kikkererwten.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    kikkererwten.

    Halle Karpervrienden,
    Ik had graag eens geweten hoe je het best vist met kikkererwten.
    Hoe moet je ze koken?
    En mag daar iets bijgedaan worden van lokgeurtje of zo?
    bedankt voor de komende tips!!!
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik weet niet waarvoor je ze priecies wil gebruiken.
    De makkelijkste manier van kikkererwten bereiden is naar de supermarkt gaan en een paar blikken kopen. Dit zijn wel vrij zachte kikkererwten.

    Als je zelf aan het kokkerellen gaat kun je ze het best 1-2 dagen laten weken. Daarna een half uur koken. Of als ze al eerder klaar zijn iets korter. Je ziet vanzelf wanneer de schilletjes van de kikkererwten openbarsten. (net als bij andere granen). Als het zover is zijn ze sowieso goed genoeg gekookt. Voordeel hiervan is dat de erwten wat harder blijven dan die in blik.

    Geurtjes doe ik nooit aan. Het zou wel kunnen denk ik. Misschien zijn er anderen die hier meer over weten te vertellen. Het enige dat ik wel eens aan granen toevoeg is suiker. Al tijdens het weken. Bij het koken doe ik er nog een extra schepje in.

    MVG,
    Pieter

    Reageer

    • Mc.Queen
      Sportvisser
      • 19-09-2003
      • 577

      #3
      Hallo,
      Het is de bedoeling om op karper te vissen,ze vissen er met boilie's,of met de pen met maden,mais,brood...e.d.,maar ik wil het eens aanpakken met kikkererwten,ik ben al een tijdje aan het voeren met deze uit blik,maar voor aan de haak (hair),en die loden van 60gr. (priksysteem),zullen ze te zacht zijn en er af vallen door de harde klap op het water van het lood!
      Ik heb er gekocht in bokaal in de hengelsportzaak,maar dit kost bijna 4€,dus gewoon zelf koken lijkt mij toch goedkoper voor in de toekomst,
      en inderdaad een goeie tip,wat zoetstof of bruine suiker er op,heeft een extra aantrekkingskracht.
      Bedankt voor de tip.
      Greetings Mc.Queen!!!
      Tot volgende Maandag!!!

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Kleine tip, de Jumbo verkoopt ook kikkererwten in blik (stukken goedkoper)

        Reageer

        • karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

          #5
          Jumbo is een topwinkel!
          ik werk er dus ik maak effe wat stiekeme reclame
          http://www.carpteamelsloo.tk

          http://www.hsv-juliana.tk

          Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

          De groeten
          Ralph

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎