Materiaaltips voor vissers, door vissers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jasperfeedervlieg
    Lucass vismaat
    • 15-07-2007
    • 268
    • Amersfoort

    #31
    nee gwn de achter kant van je hakensteker in je mond niet de voorkant waarmee je onthaakt denk ik =)

    Reageer

    • Driehoek
      Sportvisser
      • 17-06-2007
      • 787
      • Rijssen

      #32
      Of je moet jezelf onthaken...
      tja...
      .
      Happy fishing.
      ----------------------------------------

      Reageer

      • Machinehead
        Zeelt en Karper visser
        • 07-07-2007
        • 146
        • Houten

        #33
        je hebt het vast wel eens een keer gehad, zit je lekker je broodje te eten en vang je een dikke brasem met vanzelfsprekend zn slijmjurk. je handen stinken etc en krijgt ze niet echt makkelijk schoon.
        Daarom is het heel handig om een spuitpompje met schoonmaak gel in je viskoffer te hebben. dat doe je op je handen, even vrijven en je handen zijn gereinigd want er zit ook alcohol in enzo en je kan weer veilig je broodje eten. zon flesje is tekoop bij de Kruidvat enzo

        wat ook wel handig is, en dan vooral voor de ochtend avond en nacht. Is om een flesje met anti muggen spul bij je te hebben. Ik heb een keertje gehad dat er de helenacht een zwerm mugge in me tent zat. echt vrolijk word je er niet van

        Greets

        Reageer

        • Molendrift
          Newbie
          • 01-09-2007
          • 32
          • Vlaardingen

          #34
          Das wel een goede tip Machinehead die schoonmaak gel
          Kun je ook gelijk je lijn mee ontvetten als je wilt dat ie zinkt
          Beet !!!

          Reageer

          • Machinehead
            Zeelt en Karper visser
            • 07-07-2007
            • 146
            • Houten

            #35
            tja zou denk ik wel kunnen, alleen hope dat het spul niet te chemisch is. want er zit alcohol enzo in. zou bale zijn als nylon er niet goed tegen kan

            Reageer

            • Quido
              pink floyd
              • 30-10-2007
              • 1509
              • Winschoten

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Machinehead
              je hebt het vast wel eens een keer gehad, zit je lekker je broodje te eten en vang je een dikke brasem met vanzelfsprekend zn slijmjurk. je handen stinken etc en krijgt ze niet echt makkelijk schoon.
              Daarom is het heel handig om een spuitpompje met schoonmaak gel in je viskoffer te hebben. dat doe je op je handen, even vrijven en je handen zijn gereinigd want er zit ook alcohol in enzo en je kan weer veilig je broodje eten. zon flesje is tekoop bij de Kruidvat enzo

              wat ook wel handig is, en dan vooral voor de ochtend avond en nacht. Is om een flesje met anti muggen spul bij je te hebben. Ik heb een keertje gehad dat er de helenacht een zwerm mugge in me tent zat. echt vrolijk word je er niet van

              Greets
              ik heb altijd een spons aan een stuk touw in het water hangen, na het onthaken of voeren je handen zo weer schoon, ook na het vissen handig om je spullen een beetje schoon te maken voor je het in je auto gooit...
              groeten quido


              http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

              Reageer

              • antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                ik heb altijd een spons aan een stuk touw in het water hangen, na het onthaken of voeren je handen zo weer schoon, ook na het vissen handig om je spullen een beetje schoon te maken voor je het in je auto gooit...
                Dan heb je totnutoe mazzel gehad, toch wel enkele keren per maand in het hoogseizoen lees ik berichten in de kranten over vissers die onwel werden na het vissen, 9 v/d 10 keer bleek de oorzaak te liggen in het viswater waar ze hadden gevist (ziekte van weil bijvoorbeeld) de bacteries kregen ze binnen middels bijvoorbeeld een lijntje doorbijten, shaggie draaien, boterhammetje eten.

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #38
                  Op het gevaar af on topic te gaan moet je me toch eens uitleggen Antoinette hoe ik tijdens het vissen mijn handen droog kan houden ,vissen is contact met de vis dus ook contact met water,maar een normaal gezond mens heeft toch wel voldoende anti stoffen bij zich om dat gevaar uit te bannen,er kan natuurlijk altijd wat fout gaan ,het idee van die die spons is al zo oud als de weg naar Kralingen ,alleen je moet dat ding wel goed uit spoelen ,anders zouden zich daar wel eens ziekte kiemen in kunnen verzamelen,maar verder vind ik de spons nog steeds een goed idee zeker als je 2mtr boven het water zit.
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • antoinette
                    Specimen Hunter
                    • 13-11-2005
                    • 1926
                    • oudenhoorn

                    #39
                    Het enigste wat ik zeg is dat het risico's met zich meedraagt en zeker in de zomer, een boel van die risico's kun je reduceren, ligt aan de visser hoe serieus die die risico's neemt. Hoe je die kan reduceren?: je handen afdrogen aan een handdoek na het vastpakken van een vis, schoon drinkwater in een fles meenemen en daar je handen mee spoelen eer je een bammetje gaat eten (doe ik ook altijd) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

                    Reageer

                    • Buster
                      Met enige kennis...
                      • 21-08-2007
                      • 311
                      • Lingewaal

                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                      Het enigste wat ik zeg is dat het risico's met zich meedraagt en zeker in de zomer, een boel van die risico's kun je reduceren, ligt aan de visser hoe serieus die die risico's neemt. Hoe je die kan reduceren?: je handen afdrogen aan een handdoek na het vastpakken van een vis, schoon drinkwater in een fles meenemen en daar je handen mee spoelen eer je een bammetje gaat eten (doe ik ook altijd) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
                      Hallo Antoinette.

                      Bedankt voor de tip, net als zo velen heb ik ook altijd een spons in het water hangen, en een oude handoek om mijn handen mee af te drogen. Een reinigingsmiddel is wel zo hygienisch om mee te nemen. Jan.

                      Reageer

                      • Quido
                        pink floyd
                        • 30-10-2007
                        • 1509
                        • Winschoten

                        #41
                        heb er nooit zo bij stilgestaan dat je er ziek van kan worden, maar je zal zeker wel gelijk hebben.
                        groeten quido


                        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                        Reageer

                        • Ramon Ansing
                          tsjah?
                          • 27-06-2006
                          • 760
                          • Tolbert

                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Machinehead
                          je hebt het vast wel eens een keer gehad, zit je lekker je broodje te eten en vang je een dikke brasem met vanzelfsprekend zn slijmjurk. je handen stinken etc en krijgt ze niet echt makkelijk schoon.
                          Daarom is het heel handig om een spuitpompje met schoonmaak gel in je viskoffer te hebben. dat doe je op je handen, even vrijven en je handen zijn gereinigd want er zit ook alcohol in enzo en je kan weer veilig je broodje eten. zon flesje is tekoop bij de Kruidvat enzo

                          wat ook wel handig is, en dan vooral voor de ochtend avond en nacht. Is om een flesje met anti muggen spul bij je te hebben. Ik heb een keertje gehad dat er de helenacht een zwerm mugge in me tent zat. echt vrolijk word je er niet van

                          Greets
                          Als de muggen het niet lekker vinden dnk je dan de vissen van wel?? Dat spul komt overal aan aas, voer en dergelijke gaat je cker vissen kosten. Beste is gewoon niet krabben en doen alsof ze er niet zijn al is dat soms heeeeeeeel moeilijk maar op den duur merk je het niet meer. Dat is mijn evaring teminste

                          Reageer

                          • Machinehead
                            Zeelt en Karper visser
                            • 07-07-2007
                            • 146
                            • Houten

                            #43
                            Nou dan heb ik maar liever iets minder vis als dat je de volgende dag nog niet eens meer normaal je ogen open kunt doen.
                            Maargoed, als je aan het begin van je sessie of thuis al jezelf insmeert met dat spul. En je wast thuis goed je handen, heb je er geen last meer van. En dat spul werkt vaak toch 12 uur ofzo.
                            En citroen zuur komen vissen mischien nog wel op af ook. Want er zijn ook mensen die halve citroenen boven hun lokvoer uit knijpen

                            Reageer

                            • ToniMono
                              Banned
                              • 23-05-2007
                              • 386
                              • Arnhem

                              #44
                              Ik heb vandaag weer iets "bedacht" wat jullie misschien ook wel van pas kan komen.

                              Na verloop van tijd worden de inkepingen in de loodhagels steeds smaller. De reden is natuurlijk dat door het schudden van de doosjes. de hagels steeds verder dicht gaan zitten. De helft van de inhoud is dan soms niet meer bruikbaar, tenzij je je nagel ff in de inkeping drukt. Met kleine loodhagels lukt dit bijna niet.

                              De oplossing is simpel. Prop gewoon wat watjes in de doosjes, net zolang tot deze niet meer rammelen. Werkt perfekt.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎