Nieuwe (2de hands) stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • @nermos
    Verificatie gaande...
    • 20-08-2007
    • 10
    • Heist-op-den-Berg

    Nieuwe (2de hands) stok

    Hoi,

    Ik ben hier nieuw op het forum en ook nog vrij onervaren in de viswereld.
    Ik zou graag mijn eerste vaste stok kopen en heb al wat aan het rondneuzen geweest.

    Mijn vereisten zijn :

    9,5 m (ik moest zo ooit toch is willen gaan proberen wedstrijdvissen)

    voorlopig voor op het kanaal en rivieren alhoewel ik karpervissen op stilstaand water ook wel is wil uittesten .

    Ik hoef dus geen peperdure hengel maar eentje waarmee ik toch een tijdje voortkan en geen spijt van zal hebben. Nu heb ik een paar hengels gevonden die binnen mijn budget liggen en hoor je het waarschijnlijk al aankomen, ik ken er dus de ballen van. Met de zoekfunctie heb ik al het een en ander gevonden maar zou toch nog is een vergelijkin/andere mening over deze stokken willen.

    -Sensas pole King 70
    -Triana racing 950
    -Arca/Bifa Power Generator P I 9.50
    - of een spro nieuw uit de winkel +- 100€ (Morgen is kijken welke type ik daar voor heb)


    Welke van deze is een goede beginner en toch stevig en licht. Voor de koop wil ik ze eerst wel in de hand voelen maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop.

    Alvast bedankt
  • epi
    koppel/prinz royal
    • 23-07-2006
    • 47
    • zaltbommel

    #2
    zoals veelen zullen zijn eigen merken aan prijzen
    ik zal voor de triana racing 950 powerplay ser gaan goede stevig en strak en je kan daar verschillen de top setjes bij krijgen van 2m 3.2 m 4.7 m kan ook nog wel een stootje hebben wil je meer over triana weten stuur maar een prive bericht gr Epi

    Reageer

    • @nermos
      Verificatie gaande...
      • 20-08-2007
      • 10
      • Heist-op-den-Berg

      #3
      Vandaag naar de winkel geweest en verschillende stokken in mijn handjes gehad. De Ambassador 2000, triana racing 11m en nog vele andere.
      Het wou lukken dat die triana en ambassador beide in promotie stonden (laatste stuk). De triana veerde veel minder dan de ambassador bij het aanslaan en hing op elf meter veel minder door dan veel ander stokken die in mijn prijsklasse lagen.
      Het voordeel van de 11m leek me dan ook mooi meegenomen en dus werd het de triana. Kikertjes erop laten zetten en hopelijk kan ik hem dit weekend uittesten .

      Reageer

      • feeder1965
        loves fishing
        • 25-02-2007
        • 217
        • bassevelde ovl

        #4
        waarom kikkertjes ?
        als je een beetje bij de tijd bent laat of steek je er zelf een elastiek in
        en zoals je zelf al schreef zou je er ook een karper willen mee vangen
        en dan ben je met elastiek toch wel meer op het rechte pad denk ik
        normaal gezien als je een beetje goede winkelier ben licht je toch je klanten in over de loop van zaken !
        veel succses met je nieuwe hengel en vang ze
        groeten tony
        lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

        Reageer

        • @nermos
          Verificatie gaande...
          • 20-08-2007
          • 10
          • Heist-op-den-Berg

          #5
          Voorlopig is het vooral nog op brasem en voorn. Ik zoek binnenkort nog een topstuk bij te kopen en dan er een rek in te laten plaatsen.

          Reageer

          • sando612
            Frequent aanwezig
            • 08-11-2005
            • 121
            • limburg

            #6
            @feeder 1965
            er bestaan mensen die niet graag vissen met elastiek,persoonlijk vind ik de kunst er grotendeels af...gewoon rechtdoor en je feeling en techniek gebruiken
            Ik vis heel het jaar door met 700 gr op openbaar water, geloof het of niet maar ik heb dit jaar op een 20-tal sessies nog maar 2 x overgetrokken.
            Niet dat ik de beste visser ben maar ik sta toch mijn mannetje ,gemiddeld vang ik per sessie toch een 20-25 stuks. Meestal voorns maar er zit geregeld toch een mooie brasem bij.
            Ikl ben er net 30 geworden en zeker bij de tijd dus beetje opletten met wat je schrijft he ,ik ben er zeker van dat er nog velen zo denken...

            Reageer

            • yannik
              De kasteelvissers Viane
              • 27-07-2006
              • 694
              • Geraardsbergen

              #7
              Wat zijn kikkertjes eigenlijk??
              Wie vist, die vangt!

              Reageer

              • Driehoek
                Sportvisser
                • 17-06-2007
                • 787
                • Rijssen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door yannik
                Wat zijn kikkertjes eigenlijk??
                tja...


                nee geintje...
                dit zijn die z.g. kikkertjes, je kunt daar je tuigje mee verkorten zonder het
                af te moeten knippen...
                .
                Happy fishing.
                ----------------------------------------

                Reageer

                • Userevo
                  Newbie
                  • 03-10-2007
                  • 7
                  • Denekamp

                  #9
                  Een stonfo connector is vaak ook niet verkeert. Lusje maken, in het haakje hangen en afsluiten. isse simpel!

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎