Informatie Feeder gevraagd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jpter
    Komt net kijken
    • 28-12-2004
    • 87
    • sint truiden

    Informatie Feeder gevraagd

    Ben al geruime tijd op zoek naar een Titan Spro 390 M.H.
    Verschillende winkels gecontacteerd, resultaat niet meer te krijgen.
    Wel de Titanex 390 M.H. Is er iemand die ervaring heeft met deze stok?
    Gelieve dan te reageren op dit bericht.
    Alvast bedankt, Jean-Pierre.
    feedergek
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Ik heb zelf de Spro Titan 4,20 lang, en moet zeggen het is een feeder voor het zwaardere werk. Werpgewicht 160 gr. Er worden 2 feerdertopjes bijgeleverd . De Spro Titan is vrij prijzig, ik heb hem gekocht in Maaseik, hengelsportzaak De Snoek.
    Wel een uitstekende feeder. Het nadeel er zijn geen reserve topjes te verkrijgen, als er eentje afbreekt, en je hebt hem onmiddelijk nodig. Dus die moeten extra besteld worden.Er is intussen weer een nieuwe Spro feeder uitgebracht, die is zeer mooi, maar ik weet de prijs hiervan niet. Maar Maaseik heeft ze, of kan ze bestellen. De tel:089/56.53.14 vanuit NL.0032/89/56.43.14 vraag wel even naar de nieuwe spro en prijzen.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • fiedeliedel
      Banned
      • 15-03-2004
      • 122

      #3
      Hoi

      Er zit wel een groot verschil ( onder andere ruim 200 euro in prijs) in de Titan team feeder en de Titanex. Ikzelf heb de 4,20 Titan Team feeder en die bevalt redelijk goed. De Titanex is nou niet echt een super-feeder. Is vrij slecht afgewerkt ( veel lijnresten tussen ogen etcetera) en er is een hele goedkope reelhouder gebruikt. Kost niet voor niets maar 7 tientjes. Dan kun je beter voor de Magnesium feeder gaan van Ultimate. Of de KOC. Zijn veeeel beter afgewerkt.

      Reageer

      • Peter1969
        Met enige kennis...
        • 21-02-2003
        • 269
        • culemborg

        #4
        Werkelijk een pracht feeder is de Luxxus van Spro. Zelf ben ik niet zo weg van de kleur ogen die erop gemonteerd zijn maar het zijn puike hengels hoor. Dingen werpen bijzonder goed. Ieder geval echt een bekijkje waard vind ik.
        Good luck!

        Reageer

        • feeder
          Komt net kijken
          • 10-07-2003
          • 72

          #5
          ik heb laatst de Magnesium feeder van ultimate gekocht
          het is een mooie hengel en je kan er goed mee gooien lekker soepel
          maar ook weer niet te soepel.
          ik ben er dik tevreden mee.

          hans
          eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

          http://www.hsvonsgenoegen.com
          *
          http://www.sportvissen.eigenstart.nl

          Reageer

          • fiedeliedel
            Banned
            • 15-03-2004
            • 122

            #6
            Maar er gaat niets boven een Tri-cast feeder. Zeker wanneer ie is afgewerkt door Ton Temming uit Utrecht...

            Reageer

            • TIP
              Frequent aanwezig
              • 31-01-2004
              • 201
              • wapenveld

              #7
              !@#$ ben ik niet mee eens ik heb er niet zulke goede ervaring mee maar een feeder moet je liggen en is niet voor iedereen het zelfde wat voor de een goed is is voor de ander een slechte hengel ik vind persoonlijk de feeders van jvs en dan de eurofeeders van goed 120 euro goed maar dat kan voor een ander wel weer niets zijn maar ik haal wel drie feeders tegen een tri cast
              ver weg korf slingeraar
              gj kommer

              Reageer

              • Harpie
                Specimen Hunter
                • 13-02-2003
                • 1009
                • Emmen

                #8
                Ben het volkomen met je eens Tip.
                Naast de afwerking van de feeder, geldt:
                dat een feeder bij je moet passen, dit geldt vooral voor feeders waarmee je op grotere afstanden wilt vissen.
                Wat de ideale feeder is voor Jantje, dat hoeft hij niet voor Pietje te zijn.

                Advies, probeer een X-aantal feeders uit en neem dan een beslissing, anders wordt het !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ en dat is zonde van je dure geld.

                Gr,
                Harpie
                https://www.prestonfishing.nl/

                Reageer

                • fiedeliedel
                  Banned
                  • 15-03-2004
                  • 122

                  #9
                  Ik bedoelde meer qua afwerking en buiging...

                  Reageer

                  • Harpie
                    Specimen Hunter
                    • 13-02-2003
                    • 1009
                    • Emmen

                    #10
                    Is geen aanval hoor Fiedeliedel.
                    Als jij goed te spreken bent over de Tri-cast feeder en daar alles mee kunt doen wat je er verlangt, dan is dat voor jou de juiste feeder.

                    Wat Tip en ik proberen te zeggen, dat is, wat voor jou de juiste feeder is, dat dit voor een ander niet zo hoeft te zijn.

                    Maar, je voorkeur mag je altijd uitspreken.

                    Gr,
                    Harpie
                    https://www.prestonfishing.nl/

                    Reageer

                    • Theo de Kreij (van Berner

                      #11
                      Ik heb Tricast feeders, maar ben ook zeer onder de indruk van mijn nieuwe Tubertini Medium/Heavy Excelence 2001.

                      Reageer

                      • jpter
                        Komt net kijken
                        • 28-12-2004
                        • 87
                        • sint truiden

                        #12
                        wel mensen ik heb hem dan toch gevonden de titan spro 390 m.h bij jansen-sport er is wel maar een spriet bij de anderen waren reeds gestolen maar ik heb hem dan wel voor een prijsje kunen kopen zo zie je maar wie echt zoekt die vind toch af en toe :hyper:
                        feedergek

                        Reageer

                        • patrick
                          Komt net kijken
                          • 03-02-2002
                          • 62

                          #13
                          ik heb zelf de ("dure") 4.20 spro titan en ik vindt het een super feeder. Heb er een ("goedkope") spro titanex 3,60 bijgekocht. Wat het mooie ervan is dat de toppen uit de titanex passen op de titan. Daarnaast is het mooie van deze toppen dat ze gemaakt zijn van massief carbon. Stel dat je nu toch eens een keer het puntje van je top afbreekt, kan je ze heel mooi opschuren totdat je de gewenste actie hebt gekregen. (eerst even alle ogen eraf halen). Ik heb zo van een aantal gesneuvelde toppen een paar lichtere toppen kunnen maken. Ik vind nl. de lichtste top van de titan soms toch iets te zwaar.

                          Reageer

                          • fiedeliedel
                            Banned
                            • 15-03-2004
                            • 122

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door patrick

                            Ik vind nl. de lichtste top van de titan soms toch iets te zwaar.
                            Dan vis je toch met de verkeerde hengel. Als je de lichtste top van de Team Titan nog lichter maakt, ruk je de hengel helemaal uit zijn verband. < 20 grams korfjes zijn niet bedoeld voor deze stok. Ga dan voor een light of een medium feeder.

                            Reageer

                            • patrick
                              Komt net kijken
                              • 03-02-2002
                              • 62

                              #15
                              Dan vis je toch met de verkeerde hengel. Als je de lichtste top van de Team Titan nog lichter maakt, ruk je de hengel helemaal uit zijn verband. < 20 grams korfjes zijn niet bedoeld voor deze stok. Ga dan voor een light of een medium feeder.
                              Niet helemaal waar fiedeliedel.. heb ook medium en light feeders.. maar soms wil je extra body voor de afstand (geen twintig gr. korfjes hoor) maar wel een iets nauwkeurigere beetregistratie. Ook de lengte van de hengel speelt dan mee. Een light of medium feeder is van 3,60 of 3,90 meter. De extra lengte en body van de titan geven me dan net de extra speelruimte de vissen "over de keien" te tillen die zich onder water bevinden in bijv. de rijn.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎