probleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    probleem

    mijn voorslag slaat soms bij het in werpen rond mijn startoog
    gevolg knal : en de voorslag naar de kl......
    ik vis met 28/00 voorsslag en 6/00 crystal
    wat kan ik daar aan doen,?
    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    rond je start oog,poe je start oog hoort eigenlijk plus minus dezelfde diameter te hebben als je molenspoel dat is 1.
    ten 2e is je molen geschikt voor dyneema,hij moet kruislings wikkelen.
    3 zet je goed door met je worp,sommige mensen gooien weleens een beetje angstig,vaak hoe harder je gooit des te mooier hij lost.

    wat ook kan is dat je lijn niet goed is op gewikkeld dat je onderop wat losse slagen hebt ,wat je lijn wat remt tijdens de worp.

    ik ga mijn nieuwe lijnen altijd zover mogelijk uitgooien met een korf en dan ligt hij er lekker strak op.

    ik heb eigenlijk nog nooit om mijn startoog gezeten wel om mijn topoog,daar is eigenlijk maar 1 middel voor je draait je korf op te zeg een 75 cm onder je top of wat je zelf lekker vind gooien,dan doe ik mijn molenbeugel open,blokker de lijn met mijn vinger tegen de spoelrand en dan net voor ik ga gooien trek ik altijd met mijn andere hand even aan de lijn gewoon even kijken of hij vrij door de ogen loopt en dan RAMMEN.

    ik weet niet of je er wat aan hebt

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Je moet gewoon een andere lijn nemen. Sommige lijnen zijn te springerig en dan krijg je dit.
      Ik heb het zelf gehad met JVS Vulcan lijn(sowieso een waardeloze lijn trouwens). Ik gooide iedere keer de boel af en nu heb ik gorilla lijn en het probleem is weg. Met Maxima lijn heb je dit probleem ook touwens.
      ik ken meer mensen die dit probleem hadden en met een ander merk was het over.
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

        #4
        Zelf heb ik dit probleem ook niet, ik gebruikte altijd Gorilla (30/00) als voorslag. De winkelier raadde me dit aan. Kennelijk heeft hij gelijk.
        Nu gebruik ik de taps aflopende voorslaglijn van Preston (Braidcaster).
        Dit levert ook geen problemen op, de worpen zijn zelfs beter (voorslagknoop kleiner)

        Heel soms heb ik inderdaad hetzelfde, dat het nylon van voorslag zich rond het startoog wikkelt.... Meestal is dat na een worp waarbij ik de lijn ietwat te laat los gelaten heb na het aanzetten.

        Braidcaster voorslag, oplopend van 18/00 tot 32/00, of 30/00 van Gorilla verdienen mijn aanbeveling.

        Veel succes!
        Greetz,
        Jan Broess

        www.devaartposcar.nl

        Reageer

        • feeder1965
          loves fishing
          • 25-02-2007
          • 217
          • bassevelde ovl

          #5
          ok bedankt ik zal eens even andere voorslagen op zetten
          ik hep mij laten wijs maken dat die technium van shimano
          zeer goed zijn voor voorslagen !
          groeten tony
          en bedankt aan iedereen
          vang ze
          lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎