welke quivertipjes horen bij wel type van feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony123
    De eenzame visser
    • 20-12-2004
    • 38

    welke quivertipjes horen bij wel type van feeder

    hallo feeder vissers
    kunnen jullie mij zeggen welke tips het beste passen bij een LF een MF en een HF ?
    bijvoorbeeld LF (0.5 oz,1,1.5 ??? ) MF (2 ???? ) HF

    dank bij voorbaat
  • Deputy
    Sportvisser
    • 04-02-2002
    • 606
    • Lille

    #2
    Hallo Tony,

    Zoals je ziet .. weinig reactie.
    Vermoedelijk omdat de meesten er (nog) niet bij stil gestaan hebben.
    Persoonlijk denk ik dat je vraag niet echt relevant is. Zeg wel vanuit persoonlijk oogpunt.

    De weerstand van je tip heeft eigenlijk enkel en alleen te maken met je einddoel : zeer fijn vissen, zware korven, stromend water, enz...
    Zo kan het zijn dat je met een (ultra) heavy feeder vist op 80 meter, maar er een fijne top op zet om toch nog je beten te zien.
    Anderszijds vis je met een medium op 30 meter in stromend water met een stevige top.
    Zodoende heb ik voor elk van mijn feeder verschilledne toppen, gaande van licht tot zwaar en dan gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar lichte toppen.

    Persoonlijk vindt ik dat de bijgeleverde toppen van de meester feeders veeeeeeeel te dik zijn en zal ik ze zelf meestal ombouwen.
    groetjes van Deputy Dog

    ---------------------------
    http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
    http://www.marcelvandeneynde.be

    Reageer

    • Tony123
      De eenzame visser
      • 20-12-2004
      • 38

      #3
      beste visser

      Ik zit een beke met een probleem u gebruikt zo dun mogelijke topjes met als doel zo weinig mogelijk weerstand te genereren bij een aanbeet. Ik zie dat toch een beetje anders. Ik vis met een top waarmee ik zo goed mogelijk de afstand kan smijten die ik wil zonder dat de wind of de stroming in het water de korf manipuleert. Dat mijn topje te stug zou zijn trek ik mij niet aan omdat ik vermoed dat de vissen 9 op 10 gevallen zich toch zelf haken. Ik vis immers met een zeer kleine loodlijn 7 cm max gemeten vanaf de knoop (die aanleiding geeft tot de vertakking in de voorlag)tot de bovenste rand van de korf.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎