bedankt ivm made-bevestiging

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • roeln
    Newbie
    • 24-08-2004
    • 38
    • Ternat

    bedankt ivm made-bevestiging

    Hallo allemaal,
    hier spreekt een heel blije en opgeluchte (recreatie)visser !!

    Sinds een maandje of zo heb ik de oneindige hoeveelheid informatie over hengelen op het internet ontdekt, en dus ook dit geweldige forum.
    Tot nu toe viste ik met het materiaal en de technieken waar ik zelf op uit gekomen ben na vele (jeugd)jaren experimenteren. Ik ving mijn visje redelijk gemakkelijk maar heb altijd veel last gehad van missers. Je begint dan snel te denken dat je te traag of te snel aanslaat of dat je haakje bot is.

    Na doorlezen van dit forum en andere bronnen leerde ik dat je de haak niet noodzakelijk helemaal moet verstoppen in the aas. Dit is voor mij echt een openbaring.
    Ik ben dit weekend met maden gaan vissen op een vijver en heb de made telkens zo dun mogelijk aan de haak bevestigd zoals aangeraden wordt (zie prentje). Resultaat 16 vissen op 2u30 tijd met slechts een paar missers. Zelfs aanslaan werd overbodig: zie je je dobbertje vertrekken, dan kun je de vis gewoon direct binnenhalen zonder aanslaan.... De vis vangt zichzelf!

    Om te vergelijken heb ik de haak ook een paar keer helemaal in de made verstopt. (ik vis met maatje 20) Resultaat : enorm veel missers omdat de made altijd tussen de haakpunt en de vismond zit, en de made gaat snel dood en spartelt niet zo leuk. Volgens kan dit spartelen ook veel meer aanbeten versieren omdat be made dan meer de aandacht lokt.....

    BESLUIT : dit forum is de max!!!!
    bedankt iedereen voor de tips

  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Hoe hangt een boilie aan nen haak? ne cm der onder. Net hetzelfde. Iedereen dacht ook dat de haak nooit zichtbaar mocht zijn voor de karper.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo

      het lijkt inderdaad een minihair
      gr Gerard

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Goed zo Roeln, zo moet het. De vis zuigt de made binnen en (een beetje misplaatst dus) de vis bijt niet !!! Daarom hoeft de haak ook niet verstopt te worden in het aas. Bij mais doe je hetzelfde alleen zorg je daar dat het haakpuntje net zichtbaar buiten de mais uitkomt. Is ook een goede vanger voor grotere voorn. Blij dat je dit forum de max vindt. Dat is ook het leuke ervan, dat vissers van elkaar kunnen leren. Ik heb hier zelf ook al het nodige opgestoken om beter te vissen !! Van elkaar leren zo hoort het. Succes verder !!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • roeln
          Newbie
          • 24-08-2004
          • 38
          • Ternat

          #5
          heeft er iemand een mening over de kleur van de haak?
          Aarzelen de vissen meer bij zo'n blinkende ijzeren haak in vergelijking met een zwarte? En wat betreft de rode haakjes?

          Ik kan wel vermoeden dat het niet veel uitmaakt aangezien er al altijd blinkende haken geweest zijn....

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #6
            Als je met maden vist is een rode haak niet nodig, dan kun je met een blinkende of bronze haak goed uit de voeten. De rode haken zijn hoofdzakelijk voor het vissen met verse de vase (muggelnarven) Een vis zal niet terugdeinzen van een blinkende haak, sterker nog je kunt hier in de stadsvijver vissen vangen met een blinkende haak zonder aas. Die zijn dus zo gretig dat ze de haak voor iets lekkers aanzien !!!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Hallo

              maar wat is de reden om met een rood haakje te vissen met , ver,

              de kleur
              de draad dikte
              of de scherpte van de haak
              kan de kleur een voordeel hebben als je met een made vist ,minihair,
              gr Gerard

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎