Karper vissen hoe en wat?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RenéTom
    Frequent aanwezig
    • 10-10-2007
    • 121
    • Kerkrade

    #16
    Karper vissen

    Hoi 4X14, Ik ben met de zomer vakantie begonnen met vissen,met een hengel die ik gekocht had bij de Lidl(zo iets als Aldi) een karperhengel in foedraal en doosje met een paar dobbers en klein materiaal,voor 24,95. Euro.daar ik met mijn vrouw op vakantie ben gegaan naar Litouwen heb ik daar voor de eerste maal mijn hengel geprobeerd. ik had nul anung. in het begin heb ik niets gevangen, bodem vegatatie ja maar vis nee. later in de vakantie in een riviertje de "Merkis" heb ik een mooie beekforel gevangen van 25 cm, dat heeft het vuur aan gewakkerdt, nu zit ik in een visverreniging en heb de vispas 2007. Regelmatig ga ik in de kasteelgracht hengelen,ik heb mij ook nog een spinner gekocht voor te gaan forrellen( Cartago Spin 210, arca, met een Stima 1000 molentje). De karperhengel gebruik ik nu met voerkorfje, het lokvoer grotendeels standaard en ik maal er een paar boli's onder, maden en dan maar proberen. De laatste tijd vang ik regelmatig karper meer nog als Braasem. De maten van vangst is rond de 40 cm. Leuke Hobby vissen altijd een verrassing wat er aan de haak zit.
    " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

    Reageer

    • brielsemaasliefhebber
      vis gek
      • 06-06-2006
      • 1231
      • Brielle

      #17
      Twee splintes lijken het wel,of twee tandestokers.hahahahaha
      GROETEN VAN EEN VIS GEK

      Reageer

      • Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

        #18
        een soepele hengel van zo`n 3 m tot 4 m in karpertaal tussen de 1 en 2 lb. das het gewicht wat nodig is om de hengel in een hoek van 90 graden te laten buigen. een molentje met daarop 25/00 om te beginnen geeft dat toch meer zekerheid en imv met de misschien aanwezig opstakels kan het hard nodig zijn. een klein pauwveer pennetje van 1 gram. uitloden met bb tjes totdat er nog 1 cm boven water staat. dan die je 10 cm voor de haak nog een bb loodje. de dobber zinkt dan als dat bb loodje boven de bodem hangt. het aas licht mooi verankerd en als de karper hem oppakt schijft de dobber direct onder. een haakje 8 is mooi zolang hij maar sterk en scherp is. wat betreft de molen moet je het zelf weten de een vist liever met slip onder en de ander boven. zolang de slip maar goed werkt en niet hapert is het goed. zelf vind ik de slip boven beter omdat je dan de spoel losdraaid en onder het met allemaal tandwieltjes gaat.

        aas: mais, maden, broodpluim, duivenvoer en wormen zijn top. duiven voer en kippemais wel even een half uur koken en 24 voor en 24 na weken. leg om de 30 meter een plekje aan op plaatsen waar jij karper verwacht palen, inhammen bruggen bomen etc zijn altijd goed. het kan ook geen kwaad om even een middagje de spenderen aan hoe de bodem eruit ziet waar is het hard waar zacht enzovoort. zoals eerder gezecht kan je ook karper opzoeken en hem der bij gooien. gooi altijd over de vis heen en draai er dan voorzichtig naartoe. o.5 meter voor de vis stoppen hij vind het echt wel.

        en schepnet en onthaakmat heb je gewoon nodig voor dit laaste kan je niet zonder. een karper kan zichzelf doodslaan op de kant. op hoog nat gras kan het ook maar laat hem dan zo kort mogelijk op de kant.

        wees rustig en heb geduld kijk veel om je heen naar aanwezig karpers.

        suc6

        Reageer

        • Randy Breukel
          Wedstrijdvisser
          • 10-04-2007
          • 244
          • Rozenburg (zh)

          #19
          nou nibor, laat is wat van je horen???
          De groeten

          Reageer

          • 4x14
            Banned
            • 10-12-2006
            • 849
            • Brielle

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
            Twee splintes lijken het wel,of twee tandestokers.hahahahaha

            het gaat weer lekker hier zo, ik zal maar niks over jou zeggen anders krijg ik weer wat naar m'n kop als ''rukker'' en nog wat
            ja... die brielsemaasliefhebber he...

            Reageer

            • brielsemaasliefhebber
              vis gek
              • 06-06-2006
              • 1231
              • Brielle

              #21
              Hahaha niet zo persoonlijk op nemen dat doe je maar lekker tegen martijn.Die wilde je ook al aanvallen heb ik van hem gehoord.Niet gelijk denken dat we het serieus menen he stefan.Je kan ook al niet veel hebben geloof ik.
              GROETEN VAN EEN VIS GEK

              Reageer

              • 4x14
                Banned
                • 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                Je kan ook al niet veel hebben geloof ik.
                Dat zeker niet, maar ik moet er volgas tegen in gaan heb je net gezegd dus dan doen we dat ook.

                Reageer

                • mart
                  Newbie
                  • 16-08-2007
                  • 28
                  • Weert

                  #23
                  je kan natuurlijk ook met boilies vissen als het koud is zul je ze togh moeilijk vangen met de pen
                  H.S.V St Petrus

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎