Keuze nieuwe vaste stok!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marzman
    Newbie
    • 08-08-2007
    • 1
    • Dronten

    Keuze nieuwe vaste stok!!!

    Hallo Luitjes,

    Heb even een vraag over een nieuwe vaste stok: de Simano Exage AX of de Spro s7/10 ik heb ze bij (Raven) allebei al vast gehad maar kan nog geen keuze maken, ik vis vaak in de Lage Vaart (bij Dronten) in de Hoge Vaart (bij Bidinghuizen) en af en toe in de stadsgracht (bij Elburg) bovengenoemde hengels doen niet veel voor elkaar onder als het gaat om lengte en gewicht
    ook vis ik niet specifiek op 1 bepaald soort witvis, ik hoop dat jullie wat bruikbare tips voor mij hebben zodat, de keuze voor een nieuwe vaste stok makkelijker wordt, ik vis nu al zo'n 9 jaar met mijn oude vertrouwde Dam Lithanium van 10.50m maar die is nu echt aan vervanging toe.

    Hartelijke visgroeten,

    Michaël
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    die waren nu wel stevig afgeprijsd bij vlemmix/raven las ik in de advertentie in de beet

    Reageer

    • schepnetje
      hobby's vissen en vissen
      • 21-08-2007
      • 233
      • Musselkanaal

      #3
      bij mij zal de keuze vallen op een hengel waar de toelevering voor onderdelen in geval van schade snel geregeld kan worden en niet een hele lange wachttijd zoals bij sensas nou moet ik wel zeggen dat de power match 664 wel een geweldige stok is

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Hallo, ik ben nieuw hier in dit visforum.
        Zal mij even kort voorstellen.
        Ik ben Amadeus en vis zo'n beetje 25 jaar, meestal in de provincie Groningen en Friesland.
        Ik vis meestal op witvis en zo nu en dan op snoek.
        Wel nu heb ik globaal 3 jaar terug afscheid moeten nemen van mijn oude Lerc.
        Waar ik zo'n beetje 15 jaar mee gevist heb en mijn vader daarvoor ook globaal een jaar of 10.
        Hengeltje was dus redelijk op leeftijd, type hengel? geen idée.
        Nog geprobeert om een losse deel er bij te krijgen, het geen dus niet lukte.
        Dus moest ik uitkijken naar een ander stokje.
        Ik heb toen aangeschaft een Albatros Fishion a 9.30M, lekker licht......
        Zeker vergeleken met mijn oude glasstok.
        Maar nu na een 3 tal jaar er mee gevist te hebben, hangt de hengel helemaal door ( net een treurwilg)
        Verder bevalt hij mij prima.
        Nu ben ik dus voorzichtig aan het rondkijken voor een andere vaste stok.
        Ik heb voor mij zelf een paar eisen gesteld.
        Transportlengte. kort mogelijk
        Gehele lengte. minimaal 11 Meter
        Strak doch flexibel.
        Gevlochten Carbon.
        Geen telescopische topdelen.
        Hengel mag niet of nauwelijks doorhangen op de volle lengte
        Wel of geen elastiek?
        Dat laatste zit ik nog over te dubben, als ik kijk in de voorgaande jaren wat ik aan vis ving wat mij door de lijn heen zwom, dat komt bij mij sporadisch voor.
        De dikste zeelten heb ik kunnen houden en karper ging mij ook altijd goed af.
        En natuurlijk het budget.......max 300E ( totdat ik de loterij win, dan mag het budget iets hoger)

        Welnu heb ik mij oog laten vallen op een paar merken en type's
        JVS Inspiron, de 11 meter stok
        JVS Carp buster ( doch is deze stok "maar" 9.50 meter).
        Shimano Technium AX Competition, 11.50 meter

        Gaarne jullie mening en advies.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • Nightwish68
          Newbie
          • 08-08-2007
          • 31
          • Aalten

          #5
          Persoonlijk zou ik voor de shimano gaan.
          T.o.v. de JVS lag de Shimano mij iets fijner in de hand en was wat strakker en lichter.
          Maar het best is deze hengels in de winkel in de hand te nemen en kijk welke jou het beste bevalt.
          Je hebt niets aan een hengel die door iedereen aangeraden is maar jou niet lekker in de hand ligt en geen goed gevoel geeft tijdens het vissen.
          Aangepast door Nightwish68; 02-09-2007, 19:19.

          Reageer

          • Amadeus
            Knoeit wat aan het water.
            • 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

            #6
            Correct, wat door een ander wordt aangeraden hoeft natuurlijk niet het beste te zijn.
            Maar wat wel handige weetjes zijn, welke hangt door, welke is gevoelig voor breuk, is het een dweil op volle lengte of juist niet.
            Ik wil zowiezo de hengel "in de hand houden".
            Het wordt dus zeer zekers niet een internetbestelling.
            Is er een specifieke reden voor, dat je shimano boven jvs verkiest?
            Of was het alleen maar dat ie voor jou wat strakker en prettiger in de hand lag?

            De winkelier waar ik heel vroeger wel eens een hengeltje kocht, mocht ik ze zelfs uitproberen aan het water.
            Maar dat was ook meer "oude jongens krentenbrood", maar ja deze man is niet meer en zijn zaakje is kort daarop gesloten.
            Maar ja, dit was ook meer dan 20 jaar terug.
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

            Reageer

            • Userevo
              Newbie
              • 03-10-2007
              • 7
              • Denekamp

              #7
              Uitproberen aan het water is nog steeds wel mogelijk, dat is wel sterk afhankelijk van de winkelier. Ik denk eerlijk gezegd dat dat bij de grote supermarkten "R" en "V" vaak niet mogelijk is. Kom je bij een zaak waar de baas zelf nog in de winkel staat en ze je kennen is het een ander verhaal.
              Een andere optie om iets uit te proberen is om eens naar een wedstrijd te gaan kijken. Vaak zitten er wel deelnemers die deze stokken bezitten. Wellicht kun je hun mening vragen en/of vragen of je na de wedstrijd eens even met de stok mag vissen. Levert best wel vaak een beter beeld op! succes!

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎