de Speedmaster Carp geeft mij meer snelheid en daarom past jou dat misschien ook wel met goed met die 5 m hengel met langere handvat

                maar voor de kortere afstand heb ik toch liever het normale handvat van de Antaris of WP
                Hoi tester, als jij ervaring hebt met die zware 5 m shimano feeder, zou ik daar graag van leren. gr B.

                Reageer

                • spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

                  #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                  Hoi Spui,

                  De vraag is natuurlijk, heb je wel eens een hengel kapot gesmeten?

                  Groeten
                  Dennis

                  nee,ik heb het hier al eens eerder verteld maar dat komt veel natuurlijk door een verborgen breuk.

                  maar met timing kun je ook de boel verkloten,een worp mag geen herrie maken,en ik hoor hele volkstammen zwiepen.

                  probeer nou eerst voor je zelf met al je hengels eens het ultieme moment van loslaten te ontdekken,als je dat vind gooi je al verder.

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #99
                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster
                    Hoi tester, als jij ervaring hebt met die zware 5 m shimano feeder, zou ik daar graag van leren. gr B.
                    Hallo Buster

                    gedwongen door nekklachten heb ik al mijn zwaren hengels weg gegeven

                    en wat blijkt ik gooi nu bijna net zo ver met de Carp 366

                    in het voorjaar vanaf de krib aan de waal wil ik wel een dag met je gaan vissen
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • Buster
                      Met enige kennis...
                      • 21-08-2007
                      • 311
                      • Lingewaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door tester
                      Hallo Buster

                      gedwongen door nekklachten heb ik al mijn zwaren hengels weg gegeven

                      en wat blijkt ik gooi nu bijna net zo ver met de Carp 366

                      in het voorjaar vanaf de krib aan de waal wil ik wel een dag met je gaan vissen
                      Hoi tester, die afspraak staat, en we spreken tegen die tijd wel af wanneer. Zelf laat ik die kribben tegenwoordig links liggen, ik gooi liever wat verder, dan dat ik een been breek, heb al genoeg gezondheids problemen. Een leefnet gebruik ik nooit, of ik moet een wedstrijdje meevissen, uiteraard ben je daar geheel vrij in. Verschillen in benadering of opvatting maken de hengelsport vooor mij boeiender, ik kijk er nu al naar uit, en hoop weer wat te leren. Groet Jan.

                      Liever leut dan kilo's.

                      Reageer

                      • tester
                        Maas en Waal visser
                        • 06-03-2004
                        • 2596
                        • Son

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buster
                        Hoi tester, die afspraak staat, en we spreken tegen die tijd wel af wanneer. Zelf laat ik die kribben tegenwoordig links liggen, ik gooi liever wat verder, dan dat ik een been breek, heb al genoeg gezondheids problemen. Een leefnet gebruik ik nooit, of ik moet een wedstrijdje meevissen, uiteraard ben je daar geheel vrij in. Verschillen in benadering of opvatting maken de hengelsport vooor mij boeiender, ik kijk er nu al naar uit, en hoop weer wat te leren. Groet Jan.

                        Liever leut dan kilo's.
                        Hallo Buster ik hou ook van dat strandgevoel

                        dat komt mooi uit dan vissen we vanaf de zandplaat naar de geul heb je geen schepnet / leefnet nodig

                        een hengel in de geul op de barbeel en een hengel op de zandplaat voor winde en brasem
                        gr Gerard

                        Reageer

                        • Buster
                          Met enige kennis...
                          • 21-08-2007
                          • 311
                          • Lingewaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door tester
                          Hallo Buster ik hou ook van dat strandgevoel

                          dat komt mooi uit dan vissen we vanaf de zandplaat naar de geul heb je geen schepnet / leefnet nodig

                          een hengel in de geul op de barbeel en een hengel op de zandplaat voor winde en brasem
                          Hoi Tester, ik weet een pracht van een stek voor diene barbeel kan je met de auto bij rijden. Dat verklap ik hier natuurlijk niet, kom toch al de vreemste snuiters tegen op mijne mooiste stekken, tot Russen aan toe. Niet te geloven maar wel waar. Die gasten nemen vuilnis zakken vol brazem en wat ze ook maar vangen mee. en laten de lege drankflessen achter Vis trouwens ook veel vanaf de kant op de stenen, als ik er maar met de auto bij kan rijden vind ik het al gauw goed. Ik heb de pest aan sjouwen. gr J.

                          Reageer

                          • Serrano
                            GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                            • 05-07-2004
                            • 294
                            • GELDROP

                            http://www.hsc-limburg.nl/html/catalogus.htm

                            Maver Thor 120 Heavy Feeder 4.5 m
                            • Maver Thor 120 Heavy Feeder 4.5 m
                              Actie: heavy

                              € 69.-
                            • Aantrekkelijke prijs lijkt me, iemand ervaring hiermee?

                            Reageer

                            • Buster
                              Met enige kennis...
                              • 21-08-2007
                              • 311
                              • Lingewaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Serrano
                              http://www.hsc-limburg.nl/html/catalogus.htm

                              Maver Thor 120 Heavy Feeder 4.5 m
                              • Maver Thor 120 Heavy Feeder 4.5 m
                                Actie: heavy

                                € 69.-
                              • Aantrekkelijke prijs lijkt me, iemand ervaring hiermee?
                              Nee geen ervaring mee moet het met de foto doen. De prijs lijkt aantrekkelijk, al denk ik dat er alleen glastoppen bij zitten met erg kleine ogen. Denk dat er om deze tijd van het jaar voor dat geld wel meer keus is. Kijk anders eens naar goed gebruikt van de bekende merken, dat hoeven echt de duurste merken niet te zijn, doe ik zelf ook.

                              Reageer

                              • misser
                                cuore sportivo
                                • 06-04-2007
                                • 317
                                • ijsselmuiden/kampen

                                [QUOTE=misser;72256]Zo even een aanpassing

                                1 keer hitman 2+3 feeder [vlemmix]om mee te beginnen leuke hengel voor wienig geld
                                1keer speedmaster medium 3.60 sinds 2 dagen in bezit fijne hengel
                                1keer spro 360 passion feeder ook medium [verkocht]
                                Mitchell Alliance heavy feeder 3.90- 80-150gr met 4 toppen
                                Arca Grandview heavy420 met een molen van daiwa de regal plus 4500 bri

                                Zo nu gaan we voor een vaste stok

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎