Brood En Priksysteem?!?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    Brood En Priksysteem?!?

    Beste Karpervrienden,
    Bij ons is de karper geliefd op brood (pluim),met de drijvende korst is bijna onmogelijk door de eenden die er vertoeven!
    Zou er mij iemand een manier kunnen zeggen hoe je vist met brood met het priksysteem (bodemlood 60gr.)!
    Het kan,maar er moet een goede manier zijn om het brood op de hair of haak te rijgen!!!
    Bedankt!!!
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Een trukje die ik in een boek van Kees Ketting heb gelezen is dat je een combi moet maken, eerst een stukje gekookte aardappel (vastkokende aardappels is een aanrader) daarboven doe je een korst, de truk is dat het geheel zo uitgebalanceerd is dat het niet gaat drijven maar toch een soort popupsysteem hebt.

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Als je de korst of pluim als pop-up een stukje onder de oppervlakte wilt aanbieden is het interessant om even te googlen op 'zig rig'.

      Nadeel is dat brood snel van de haak gaat. En dat is jammer in combinatie met lood. Steeds weer opnieuw de haak controleren en inwerpen verstoort de vis. Misschien is het een idee om een witte boilie te draaien van enkel broodmeel (als dat mogelijk is) en deze als pop-up aan te bieden. Dat kan natuurlijk zowel met de zig rig als met een gewone pop-up montage. Ik kan me niet voorstellen dat een karper de bol links laat liggen als hij gewend is om op (het gevoerde) brood te azen.

      MVG,
      Pieter

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Owja, als je deeg gebruikt kun je een veertje aan de hair knopen waar je het deeg dan omheen kneedt. Ik weet niet precies hoe deze veertjes heten, maar ze zijn vergelijkbaar met een kleine pennenveer.

        MVG,
        Pieter

        Reageer

        • Mc.Queen
          Sportvisser
          • 19-09-2003
          • 577

          #5
          ik heb nu gezien er zou een broodvlok bestaan van "alien baits" zou dit misschien DE oplossing kunnen zijn?
          En hoe monteer je dit het best op de hair?
          Greetings Mc.Queen!!!
          Tot volgende Maandag!!!

          Reageer

          • wolvie72
            Newbie
            • 16-12-2007
            • 1
            • sappemeer

            #6
            korst even in de soak....dan in de zon laten drogen.
            kun je er pop-up mee vissen

            marco

            Reageer

            • Mc.Queen
              Sportvisser
              • 19-09-2003
              • 577

              #7
              Sorry,maar wat is soak?
              Greetings Mc.Queen!!!
              Tot volgende Maandag!!!

              Reageer

              • Ramon Ansing
                tsjah?
                • 27-06-2006
                • 760
                • Tolbert

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                Owja, als je deeg gebruikt kun je een veertje aan de hair knopen waar je het deeg dan omheen kneedt. Ik weet niet precies hoe deze veertjes heten, maar ze zijn vergelijkbaar met een kleine pennenveer.

                MVG,
                Pieter

                Deze kun je vinden bij de onderlijntjes van gammakatsu ze worden gebruikt voor het forel vissen om het deeg beter vast te houden.

                Wat je kan doen is een zig rig maken van kattebrokjes naar mijn mening een beter oppervlakte aas dan brood. De olie die eraf komt is geweldig en je kan er goed mee gooien.

                Ik heb een x in de beet een stukje gelezen over het vissen met brood op graskarper. Dat ging ongeveer zo 80 grams wartel loodje kraaltje en een lus waar de kraal niet overheen kon door de knoop. daarin werd een onderlijn van 25/00 gelust van 1 meter met haakje 6. groot stuk brood eraan en voorzichtig inwerpen. Dan het brood lijn geven tot het een paar cm (10 ofzo) onder het wateroppervlak is. Hengel op de piepers en wachten maar.

                Reageer

                • Pieter Stam
                  Tinca Tinca
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  Soak is een soort veredelde 'dipsaus' voor boilies. Je laat dit dit in je aas trekken, waarna de soak onder water weer langzaam vrij komt.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎