nieuwe elastiekmontage vaste hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    nieuwe elastiekmontage vaste hengel

    Vandaag in de Beet gelezen een heel artikel over een nieuwe opzet van een elastiekmontage, de elastigate. Ik was eigenlijk nieuwsgierig hoe anderen denken over deze nieuwe montage?
  • esperto
    Sportvisser
    • 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

    #2
    het idee is goed, de uitwerking een ware flop, das wat ik er van denk, wat als die ijzertjes afbreken, daarbij gaan die ijzertjes volgens mij nog een schaden, nee, ik zal geen gat boren in mij hengel daarvoor. Milo heeft een gelijkaardig systeem dat in de bus zit en waaraan je kan trekken, die lijkt mij stukken beter.

    Reageer

    • 4x14
      Banned
      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #3
      gaat dit over een soort gelijk iets als de preston pulla kit ? of wat het ook mag zijn ?

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        antoinette dit systeem is al zeer oud dus voegt weinig of niets toe was vroeger een van de vele systemen Maar ja het vult wel weer een paar bladzijde Ik zou in ieder geval nog maar geen gaten in m'n hengel gaan boren
        Het is wel in een leuk jasje gestoken ,en het zal de jongere vissers onder ons wel weer even bezig houden Als dat de bedoeling is, dan zou je kunnen zeggen het artikel is geslaagt Maar verder ouwe koeien ......

        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • Master
          Voerboer
          • 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

          #5
          Een gaatje boren in je hengel is listig. Is de opbouw van carbonmatten kruislings, gestapeld, je weet het nooit helemaal zeker. Maar een enkele hengel zou een gaatje probleemloos aankunnen. Maar daar durft een fabrikant geen voorlichting aan te wagen, laat staan dat iemand anders het precies weet. Ik zou het in iedergeval nooit doen, zelfs niet met mijn kennis.
          Het standaard systeem is tot nu toe betrouwbaar genoeg.
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

          Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            Ja ikzelf had er ook al twijfels over, over dat extra gaatje in je hengel dat verzwakt toch uiteindelijk. Aan de andere kant leek het me wel handig voor als je inderdaad een grote vis er aan krijgt, dan heb je (volgens dat artikel) meer kans dat je die vis ook daadwerkelijk kan landen. Echter dat "binnen strippen" van de vis lijkt mij geen pretje volgens mij snijt dat elastiek enorm in je vingers als er een 20-ponds-karper aan zit.

            @4x14, het is een beetje moeilijk om zo ff die montage uit te leggen.

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              het is inderdaad alweer komkommertijd in de bladen,wat moet je er mee die info.

              ik kan me niet heugen dat ik een 20 ponds karper aan de stok heb gehad.

              leuk voor op die brasem en karper putten maar het heeft verders weinig met het "normale"witvissen te maken.

              commerciël natuurlijk weer interessant want ze denken natuurlijk dat we ofwel de hengel verzieken met het geboor of even een nieuwe kant en klare stok kopen.

              ik lees in ieder geval niet over nadelen,ik kan me zo voorstellen dat je lijn nogal eens aan die inmense kikker blijft hangen,dat had je vroeger met je gewone kikkertjes op de top al(drama).

              leuk om te lezen meer niet

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #8
                heb t gister in handen gehad, en vind t in t echt nog k%tter dan op de foto.

                Reageer

                • antoinette
                  Specimen Hunter
                  • 13-11-2005
                  • 1926
                  • oudenhoorn

                  #9
                  Hoe voelde de hengel aan dan? en wat was er dan zoveel rotter in vergelijking met andere hengels?

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    maar nou ben ik er nog niet uit met dat hele verhaal,wat was nou de opzet zo'n hengel kopen /of een gat in de hengel boren.

                    lijkt mij niet verstandig maar ik weet niet of dat ook tot de mogelijk heden behoorde.

                    ik heb net mijn nieuwe crazy power 600 binnen en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen gaatje in ga boren.

                    vroeger had je hippies die een gaatje in hun voorhoofd boorde voor verlichting,ik weet niet hoe het daarmee is afgelopen

                    Reageer

                    • kraak
                      mooi weer visser
                      • 09-08-2005
                      • 307
                      • Kampen

                      #11
                      vroeger had je hippies die een gaatje in hun voorhoofd boorde voor verlichting,ik weet niet hoe het daarmee is afgelopen
                      hangen die nu niet op zo'n hengelsportforum rond?

                      Alle gekheid op een stokje.. ik zou ook voor geen goud een gaatje in mijn hengel maken... toedeledoki!!
                      vr.gr. Jeroen

                      Reageer

                      • antoinette
                        Specimen Hunter
                        • 13-11-2005
                        • 1926
                        • oudenhoorn

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                        maar nou ben ik er nog niet uit met dat hele verhaal,wat was nou de opzet zo'n hengel kopen /of een gat in de hengel boren.
                        Ik was/ben gewoon erg nieuwsgierig aangelegd aangaande nieuwe hengelmogelijkheden.

                        Reageer

                        • rickie
                          hoe kouder hoe beter
                          • 18-11-2005
                          • 2377
                          • Oldebroek

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                          Hoe voelde de hengel aan dan? en wat was er dan zoveel rotter in vergelijking met andere hengels?

                          het was het officieel gepatenteerde systeem van shimano op een shimano speedmaster hengel. De hengel voelde goed, want dat is een juweeltje, maar dat systeem vind ik gewoon ronduit bagger. Je kan er niks mee.

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎