lood

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • markie de sportvisser
    Frequent aanwezig
    • 02-06-2007
    • 172
    • bèèk city

    lood

    ik ben nu sterk gaan twijvelen wat nou beter is, vast lood systeem of schuif lood. zouden jullie me hier antwoord op kunnen geven?
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Is sterk afhankelijk van de manier waarop je wilt gaan vissen.
    Persoonlijk houd ik niet van inline lood en zal dus kiezen voor wartellood.
    Mijn voorkeur gaat echter uit naar wartelschuiflood wat ik dan net zo zwaar kies om een bepaalde afstand te halen.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      als ik me niet vergis,staat hier in de vergunning dat je niet met vastlood systemen mag vissen.i.v.m het niet kwijtraken van het lood met lijnbreuk.

      hoe zit is dat niet landelijk dan.

      het is mijn sport niet hoor maar ik had het wel eens gelezen.

      Reageer

      • Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        als ik me niet vergis,staat hier in de vergunning dat je niet met vastlood systemen mag vissen.i.v.m het niet kwijtraken van het lood met lijnbreuk.

        hoe zit is dat niet landelijk dan.

        het is mijn sport niet hoor maar ik had het wel eens gelezen.

        vandaar dat er safty clips zijn .

        de de lijn breekt door wat voor reden dan ook zwemt de karper verder met een stuk lood. als er geen voorslag knoop op de lijn zit en de wartel zit niet te vast in de clip dan kan hij clip tube een tailrubber kwijtraken. gevolg hij zwemt met onderlijn plus lijn rond. maar zit de tail rubber losjes om de arm en de wartel goed vast in de clip. dan blijft het lood vanzelf ergens achterhangen en komt eenvoudig los. karper zwemt dan nog met clip rubber en tube rond. allebij zonder het gewicht van het lood. pb is bezich met het ontwerpen van een systeem waarbij de karper bij een lijnbreuk alleen met de onderlijn in de bek zwemt. dit samen met een weerhaakloze haak zal een heeeeeele hoop elende besparen voor de karper.

        maar spuilie, met wat voor systeem vis jij met de feeder dan? bij de feeder met een schuif systeem in een lus kan een x breken met een vis de vis kan de voerkorf dan ook niet kwijtraken. behalve is hij het vroeg of laat stuk trekt.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1498
          • haacht

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Is sterk afhankelijk van de manier waarop je wilt gaan vissen.
          Persoonlijk houd ik niet van inline lood en zal dus kiezen voor wartellood.
          Mijn voorkeur gaat echter uit naar wartelschuiflood wat ik dan net zo zwaar kies om een bepaalde afstand te halen.
          En wat is wartelschuiflood? Ik gebruik beide, wartellood en inlinelood maar steeds met een vastloodsysteem. Sinds ik vastloodsysteem ken heb ek nooit meer gevist met schuiflood.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • markie de sportvisser
            Frequent aanwezig
            • 02-06-2007
            • 172
            • bèèk city

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door warhead
            Sinds ik vastloodsysteem ken heb ek nooit meer gevist met schuiflood.

            waarom niet als ik vragen mag?

            Reageer

            • karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

              #7
              Ik denk omdat de karper zichzelf al deels haakt.. meestal is dit al genoeg om goed te hangen
              http://www.carpteamelsloo.tk

              http://www.hsv-juliana.tk

              Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

              De groeten
              Ralph

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
                Ik denk omdat de karper zichzelf al deels haakt.. meestal is dit al genoeg om goed te hangen
                Vis haakt zen eigen gewoon volledig. Als ne vis met 110 gram aan de haal gaat zit die haak goed geprikt. Dus waarom zou ik nog terug overschakelen op ne running rig?
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Warhead net wat ik al vertelde het is een kwestie van voorkeur, ik heb iets tegen zwaar vast lood waarbij je eventueel als een zombie kunt gaan zitten wachten tot de pieper gaat. Ik vis liever actiever en met een licht warteloodje wat compleet vrij over de lijn loopt.
                  Mijn voor keur gaat ook uit naar de korte afstand zeg maar maximaal 30/50 meter.
                  Ik mis ook geen aanbeten maar dat zal komen dat ik niet slapende de sessie doormaak maar altijd de hengels onder handbereik heb.

                  Soms vis ik wel eens op korte afstand met zwaar lood maar dat heeft dan een reden, bv de aanbeten zetten niet door.
                  Maar nooit met inline mijn ervaring is dat zwaar wartellood altijd beter tot zijn recht komt zeker op een zachte(re) bodem.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

                    #10
                    Fixeert ge da lood dan op nen tube en laat ge die schuiven of gewoon het wartellood over den draad? Ik moet binnekort op korte afstand vissen en das mijn ding niet. Het gaat er namelijk zeer snel naar 8 meter en daar durf ik gene rig droppen. Het is zwaar dressuurwater, weinig vis en grote oppervlakte. En daar geldt meestal anders vissen dan de anderen.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Nee ik fixeer het lood niet, ik laat het wartellood vrij over de draad lopen.
                      Gebruik dan ook geen tube, onderlijn, wartel, rubberkraal en dan het wartellood, vis met zo weinig mogelijk lood.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎